vervangen blok

Gestart door PeterM, 18-01-2011 15:47:50

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Ik ga mijn V70T blok vervangen voor een ander exemplaar. Morgen wordt ie bezorgd en ik laat meteen de distributieriem, waterpomp en rollen vervangen. Ook de carterontluchting wordt meegenomen. Ook denk ik er over om de koppeling te vernieuwen, maar dat is afhankelijk van de staat van degene die er nu onder zit. Heeft iemand nog handige tips voor dingen die ik op dit moment misschien over het hoofd zie?

Gr.

Peter

mjansen

krukas en nokkenaskeerringen

v40pokemon

Citaat van: mjansen op 18-01-2011 15:48:56
krukas en nokkenaskeerringen

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb de krukaskeerring bakzijde wel gedaan, omdat deze lekte. De rest zit er nog steeds in, onder het motto "if it ain't broken, don't fix it"  ;)

markeer je vacuumslangen waar ze thuis horen en bezuinig niet op motorsteunen/(water)slangen/klemmen etc etc.

)()()sT

Ludo heeft nog een lijstje opgesomd laatst voor zijn blokwissel....
Lang leven de zoekfunctie.

Edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42118.45.html

PeterM

Bedankt Joost, naar zoiets was ik op zoek, maar kon het niet vinden met de zoekfunctie.

)()()sT

;D

Ik had die opmerking al eerder geplaatst omdat ik het dus ook niet kon vinden, voordat ik de link plaatste ....
Maar goed, ik heb gewoon maar effe in de chathistorie van Ludo zitten bladeren :D

Ludo

Citaat van: )()()sT op 18-01-2011 16:42:32
ik heb gewoon maar effe in de chathistorie van Ludo zitten bladeren :D

Leuke bezigheid.  ;D

PeterM

Blok is er bijna uit, even bedenken hoe ik de auto zo hoog krijg zodat het hele spul er van voren onder vandaan gerold kan worden.
Is het ook raadzaam om de olie van de versnellingsbak te verversen of is dit overbodig?  ???

v40pokemon

Citaat van: PeterM op 25-01-2011 07:45:27
Is het ook raadzaam om de olie van de versnellingsbak te verversen of is dit overbodig?  ???

Meteen doen. Nu kun je er gemakkelijk bij en het zijn de kosten niet. Ik heb het ook gedaan en merk zeker het verschil. Wat eruit kwam leek wel een grijze milkshake  :eusa_whistle:

PeterM

Ik heb wel es ergens gelezen dat het niet nodig zou zijn, maar inderdaad, nu ik er goed bij kan is het fluitje van een cent.

Even een update t.a.v. mijn "nieuwe" blok. Met dank aan een mede-forumer heb ik een blok gekocht bij Verwijst in Uden. Blok zou ongeveer 140.000 km hebben gelopen. Ik heb het blok laten transporteren van Uden naar de Combigarage in Westerbroek waar de distributieriem etc. vervangen zou worden. Kreeg ik een telefoontje van de Combigarage dat ze ernstige bedenkingen hadden over het blok van Verwijst. Er was gekloot aan de distributie, het stond namelijk niet meer op tijd. Verwijst gebeld en die adviseerde ook meteen dat het niet verstandig zou zijn om het blok te gebruiken. Als het goed is heeft Verwijsrt gisteren een vervangend blok op transport gezet en wordt het spul omgeruild. Dit blok heeft ongeveer 190000 km gelopen. Even weer afwachten dus.

)()()sT

Hmmmm, lekker dan.
Ga je nu voor een 2.5T, of gelijk een T5?

v40pokemon

Mag ik brutaal zijn en vragen wat je betaalt voor zo'n blok.
Ik heb Verwijst ook destijds gevraagd en moest 1500euro betalen voor een kaal blok maar mét kop.  :eusa_wall:

PeterM

Het wordt weer een 2.5T. Ik heb er 900 Euro voor betaald. lLjkt me geen rare prijs. Ben een tijdje op zoek geweest naar een complete donor-auto en dan dan rond de 1500-2000  Euro, maar dat viel dus tegen. Zag gisteren trouwens dat Hans Duiven een S70T te koop heeft voor niet teveel. Heeft alleen 330000 op de teller.
Hoe dan ook, ik ga vanavond gewoon weer verder met m'n omruilactie.

)()()sT

Citaat van: PeterM op 25-01-2011 09:06:59
Zag gisteren trouwens dat Hans Duiven een S70T te koop heeft voor niet teveel. Heeft alleen 330000 op de teller.

Ja, en met hetzelfde probleem ::)

Succes!

Jack v

Citaat van: PeterM op 25-01-2011 08:46:11
Ik heb wel es ergens gelezen dat het niet nodig zou zijn, maar inderdaad, nu ik er goed bij kan is het fluitje van een cent.

Even een update t.a.v. mijn "nieuwe" blok. Met dank aan een mede-forumer heb ik een blok gekocht bij Verwijst in Uden. Blok zou ongeveer 140.000 km hebben gelopen. Ik heb het blok laten transporteren van Uden naar de Combigarage in Westerbroek waar de distributieriem etc. vervangen zou worden. Kreeg ik een telefoontje van de Combigarage dat ze ernstige bedenkingen hadden over het blok van Verwijst. Er was gekloot aan de distributie, het stond namelijk niet meer op tijd. Verwijst gebeld en die adviseerde ook meteen dat het niet verstandig zou zijn om het blok te gebruiken. Als het goed is heeft Verwijsrt gisteren een vervangend blok op transport gezet en wordt het spul omgeruild. Dit blok heeft ongeveer 190000 km gelopen. Even weer afwachten dus.
toch netjes dat ze het zo afhandelen, Peter.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.