Carterventilatie model 1992 t.o.v. na 1993

Gestart door K00L, 02-12-2008 10:14:02

Vorige topic - Volgende topic

Jur

Ik ben net bij de dealer geweest voor de benodigdheden voor het vervangen van de carterventilatie. Nu dacht ik dat ik ergens rond de 40,- euro kwijt zou zijn maar dat blijkt toch iets meer: €134 incl. moet ik afrekenen. Ik heb nog niet besteld hopelijk kan iemand me wat meer info versterken of ik het juiste heb. Het betreft een 2.5 20V van 1995.

Door de garage voorgestelde nummers:
9146756 potje
9146757 (dit is een dure slang dacht ik, +/-30,-)
9179245 (dit is een dure slang dacht ik, +/- 43,-)
976561 x4(slangeklem)
1275055 (ik dacht inlaatspruitstukpakking)

Iemand raad dan kan ik het bestellen. Anders is het niet op tijd binnen voor ik weer vertrek.

(Ik heb het idee dat ik niet alles heb en dat de twee dure slangen niet per se nodig zijn)

thuur

Jur

Ja en de rest...

Daarom ben ik zo verbaasd dat ik zoveel meer moet betalen.
Die kleine slangen worden mij niet verkocht en die grote slangen zie ik niemand gebruiken.
Ik wil graag horen wat voor de 2.5 20V van 1995 de juiste slangen zijn.

In het linkje van Dennis-d staan deze vermeldt maar zijn voor de 10V als het verschil alleen het potje is dan ben ik gauw klaar:

org nummer 1271771 haakse slang      €   3,50
org nummer 8653339 slang achterzijde pot  €   4,55
org nummer 9146489 slang bovenkant €   5,15

Dan kan ik deze ook nemen. En laat ik de lange slangen achterwege. Kan ik wellicht reinigen.

pwassink

Citaat van: Jur op 19-10-2009 12:10:06
Ja en de rest...

Daarom ben ik zo verbaasd dat ik zoveel meer moet betalen.
Die kleine slangen worden mij niet verkocht en die grote slangen zie ik niemand gebruiken.
Ik wil graag horen wat voor de 2.5 20V van 1995 de juiste slangen zijn.

In het linkje van Dennis-d staan deze vermeldt maar zijn voor de 10V als het verschil alleen het potje is dan ben ik gauw klaar:

org nummer 1271771 haakse slang      €   3,50
org nummer 8653339 slang achterzijde pot  €   4,55
org nummer 9146489 slang bovenkant €   5,15

Dan kan ik deze ook nemen. En laat ik de lange slangen achterwege. Kan ik wellicht reinigen.

Houd wel in de gaten dat eigenlijk alle slangen die aan die carterventilatie zitten knikkerhard kunnen zijn
rubbel lijkt vaak wel pvc, en de hardkunstof leiding die er gebruikt is wil ik alleen nog buigen met een gelaatsscherm ..

Zorg er ook voor dat je een stukje hardline hebt en wat knietjes voor t vacuum-gebeuren, zijn nagenoeg ook allemaal ral

Verder mis ik de spruitstuk en gasklephuispakking, en een serie slangenklemmen (als het nog fabrieksmatig vastzit).
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

san

Vandaag weer even onder de kap en nu viel mij ineens op dat er wel erg veel olie-spetters op en onder het blok lagen,even de boel gecheckt en meteen de vlamdover maar eens schoongemaakt.Nu het volgende....

Deze is dus gescheurd en vandaar de oliespetters,had ook wat "sludge"erin zitten.
Weet iemand het onderdeelnummer of heeft een NIET gescheurde slang liggen?

UserID6342

Heb geen ander liggen Sander, maar als nood zou je het volgende kunnen doen; de randen van de scheur even echt goed ontvetten met bijvoorbeeld thinner / wasbenzine, etc.  Een dikke laag kit op een van de kanten van de scheur leggen, de vlamdover erin drukken en de ty-rap goed strak aantrekken.  Dit houd echt behoorlijk lang en ben je van het lekken af.  Heb je rustig de tijd om naar een andere slang om te kijken, zonder problemen.

san

Heb er nu vulci en gewone tape omheen gedaan,zit wel even goed zo.

san

Citaat van: san op 16-01-2011 14:33:54
Heb er nu vulci en gewone tape omheen gedaan,zit wel even goed zo.
Morgen een andere slang ophalen in Westervoort, de beste man heeft ook op de VKB gestaan. Zat eerst in Rheden.Ikke weer blij.

san

Heb nu weer een andere slang gemonteerd, niet degene die ik had,maar bij de dealer eentje besteld,deze is niet flexibel en heeft een iets andere aansluiting voor mijn vlamdover.De slang zelf past wel,heb nu een onderdeel over van mijn vlamdover,het ronde "gaasje" zit nog wel gemonteerd.De monteur had het over een model met gaspomp?