Hard rempedaal

Gestart door RyanB, 27-01-2011 22:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

verburgh

Klopt, DOT 5.1 kan een hogere temperatuur aan. ik denk zelf dat ik het de vorige keer niet goed ontlucht had, mijn hydro handrem wilde niet lekker ontluchten.

Maar ik kan mijn rempedaal ook niet dieper intrappen dan 1,5cm.

Sven850

Citaat van: verburgh op 14-02-2011 00:37:19
Klopt, DOT 5.1 kan een hogere temperatuur aan. ik denk zelf dat ik het de vorige keer niet goed ontlucht had, mijn hydro handrem wilde niet lekker ontluchten.

Maar ik kan mijn rempedaal ook niet dieper intrappen dan 1,5cm.

Zolang je remvertraging niet slecht is zou ik me daar niet te veel zorgen om maken. Als de remmen ook nieuw zijn wordt de slag van je pedaal ook korter doordat de schijf en de blokken dikker zijn.
XC40 T4 Recharge

verburgh

Citaat van: Sven850 op 14-02-2011 00:39:37
Citaat van: verburgh op 14-02-2011 00:37:19
Klopt, DOT 5.1 kan een hogere temperatuur aan. ik denk zelf dat ik het de vorige keer niet goed ontlucht had, mijn hydro handrem wilde niet lekker ontluchten.

Maar ik kan mijn rempedaal ook niet dieper intrappen dan 1,5cm.

Zolang je remvertraging niet slecht is zou ik me daar niet te veel zorgen om maken. Als de remmen ook nieuw zijn wordt de slag van je pedaal ook korter doordat de schijf en de blokken dikker zijn.
Ik heb bigbrake voor en achter  ;) en alle leidingen van staal, hij heeft nog nooit zo goed geremt dus waarom zou ik me zorgen maken ;D

antraciet

Zijden voetje dan maar  :D

verburgh

Citaat van: antraciet op 14-02-2011 00:45:12
Zijden voetje dan maar  :D

De standaard remmen van volvo zijn nou ook niet bepaald goed, 280/302 voor z'n zware en auto en het vermogen die ze hebben.

jrkalf

Citaat van: verburgh op 14-02-2011 00:54:10
Citaat van: antraciet op 14-02-2011 00:45:12
Zijden voetje dan maar  :D

De standaard remmen van volvo zijn nou ook niet bepaald goed, 280/302 voor z'n zware en auto en het vermogen die ze hebben.

2.0L 10V, 2.5L 20V of een T-5/T-5R/R met 275pk+ dat verschilt nog al hoor. 302 voor een 10v lijkt me prima.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

verburgh

Vind jij 302 voor een T5 ook prima?

zal niet zeggen dat het niet remt ;)

280mm remmen zijn ook geleverd op een C70 cabrio ik kan je zeggen dat is gewoon prut.

jrkalf

Citaat van: verburgh op 14-02-2011 01:47:59
Vind jij 302 voor een T5 ook prima?

zal niet zeggen dat het niet remt ;)

280mm remmen zijn ook geleverd op een C70 cabrio ik kan je zeggen dat is gewoon prut.
ik zeg niet dat het prima is onder een t-5. Maar onder de titans kan je weinig meer kwijt zonder een rib en een nier af te moeten staan.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

RyanB

Zo, nu de andere chip er in zit heb ik al een paar keer geprobeerd om het roet uit te pijp te krijgen met de bijbehorende rem-acties erbij en tot nu toe remt hij prima.
Dat wil zeggen de pedaaldruk blijft constant en hard alleen vinden de 280er schijfjes het niet zo plezant :(, een hoop herrie en gebrom uit het vooronder en na 2 goede remacties 0,0 vertraging meer.
Maar goed, ik wist al dat de 280ers bagger zijn dus dat wordt een upgrade naar 302mm en dan mijn rijstijl maar een beetje aanpassen :angel: want als ik zo blijf rijden dan zijn die binnen de kortste keren ook weg.
Ja BBK, maar die zijn mij nog een beetje te duur :eusa_hand:

verburgh

BBK hoeft niet zo heel duur te zijn ;)

Als jij kijk wat die 302 brackets kosten en een beetje goeie schijven en staalomvlochten remslangen, dan ben je ook al dik 500 euro kwijt.

In duitsland heb je al een BBK set van K sport voor 900 euro 330mm.

Gek maar waar K sport is in nederland veel te duur de importeur zeg het zelf ook.