Autolader mp3 geeft storing bij afspelen via radio

Gestart door markmol, 27-01-2011 17:13:07

Vorige topic - Volgende topic

markmol

Na het maken van een aux aansluiting op mijn sc-805 kom ik achter een vervelend dingetje.
Ik gebruik mijn nokia n82 als mp3 speler. Afspelen gaat goed en ruisloos. Echter zodra ik de telefoon aan de autolader leg dan krijg ik een ontzettend vervelende storing. Er komt een plok geluid bij en een hoge trillende storingstoon die stijgt in hoogte als je gas geeft. De aansluiting in de radio is naar mijn idee in orde omdat het afspelen zonder lader geen probleem geeft. Ik gebruik een standaardlader van Nokia. Ik heb de 12v aansluiting (sigarettenaansteker) doorgemeten met draaiende motor maar zie geen grote schommelingen in voltage bij gas geven.

Heeft iemand een idee waar dit van komt en wat ik eraan kan doen?

L.E.E

Heeft de sigrattenaansteker wel een goede massa aansluiting?

Heb hetzelfde meegemaakt met de carkit van mijn vriendin, deze gaf dezelfde storing door een slechte massa.

markmol

thuur

Citaat van: markmol op 27-01-2011 17:13:07
Heeft iemand een idee waar dit van komt en wat ik eraan kan doen?

De bobine of bougies/-kabels.

Ander massapunt nemen. Je kunt de strip onder de A-stijl proberen. Als dat niet werkt de minpool van de accu. Als dat ook niet werkt (want je hebt een aardlus gemaakt nu), dan de massa loskoppelen van of de "aux-aansluiting" of de lader.

Gr 8)

L.E.E

Citaat van: markmol op 28-01-2011 13:42:05
hoe heb je dat gechecked en opgelost?
trial and error.... met andere woorden: zoeken en proberen..
maar Thuur bevestigd het vermoeden al min of meer..

volvobug

Ik heb hetzelfde probleem met een Belkin Tunebase FM icm met iPhone. Moet nog op zoek naar de echte oorzaak maar heb in ieder geval al geconstateerd dat de kachelventilator of de schuifschakelaar voor de ventilatorsnelheid mede stoort. Als ik deze op 0 zet is een deel van de brom/ruis weg.

De hoge toerentalafhankelijke fluittoon blijft dan nog wel. Verder zoeken maar...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.