Hard rempedaal

Gestart door RyanB, 27-01-2011 22:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RyanB

Onlangs heb ik een nette Turquoise 850R in Belgie gekocht en tijdens de rit terug naar huis viel me al op dat het rempedaal er hard aanvoelt.
Met remwerking is op de slechte voorschijven na volgens mij niets mis maar het harde rempedaal zit mij niet lekker.
Ik kan hem ongeveer 1cm intrappen en dat is het.
Kan iemand mij vertellen waar ik het in moet zoeken? Zelf zat ik te denken aan de hoofdremcilinder of een vacuumslang.

cas

#1
hoofdremcilinder lek dan moet ie langzaam helemaal tot bodem gaan toch? remt wel gewoon naar behoren?

Ja, dus. remwerking... te snel gelezen.

nieuwe blokken misschien?

terugslagklep en of rembekrachtiger kom ik hier en daar tegen... wellicht daar even op verder zoeken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Fijn man, een hard rempedaal. Ik wou dat het rempedaal van de 850 wat harder aanvoelde. ;D

Maar goed dit helpt je natuurlijk niet. Ik zou ook in de richting van je bekrachtiger zoeken. Je rempedaal wordt niet geholpen door de bekrachtiger dus voelt hard aan. Het zou de oorzaak kunnen zijn.
Vacuum naar de bekrachtiger dus controleren.

KIM

Is er wel voldoende bekrachtiging?

Het kan veroorzaakt worden door een defecte bekrachtiger, maar dan moet je volgens mij wel flink trappen.

Bekrachtiger kun je testen door met de voet op de rem te testen. Indien het rempedaal zakt, is de bekrachtiger oke.

Teddy81

Citaat van: KIM op 28-01-2011 13:17:56
Is er wel voldoende bekrachtiging?

Het kan veroorzaakt worden door een defecte bekrachtiger, maar dan moet je volgens mij wel flink trappen.

Bekrachtiger kun je testen door met de voet op de rem te testen. Indien het rempedaal zakt, is de bekrachtiger oke.

Bedoel je niet door met de voet op de rem te starten?? ;D

cas

Citaat van: Teddy81 op 28-01-2011 13:21:39
Citaat van: KIM op 28-01-2011 13:17:56
Is er wel voldoende bekrachtiging?

Het kan veroorzaakt worden door een defecte bekrachtiger, maar dan moet je volgens mij wel flink trappen.

Bekrachtiger kun je testen door met de voet op de rem te testen. Indien het rempedaal zakt, is de bekrachtiger oke.

Bedoel je niet door met de voet op de rem te starten?? ;D

allebei proberen, en hoor het verschil wel  ;D

uberhaupt nog nieuws??

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

Citaat van: Teddy81 op 28-01-2011 13:21:39
Citaat van: KIM op 28-01-2011 13:17:56
Is er wel voldoende bekrachtiging?

Het kan veroorzaakt worden door een defecte bekrachtiger, maar dan moet je volgens mij wel flink trappen.

Bekrachtiger kun je testen door met de voet op de rem te testen. Indien het rempedaal zakt, is de bekrachtiger oke.

Bedoel je niet door met de voet op de rem te starten?? ;D
Ja. Was ik vergeten op te schrijven  :eusa_wall:

RyanB

Een beetje een late reactie, druk druk druk, maar ik heb straks even geprobeerd.
Tijdens het starten met redelijke kracht op het rempedaal getrapt maar echt zakken doet hij niet, een halve cm misschien maar daar houdt het echt mee op.
Daarna blijft het pedaal echt hard.

Jack v

is volgens mij genoeg, dan trekt hij in ieder geval vaccuum.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Je hoeft ook niet hard te trappen. Het gaat alleen om het zakken van het pedaal.
Dit betekent dat de bekrachtiger gaat meehelpen. Die is dus oke en je vacuum waarschijnlijk ook.
Nu is de hoofdremcilinder een verdachte. Hoe vertraagt de auto?

RyanB

Voor mijn gevoel goed, maar echt hard geremd en veel gereden heb ik nog niet met de auto.
Vandaag is pas het kenteken binnen gekomen, wat dus betekend dat morgen de eerste officiele dag is dat hij de weg op mag.
Ik zal hem morgen eens goed proberen ;)

KIM

Als 'ie verder goed remt zou ik me nog niet zo'n zorgen maken.
Zitten er al goodridge slangen onder?

Jeff

Citaat van: RyanB op 02-02-2011 20:27:01
Tijdens het starten met redelijke kracht op het rempedaal getrapt maar echt zakken doet hij niet, een halve cm misschien maar daar houdt het echt mee op.
Daarna blijft het pedaal echt hard.
Heb zelf dit probleem ook, bij de laatste controle bij de dealer gaven ze mij aan dat het vochtgehalte te hoog zou zijn van de vloeistof. Dit vind ik echter vreemd, want het zit er nog geen 2 jaar in en zeker nog geen 45.000 km. Hoe staat het met jou remvloeistof?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

verburgh

#13
Ik had het er gisteren nog met wepster over, sins ik DOT 5.1 erin heb zitten hoef ik mijn rem maar net aan te raken en ik zit al met mijn smoel tegen de voorruit.

Sven850

Citaat van: Jeff op 14-02-2011 00:11:12
Citaat van: RyanB op 02-02-2011 20:27:01
Tijdens het starten met redelijke kracht op het rempedaal getrapt maar echt zakken doet hij niet, een halve cm misschien maar daar houdt het echt mee op.
Daarna blijft het pedaal echt hard.
Heb zelf dit probleem ook, bij de laatste controle bij de dealer gaven ze mij aan dat het vochtgehalte te hoog zou zijn van de vloeistof. Dit vind ik echter vreemd, want het zit er nog geen 2 jaar in en zeker nog geen 45.000 km. Hoe staat het met jou remvloeistof?

Als je teveel vocht hebt dan kan het vocht gaan koken en dus gasbellen vormen in je remleidingen. Als dat gebeurt dan voelt het pedaal als een spons en niet hard, als de vloeistof niet kookt merk je daar verder niks van.

DOT 5.1 wordt je pedaal ook niet harder van, de vloeistof kan dan alleen maar een hogere temperatuur aan.
XC40 T4 Recharge