Wat vinden jullie hiervan?

Gestart door robert31, 15-01-2011 15:32:59

Vorige topic - Volgende topic

robert31

Ik wil nu eens weten wat jullie hiervan vinden.
Gisteravond komt er iemand met een 850 r estate uit Dordrecht bij mij een motorkap kopen voor 75€.
Niet de goede kleur maar er moest toch nog gespoten worden. De motorkap uit de garage gedragen en geprobeerd in de auto te krijgen. Lukte niet, dus dan maar op de dakdragers leggen.
De motorkap tegen een lantarenpaal gezet, de man blijft erbij omdat het nogal waaide.
Ik een paar doeken en een spanband uit de garage gehaald en terwijl we samen de lappen om de dakdragers doen... Grote klap motorkap op de grond en krom. Dus balen.
Jammer balen waren natuurlijk de woorden die dan in je opkomen. Affijn dieman vrij snel weg en ik een gedeukte motorkap waar ik niks meer mee kan.
Had ik nou maar eerst afgerekend dacht ik toen.
Als ik de koper was geweest had ik de schade dan gedeelt denk je dan.
Ik heb er in ieder geval een gedeukte motorkap en een rotgevoel over.
Hoe zouden jullie het opgelost hebben?
Grt Rob

Boeijke

Is lullig maar gewoon dikke pech.
Had dat ding dan ff plat gelegd als het zo waait.

Die man kan hier niets aan doen, jij doet het ook niet expres. Gewoon gevaletje pech dus.

(maar dat is mijn mening)

FGG

Tja, lastig geval. Betaal je 't pak yoghurt wat je vlak voor de kassa laat vallen? Denk 't niet. De transactie had nog niet plaatsgevonden dus de kap is dan nog steeds de verantwoordelijkheid van de verkoper, lijkt me. Klinkt klinisch, maar zo ligt 't volgens mij.
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als koper. Als persoon had ik de kap waarschijnlijk neergelegd ipv rechtop gezet, dan kan ie niet omwaaien, maar ja, da's achteraf. Afhankelijk van de schade, repareerbaar of niet, had ik misschien de kap meegenomen voor de helft of zo, maar zeker weten doe ik 't niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

blauweroffel

Tja,

Het lijkt erop dat de kap "is geleverd", de man past erop terwijl die kap tegen een paal staat.
Geleverd = betalen, maar ik geloof dat ik in dit geval de schade had gedeeld

BR

Boeijke

Citaat van: blauweroffel op 15-01-2011 15:40:01
Tja,

Het lijkt erop dat de kap "is geleverd", de man past erop terwijl die kap tegen een paal staat.
Geleverd = betalen, maar ik geloof dat ik in dit geval de schade had gedeeld

BR

Was nog niet echt geleverd. Ze deden SAMEN de doeken om de dakdragers.

Tis een lullig iets zo. Maar denk niet dat je die koper ergens op aan kunt spreken.

elianmars

Volgens mij moet een motorkap wel in de auto passen. Een achterklep past ook in een 855  :eusa_think:

Hoe dan ook, het is wel pech hebben voor je. Ik weet niet hoe ik als koper zou hebben gereageerd, eigenlijk. Lastig verhaal.....

Ludo

Citaat van: elianmars op 15-01-2011 16:15:43
Ik weet niet hoe ik als verkoper zou hebben gereageerd,

Sorry, een kromme motorkap kan ik je niet (meer) verkopen.
Balen, maar heel simpel...

elianmars

Citaat van: Ludo op 15-01-2011 17:21:33

Nee, ik bedoel echt als koper. Ik weet niet of ik zomaar zou aanbieden om de helft te betalen, bijvoorbeeld.

RRRRR_Ramon

Het is inderdaad heel lullig voor de verkopende partij maar ik had ook rechtsomkeert gemaakt na de valpartij van de motorkap.

Andersom valt er op de verkopende partij ook niets te verhalen als bijvoorbeeld na het transport van de kap op de dakdragers bij aankomst bleek dat de spanbanden iets te strak waren aangehaald en daardoor de kap krom is of deuken opgelopen heeft.

Volgens mij moet een motorkap wel in de auto passen. Een achterklep past ook in een 855  :eusa_think:

Denk van niet hoor. Heb je wel eens je oude roetmobiel vanaf een hoogte bekeken en dan gezien hoe taps een 855 en V70 naar achteren toe lopen. M.a.w. de voorkant is veel breder dan de achterkant.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

peteRRR

Is idd een lullig verhaal,maar je diendt als verkoper wel zorg te dragen voor het produkt,

dat het dus wel zorgvuldig word overhandigd en in 1 stuk zeg maar.

Je moet er dus rekening mee houden wat en waar welke risico,s zitten.

Maar kan me voorstellen dat er op deze manier een terleurstelling achter blijft.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

Citaat van: elianmars op 15-01-2011 17:23:08
Citaat van: Ludo op 15-01-2011 17:21:33

Nee, ik bedoel echt als koper. Ik weet niet of ik zomaar zou aanbieden om de helft te betalen, bijvoorbeeld.

Als verkoper zou ik dat niet eens willen.
Zou nog eerder de koper aanbieden, om zijn vervoerkosten te vergoeden.

v40pokemon

Citaat van: FGG op 15-01-2011 15:39:16
Tja, lastig geval. Betaal je 't pak yoghurt wat je vlak voor de kassa laat vallen? Denk 't niet. De transactie had nog niet plaatsgevonden dus de kap is dan nog steeds de verantwoordelijkheid van de verkoper, lijkt me.

Ik heb me laten vertellen dat zodra je dat pak vastpakt je ook de koper bent. Het afrekenen komt later, maar dat doe je op andere plekken ook wel eens.(vb tanken)

robert31

Veel reacties zeg,
Mijn rotgevoel komt doordat ik degene help dat ding mee te krijgen.
Was de koper met iemand anders geweest dan had ik me er niet mee bemoeid en had er dus eerst afgerekend geworden. Nu ben je behulpzaam omdat de man alleen was en dan dit.
Dat we allebei pech hebben is wel duidelijk maar voor mijn gevoel had ik net ff meer pech.
Trouwens helpt het wel om het met anderen te delen. ;D
Nog iemand interesse in een motorkap trouwens, wel krom op 1hoek maar dat is dan weer pech voor de koper :D
Grt Rob

pooh

ik vind eigenlijk dat je als verkoper altijd behulpzaam hoort te zijn, dus ook als die man niet alleen was geweest kun je toch aanbieden om te helpen. Jij verdient er toch aan?

ik had als koper zijnde ook niet betaald overigens en als verkoper zou ik helemaal geen geld willen voor een product wat onder mijn vlag stuk is gegaan. Dat is pech en nog vervelender voor de klant want hij zal die kap niet voor niks nodig hebben gehad.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

daytonawim

Mijn visie, das dan pech voor de verkoper.

Les, spullen zien, aftikken en wegwezen