winschermen bij portierruiten

Gestart door Hommel26, 27-01-2011 16:18:16

Vorige topic - Volgende topic

Hommel26

Ik heb windschermpjes bij mijn ruiten zitten en deze laten los , eentje ligt er zelfs al af...

De vorige eigenaar (of de dealer) heeft met het monteren van deze dingen krassen in de lak gemaakt, waarschijnlijk met het afsnijden van het bevestigingsmateriaal , nu is mijn vraag ; wat is dat voor materiaal het is niet gekit en ook niet geschroefd het lijkt een soort dubbelzijdig foam ofzo maar herken het niet vandaar de vraag what the f*ck is dat ???

Grtn Jos

Walter

soort dubbelzijdig tape, dat zit er vanaf de fabriek al op

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Hommel26

eens kijken of meneer scholten in arnhem of arendsen in zevenaar dat heeft .... want met 1 zo'n scherm lijkt ook nergens op...

Dank u

cas

is dubbelzijdige tape spul .... ook die vergaat ooit. na 15 jaar heeft het zijn beste tijd wel gehad. straks bij monteren letten op goed "ontvetten" neem aan eerst op de windschermen plakken, en dan een klein hoekje lospeuteren, je windscherm plaatsen ( met twee man makkelijkst) en dan dat kleine losgepeuterde stukje voorzichtig onder weg te trekken. zodat hij DIRECT op het te plakken gedeelte zit. waarom, omdat de lijm al meteen indroogt zodra je het stripje eraf haalt en het met lucht in contact komt.  denk maar aan die fijne laminaatplintjes  ;D  ook direct plakken, anders ..... dan.

zoek wel een donkere niet te dikke variant! anders beweegt t teveel, en wit zie je zo erg als er mos op gaat groeien....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

ik heb ze nooit vastgeplakt. Blijven gewoon zitten.

cas

Citaat van: tackle op 27-01-2011 22:36:57

zijn vershillende versies.... ik heb van die dingen die je met achterlijk veel kracht in je raamsponningen moet klemmen. heb er nog wat afgeslepen omdat ik dacht, dat past nooit.

heb nu iets te veel ruimte  :eusa_wall:  die spanning heeft ie juist nodig. nu blijft soms mn raampje hangen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hommel26

Citaat van: cas op 27-01-2011 22:42:45
Citaat van: tackle op 27-01-2011 22:36:57

zijn vershillende versies.... ik heb van die dingen die je met achterlijk veel kracht in je raamsponningen moet klemmen. heb er nog wat afgeslepen omdat ik dacht, dat past nooit.

heb nu iets te veel ruimte  :eusa_wall:  die spanning heeft ie juist nodig. nu blijft soms mn raampje hangen.

Spanning hebben we allemaal nodig toch .... maar bedankt voor de tips zal eens even gaan kijken bij de doe het zelf winkel... voor wat stevige dubbelzijdige tape

pwassink

ACT heeft ze dacht ik in het assortiment, vraag Thijs anders even die heeft ze dacht ik daarvandaan
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂