Waarom geen turbodruk in zijn vrij?

Gestart door Oele, 10-04-2004 18:22:36

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Ik weet dat dit normaal is bij onze roffel en waarom zou je turbodruk in zijn vrij nodig hebben...., maar ik ben benieuwd HOE dit bereikt wordt....

Vanaf stationair een flinke dot gas geven in zijn vrij, metertje loopt heel even op om vervolgens alle druk weg te laten vallen.

Is de Solenoid (drukregelaar) hiervoor verantwoordelijk?, wordt deze in zijn vrij helemaal open gezet ofzo??

Enne is dit te omzeilen als je dit helemaal niet wil?????
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

Hihi, bracht me op het idee om de stekker ff los te gooien en een paar poepjes gas te geven, maar neehoor, geen druk in zijn vrij

Meter loopt op naar 0, verder krijg ik em niet....

Wie snapt het?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Omdat je geen belasting hebt.
De motor vliegt in de toeren zonder vermogen te hoeven leveren

Doe het eens bij een automaat met de rem er op en je zult zien dat de turbo wel gaat laden..

Oele

Ik snap het nog niet, sorry

Als ik gas geef, gaan de verbrandingsgassen naar de uitlaat door de turbo heen toch? Of ik nu de auto belast door te rijden of stilsta, die uitlaatgassen gaan toch door de turbo heen en laten en schoepenwiel in de turbo toch draaien, waardoor aan de compressie kant de turbo toch gaat laden????

Wat is nu het veschil als je rijd of stilstaat?

Hoop dat iemand me het kan uitleggen!

Johann

Als je stil staat en het pedaal in trapt dan heeft de motor nog geen 5% van z'n vermogen nodig om in de toeren te klimmen.
Dit is niet genoeg om de turbo goed aan te zwengelen.

Om het beter uit te leggen zou je kunnen zeggen dat er maximaal 1 ltr lucht door de motor gaat in de vrij. Op het moment dat je in de versnelling gaat rijden dan gaat er wel 50 liter door de motor omdat hij vermogen moet leveren. Deze 50 ltr moet er oom uit en gaat dan door de turbo welke vervolgens gaat opspoelen.