automaatbak ernstig van slag!!

Gestart door Stefan Horstra, 28-01-2011 17:43:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Horstra

zoals de titel al zegt heb ik een automaatbak met een vage storing.
als ik de keuzehendel in de D zet en ik wil wegrijden lijkt het net of hij in de 3e versnelling weg rijd.
hij trekt machtig zwaar en trekt zonder te schakelen door naar ongeveer 80km p/h daarna schakelt hij pas een keer over.
als ik vol gas trap begint hij bij hoge toerentallen heel wisselend te schakelen,
dan weer schakelt hij op en zo in eens gooit hij hem een versnelling terug,
we hebben al het een en het ander geprobeert:

hij is uitgelezen bij de volvo dealer en toen kwam de volgende storing in beeld:
programma kiezer onjuist of kortgesloten met massa.

ben toen op zoek geweest naar een kortsluiting en kwam toen uit bij de standensensor op de bak.
die stekker van deze sensor was aan een kant deels gesmolten.
heb de stekker toen los gehaald maar de bedrading bleek intact.
voor de zekerheid toch maar stekker + alle sensoren die er aan vast zaten uitgewisseld maar hielp niks
dus vanaf hier ben ik het spoor eigenlijk bijster

en dan zit er nog een storing in het dashbord maar weet niet of dat met de storing van de bak te maken heeft.
als ik de auto start dan gaan de meters van de tankinhoud en de motortemperatuur wel netjes naar hun begin positie maar doen verder niets,
zet ik de auto in de D gebeurt er nog steeds niets maar laat ik het rempedaal los zodat de wielen gaan draaien gaan de meters in een keer werken.
ik had gedacht dat het de snelheidsopnemer in de bak was maar die is al vervangen dus...

wie o wie kan mij helpen want het begint redelijk vervelend te worden  


-D©©©L-

Heb je de standenschakelaar ook juist afgesteld/uitgelijnd ?
Van welk bouwjaar is de auto ? Benzine ? Diesel ?

Stefan Horstra

nee komt dat afstellen zo precies dan?
het is trouwens een 2.5 20v uit 1992 , een benzine

francois

 komt dat afstellen zo precies dan

ja zeker

als hij niet goed is afgesteld in de neutrale stand dan schakeld hij niet goed

grfr

-D©©©L-

Ok,

Heb je zelf na het vervangen van e.e.a ook nog weer de codes uitgelezen ? (ja, dat kan zonder dealertools)

Stefan Horstra

en hoe werkt dat dan zonder dealertools?

BarryH

linksvoor zitten 2 doosjes met plugjes, zoek maar eens op  het forum op OBD1.
je kan uitlezen door de "morsesignalen" te noteren van het ledlichtje en dan de foutcodes hier opzoeken.
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis