Dubbele markering krukaspoelie

Gestart door Hengeveld, 26-01-2011 11:12:30

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Een 10 V heeft toch ook dubbele nokkenassen?

De merktekens van die nokkenassen moeten gepositioneerd worden tegenover de driehoekige hapjes die uit de kap missen.
Heb ff geen foto bij de hand.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hengeveld

@ KIM en Jack v

Ehm, we hebben het hier over de krukas, niet de nokkenassen. En ja, de 10v heeft twee nokkenassen, maar ik snap niet wat dat er hier toe doet.

Jack v

Als het goed is moet cil. 1 op het bdp staan als je de merktekens goed zet maar dan zou je een schroevendraaier in het bougie gat moeten prikken om dit zekere te stellen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Citaat van: Hengeveld op 26-01-2011 15:59:30
@ KIM en Jack v

Ehm, we hebben het hier over de krukas, niet de nokkenassen. En ja, de 10v heeft twee nokkenassen, maar ik snap niet wat dat er hier toe doet.

Je hebt het hier toch duidelijk over de nokkenaspositie:
Citaat van: Hengeveld op 26-01-2011 13:25:29
Bovenop de distributiekap bij de brandstofleiding zit namelijk een markering met 0-graden. Ik ging ervan uit dat het merkteken van de nokkenas daarmee overeen moet komen voor het BDP van cilinder 1. Als dat zo is, dan staat cilinder 1 nooit op het BDP als je de merktekens uitlijnt voor het plaatsen van de distributieriem.

De reden dat ik vraag naar dubbele nokkenassen is de, ietwat vreemde opmerking over 1 merkteken bovenop de distributiekap, maar ik heb het al gevonden:

Ik had het over merktekens B, terwijl jij het had over die inkeping rechtsboven.

In dat geval staat de zuiger niet in BDP wanneer het merkteken op het krukastandwiel tegenover die op het blok staat en de merktekens van de nokkenassen zoals in de afbeelding.

reneetje

Gewoon dit stukje gereedschap gebruiken , voor de zekerheid nog even merken met tippex, dan is het een fluitje van een cent

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

osie

ik denk dat er meer groningers last van hebben..

ik heb ook een dubbele merkteken op de krukas. :eusa_doh: :eusa_doh:

Boom89

Als je de foto's bekijkt zie je een soort langwerpig nopje of hoe je het ook wil noemen boven je krukaspoelie.
Dit uitstekende voorwerp moet tussen de twee inkepingen van je krukaspoelie dus in het dal van de poelie.

De twee tekens van de nokkenassen (in en uitlaatzijde) moeten samen naar
binnen staan op de 2 inkepingen van de distributiekap die met twee tork 30 boutjes vast zit.

Genoeg informatie???

Groet

Hengeveld

Nogmaals samengevat. Oude types hebben 1 merkteken (inkeping) in het dal van de tanden van de krukasdistributiepoelie, dat moet lijnen met het teken op het blok. Nieuwe types hebben 2 merktekens op de piek van de tanden, waarbij het dal tussen de twee tanden met inkepingen moet lijnen met het merkteken op het blok/oliepomphuis.

Het is dus altijd een dal dat moet lijnen met het merkteken op het blok/oliepomphuis.

Verder zit er ook een markering onder de poelie van de multiriem die je alleen ziet als je die multiriempoelie verwijdert. Die poelie moet alleen verwijderd worden bij de nieuwe types bij distrbutieriemwissel. Die markering is zeer duidelijk zichtbaar en neemt alle twijfel over de markeringen op de krukasdistributiepoelie weg.

Volgens mij mag dit topic wel dicht.