Wat vinden jullie hiervan?

Gestart door robert31, 15-01-2011 15:32:59

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: RRRRR_Ramon op 15-01-2011 17:32:28

Citaat van: elianmars op 15-01-2011 16:15:43
Volgens mij moet een motorkap wel in de auto passen. Een achterklep past ook in een 855  :eusa_think:

Denk van niet hoor. Heb je wel eens je oude roetmobiel vanaf een hoogte bekeken en dan gezien hoe taps een 855 en V70 naar achteren toe lopen. M.a.w. de voorkant is veel breder dan de achterkant.

En tóch past het :D
Wij hebben in 1999, toen het forum nog niet bestond, een kap gehaald voor onze toenmalige 855.
Het was een heel gedoe, met de punten naar voren. Ik herinner me nog dat we dachten dat we met het achteraan open moesten rijden maar uiteindelijk paste ie dus wel.

Herinner me ook dat het eruit halen met de nodige voorzichtigheid geschiedde  ;D

On topic: erg balen maar toch jammer voor de verkoper denk ik. Gelukkig helpt het delen met ons een beetje ;)

UserID6342

Je hebt gewoon domme pech gehad en niets meer.  Klaar, kap bij het eerste de beste oudijzer donderen en jammer dan. Les geleerd, nooit bij wind een kap rechtop neerzetten !

henry classic v70

Koper komt kijken naar de motorkap, vind deze goed en wil 'm wel kopen.
Op dat moment zou ik eerst afrekenen!
Daarna zou je kunnen helpen bij het vastmaken voor het vervoer (dat hoeft overigens niet!).
Meestal hoor je als koper; succes ermee.

Na de deal altijd eerst laten betalen, wat er daarna mee gebeurt is dan niet meer jou verantwoordelijkheid.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ann.

Wat een leermoment...:-(
Ik ben een erge onnozelaar en had mij als koper zeer vervelend gevoeld.
Ik denk dat je de volgende keer als je iets verkoopt beter oplet dan voorheen.

Durf ook nooit ergens af te dingen of zo. Ben het nu wel aan het oefenen bij het kopen van een nieuwe keuken, boeven , allemaal.

stan81

In een winkel is het zo: De winkelier biedt al zijn waar te koop aan. Op het moment dat je het product uit het schap haalt ontstaat de overeenkomst. Het aanbod was er immers al en door het te nemen aanvaar jij het aanbod. Betalen is later aan de orde. (betaling is niet noodzakelijkerwijs vereist voor een overdracht (bv schenking), aanbod en aanvaarding wel).

Hier was het aanbod duidelijk, de aanvaarding ook (er werd immers geprobeerd dat ding in  / op de auto te krijgen). Kortom de koper had moeten betalen. Kun je de koper als nog mailen / vertellen, zal wel niet heel veel meer uithalen.

Les voor de volgende keer, vooraf betalen en dan naar buiten dragen.

elianmars

Citaat van: stan81 op 16-01-2011 13:25:04
In een winkel is het zo: De winkelier biedt al zijn waar te koop aan. Op het moment dat je het product uit het schap haalt ontstaat de overeenkomst. Het aanbod was er immers al en door het te nemen aanvaar jij het aanbod. Betalen is later aan de orde. (betaling is niet noodzakelijkerwijs vereist voor een overdracht (bv schenking), aanbod en aanvaarding wel).

Hier was het aanbod duidelijk, de aanvaarding ook (er werd immers geprobeerd dat ding in  / op de auto te krijgen). Kortom de koper had moeten betalen. Kun je de koper als nog mailen / vertellen, zal wel niet heel veel meer uithalen.

Onze kinderen hebben wel eens iets laten vallen bij de supermarkt (pot groente, bijvoorbeeld), maar ik heb die nog nooit hoeven betalen.

In bovenstaand geval met de motorkap zou ik als koper echt niet betalen.

stan81

Citaat van: elianmars op 16-01-2011 13:28:24

Onze kinderen hebben wel eens iets laten vallen bij de supermarkt (pot groente, bijvoorbeeld), maar ik heb die nog nooit hoeven betalen.

In bovenstaand geval met de motorkap zou ik als koper echt niet betalen.

Je hoeft het meestal ook niet in de winkel, de winkelier ziet je graag terug en als hij om 1 euro zo'n heisa gaat maken kan hij dat makkelijk vergeten. Evenals de negatieve reclame die hij maakt naar de rest van de bezoekers in zijn winkel.

Ik wilde alleen aangeven hoe het volgens de wet geregeld is. En in dit geval met de motorkap zou ik als koper zijnde mijn verlies genomen hebben. Ik wil dat ding kopen en door een gezamelijke fout gaat het mis. Kosten delen of effe door de zure appel heen bijten en gewoon betalen en meenemen.

mevita

Citaat van: stan81 op 16-01-2011 13:25:04

ik denk dat je er een beetje naast zit, als ik bijv bij gamma een schroevedraaier uit het rek neem en loop door de winkel en besluit hem daarna toch niet te nemen ben ik echt niet verplicht om die schroevedraaier af te nemen hoor zolang ik niet voorbij de kassa ben, en dan nog niks aan de hand stel ik koop hem geef het retour dan krijg ik toch mijn geld weer terug ;D

stan81

Citaat van: mevita op 16-01-2011 13:36:34

ik denk dat je er een beetje naast zit, als ik bijv bij gamma een schroevedraaier uit het rek neem en loop door de winkel en besluit hem daarna toch niet te nemen ben ik echt niet verplicht om die schroevedraaier af te nemen hoor zolang ik niet voorbij de kassa ben, en dan nog niks aan de hand stel ik koop hem geef het retour dan krijg ik toch mijn geld weer terug ;D
[/quote]

Volgens mij zit ik er niet naast, weet het eigenlijk wel zeker. Maar wat je aangeeft kan inderdaad altijd. Iets terug leggen (dus van de koop afzien). Dat kan ook als je iets al gekocht hebt. Je hebt een bepaalde termijn (meen minimaal 7 dagen) om je koop ongedaan te maken. Dus in principe door het weer terug te leggen draai je de overeenkomst (koop) terug.

Alleen in geval van schade (en dat is waar het hier in dit topic overgaat) zou de winkelier / verkoper je kunnen verplichten om te betalen omdat je de overeenkomst aan bent gegaan. Gebeurd zelden om de reden die ik hier boven al gepost hebt.

Maar het valt mij op dat de meeste hier dus niet zouden betalen. Als ik iets kapot maak, of het nu al van mij is of nog van mij moet worden, dan betaal ik dat.

elianmars

Citaat van: stan81 op 16-01-2011 13:42:02
Maar het valt mij op dat de meeste hier dus niet zouden betalen. Als ik iets kapot maak, of het nu al van mij is of nog van mij moet worden, dan betaal ik dat.

Ho even. Nu wordt het een ander verhaal. Als de koper de motorkap in zijn handen zou hebben gehad en dan had laten vallen, zou ik hem wel laten betalen.

Nu heeft de verkoper de kap zelf tegen een lantaarnpaal gezet. Deze is omgewaaid (de kap, niet de paal  :P). Waarom is dat dan de schuld van de koper?

robert31

:)Zo zie je maar dat er heel verschillend gedacht word.
Ik heb hem samen met de  koper tegen de paal gezet, en in eerste instantie bleef hij ook bij de motorkap staan omdat het nogal waaide. Toen ik de lappen om de dakrails deed kwam hij helpen.....
Grt Rob

stan81

Citaat van: robert31 op 15-01-2011 15:32:59
De motorkap uit de garage gedragen en geprobeerd in de auto te krijgen. Lukte niet, dus dan maar op de dakdragers leggen.
De motorkap tegen een lantarenpaal gezet, de man blijft erbij omdat het nogal waaide.
Ik een paar doeken en een spanband uit de garage gehaald en terwijl we samen de lappen om de dakdragers doen... Grote klap motorkap op de grond en krom.

Ik lees hier niet wie de kap nu rechtop tegen de paal heeft gezet, dus dat reken ik ze beide aan.  De verkoper loopt weg om wat lappen te halen en de koper blijft bij de kap omdat het zo waait. De koper verlaat daarna de kap om met de lappen te gaan rommelen. Dus de koper laat de kap los zodat deze kan vallen. Zo lees ik het.

Maar goed, het is gebeurd. Les voor de volgende keer.