achterveren estate vervangen

Gestart door Rik 850, 14-01-2011 15:04:22

Vorige topic - Volgende topic

Rik 850

Ik wou net een begin maken zodat ik morgen mijn achterveren van mijn Estate kan vervangen, maar waar zitten die verrekte dingen boven vast?

Niet onder 1 van de twee kleppen of onder de bekleding van de wielkasten.

Wat moet ik in het interieur allemaal loshalen, voor ik de boel sloop?

HELLUP!

peteRRR

Achterbank onder je tapijt toch,bank neerklappen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Rik 850

Citaat van: peteRRR op 14-01-2011 15:16:44

Groet.

Bank neerklappen, dan zitten er twee deksels in de kofferbak, moeten die er op een of andere manier uitgeschroefd worden?>

peteRRR

Citaat van: Rik 850 op 14-01-2011 15:17:53
Citaat van: peteRRR op 14-01-2011 15:16:44

Groet.

Bank neerklappen, dan zitten er twee deksels in de kofferbak, moeten die er op een of andere manier uitgeschroefd worden?>

Ik heb zelf geen estate,maar volgens mij moeten die dekselse deksel er af,schroevendraaier er onder en er af wippen,...toch?

Of los schroeven,...

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Rik 850

Kijk, dat lukt dus niet ;)

vandaar dat ik even de ervaring van andere ervaren sleutelaars/estaterijders wil gebruiken :D

Haha, maar wel bedankt voor de info voor de sedan, mocht ik die ooit weer eens gaan rijden....

Haenzel

De plank die het dichtst bij je achterbank zit moet je naar achter schuiven nadat je de 2 bouten los hebt gehaald.....

Rik 850

T o m

:laugh:

Veren zitten aan de onderzijde vast aan de achteras met een moer, beide schokbrekers aan de onderzijde los en de auto opkrikken. Je pakt de veren er zo tussenuit. Zitten aan de bovenzijde niet geschroefd!

Rik 850

Moet de schokbrekers ook doen....

zwamborn

Citaat van: T o m op 14-01-2011 18:58:02

Veren zitten aan de onderzijde vast aan de achteras met een moer, beide schokbrekers aan de onderzijde los en de auto opkrikken. Je pakt de veren er zo tussenuit. Zitten aan de bovenzijde niet geschroefd!

En voordat je net zoals ik vanmiddag een tijdje aan het kl*ten bent om die moer los te krijgen: er zit een gat in de schotel waarop de veer rust, en een sleufje in de ring waaraan de bout vastzit, waardoor je hem kunt fixeren om de moer los te draaien. ff van onder kijken, zie je het (had ik dat maar gedaan...). Overigens wel een C70, maar ik neem aan dat het hetzelfde is bij een estate.
Succes!

T o m

Citaat van: Rik 850 op 14-01-2011 19:00:04
Moet de schokbrekers ook doen....
dat staat niet in het onderwerp......

Achterste plank in de kofferruimte omhoog doen, rechts en links twee boutjes per kant verwijderen, plank recht richting achterruit schuiven en eruit nemen. Bevestiging van de schokbrekers zijn zichtbaar.

Sven850

Citaat van: zwamborn op 14-01-2011 19:05:55
Citaat van: T o m op 14-01-2011 18:58:02

En voordat je net zoals ik vanmiddag een tijdje aan het kl*ten bent om die moer los te krijgen: er zit een gat in de schotel waarop de veer rust, en een sleufje in de ring waaraan de bout vastzit, waardoor je hem kunt fixeren om de moer los te draaien. ff van onder kijken, zie je het (had ik dat maar gedaan...). Overigens wel een C70, maar ik neem aan dat het hetzelfde is bij een estate.
Succes!

Dat wist ik niet eens ;D. Heb het nu een paar keer gedaan maar gewoon de luchtsleutel erop en los gerammeld, heb ze nooit vast gezet en ook nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
XC40 T4 Recharge

Rik 850

Foutje :)

Maar bedankt! Zal er morgen even mee bezig!

Daarna nog achter twee verlaagde voorveren aan, zodat ie een beetje voorover duikt.

Iemand nog wat liggen of een plek waar je alleen voorveren kunt bestellen voor niet al te veel?

Rik 850

Nou het is gelukt, maar een van de moeren van de achteras zat echt HEEEEEEL erg vast!

maar het is gelukt!