Lambda lampje

Gestart door peters, 27-01-2011 18:23:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peters

Hallo,

Ik een volvo 850 glt uit 1992.
Ik heb pas problemen gehad met olie in de bougiegaten waardoor mijn 850 me voor t eerst heeft laten staan.
Nu heb ik perongeluk met een draaiende motor de lmm stekker los getrokken  :eusa_wall: waardoor het lambdalampje is gaan branden.
Ik heb daarna de ecu uitgelezen met het pinnetje in A7 zoals ik dat hier op het forum gevonden heb.
Deze gaf een foutcode op de lmm. Deze heb ik gereset.

Nu brand me lampje nog steeds en ik heb foutcode 1.1.1 dit is niks volgens mijn.

Zou de lambasonde kapot zijn nadat hij heeft staan naverbranden in de uitlaat ter gevolgen van de slechte vonk?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen ???

cas

alle poorten uitgelezen en gereset? lijkt me sterk dat hij daar stuk van gaat of extra vervuild en daarna een melding geeft, zeker niet op zon korte termijn.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

A7 moet je ook niet uitlezen, is voor het instrumentenpaneel.
A2 en/of A6 moet je hebben.

Als het enkel een losgetrokken stekker is, resetten en je kan verder zonder brandend lampje.  :D

francois

alle poorten uitgelezen en gereset zoals cas aangeeft

dan komt alles goed  :eusa_dance:

Ludo

Citaat van: francois op 27-01-2011 18:35:32
dan komt alles goed  :eusa_dance:

Enkel als ie volgende keer de olie in de motor giet, i.p.v in de bougiegaten.  ;D

;)

peters

OKee ik ga morgen ochtend gelijk proberen de ecu te resetten

Het schijnt een bekende kwaal van de 850 te zijn dat er olie in de bougiegaten komt te staan.
Ik denk dat het uit de oliedop komt.
Het kan ook uit van de pakkingringen komen in de bougiegaten.
Als dat het geval en ik de kleppendeksel eraf haal dan komen de nokkenassen ook los toch?

Dit betekend dat ik dan gelijk de distributie moet doen en de spanners.  :-\

reneetje

Citaat van: peters op 27-01-2011 21:12:33
OKee ik ga morgen ochtend gelijk proberen de ecu te resetten

Het schijnt een bekende kwaal van de 850 te zijn dat er olie in de bougiegaten komt te staan.
Ik denk dat het uit de oliedop komt.
Het kan ook uit van de pakkingringen komen in de bougiegaten.
Als dat het geval en ik de kleppendeksel eraf haal dan komen de nokkenassen ook los toch?

Dit betekend dat ik dan gelijk de distributie moet doen en de spanners.  :-\

Ben je gek , gewoon een rubbertje onder de vuldop vervangen , ding kost een paar euro of zo.

Geen paniek, kop even goed schoonmaken met remmenreiniger, dan heb je dat gestink ook niet.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

cas

Citaat van: peters op 27-01-2011 21:12:33
OKee ik ga morgen ochtend gelijk proberen de ecu te resetten

Het schijnt een bekende kwaal van de 850 te zijn dat er olie in de bougiegaten komt te staan.
Ik denk dat het uit de oliedop komt.
Het kan ook uit van de pakkingringen komen in de bougiegaten.
Als dat het geval en ik de kleppendeksel eraf haal dan komen de nokkenassen ook los toch?

Dit betekend dat ik dan gelijk de distributie moet doen en de spanners.  :-\

IGNORE  ;D

gewoon niet morsen met bijvullen, en elke beurt de oliedopafdichtring vervangen. dan blijft t wel droog daar. pas op dat het je cilinder niet inloopt! dan ben je aan de beurt....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peters

Heee, ik maak me er niet druk om haal nu steeds de olie eruit.

Ik heb de ring al vervangen voor een nieuwe en dus ook netjes de kop schoongemaakt.
Ik heb alleen het idee dat de dop niet genoeg klemt.
Ik heb al een nieuwe bestelt

cas

goed bezig  ;D

heb je al gechekecked op overdruk? dat de olie tijdens t rijden tussen je dop door wordt/werdt geperst? en daarna onder je deksel liep....

kleine simpele test. auto lopend. dop los draaien. en los op de afdichting leggen. stationair mag het er losjes uitzien. bij iets gas geven, moet de dop zich licht vastzuigen.

gaat hij echter dansen, en olie spettertjes geven ( als je op peil bent)  dan kan je je clublidmaatschap aanvragen en aanmelden voor een nog verder te organiseren carterventilatievervangdag  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peters

Ohhh daar ben ik klaar mee dan.

Dan moet het inlaatspruitstuk eraf volgens mijn want daar zit de carbonkanistor dacht ik toch?

Ik wil mijn volvo wel graag goed betrouwbaar maken ondanks hij me maar 500 euro gekost heeft.

Nu ik hier toch ben heb ik nog een dingetje.
Als mijn motor warm is en ik zet em uit gaat alles nog goed.
Maar als ik ff iets later terug kom en ik start het, slaat hij zo snel aan dat die iets wat hapert als die aanslaat.
iemand iedeën?

cas

Citaat van: peters op 27-01-2011 22:30:18
Ohhh daar ben ik klaar mee dan.

Dan moet het inlaatspruitstuk eraf volgens mijn want daar zit de carbonkanistor dacht ik toch?

Ik wil mijn volvo wel graag goed betrouwbaar maken ondanks hij me maar 500 euro gekost heeft.

Nu ik hier toch ben heb ik nog een dingetje.
Als mijn motor warm is en ik zet em uit gaat alles nog goed.
Maar als ik ff iets later terug kom en ik start het, slaat hij zo snel aan dat die iets wat hapert als die aanslaat.
iemand iedeën?

klopt, inlaat eraf. materiaal is niet zo duur, maar de arbeid. wel leuk klusje, niet te smerig en op oke hoogte  ;D

snel na stilzetten weer starten, met een verzuip idee?  komt vaker voor meen ik. zal er niet van wakker liggen. ik heb het idee dat ik het kwijt ben na mn stappenmotor te hebben vervangen  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peters

het is gelukt hoor.
me lambdalamje is uit.
ik had alleen op pin a1 fout 3-1-3.
Wie weet wat dat is?

cas

Citaat van: peters op 28-01-2011 22:23:16
het is gelukt hoor.
me lambdalamje is uit.
ik had alleen op pin a1 fout 3-1-3.
Wie weet wat dat is?

A1 is je automaat meen ik...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peters

dat zou goed kunnen.
want me achteruit rij lampen werken ook niet altijd.
alleen als ik tegen de pook duw gaan ze aan.
maar voor een volvo uit '92 zijn ze niet verplicht