Ervaringen gezocht gechipte 2.3 T5 met LPI

Gestart door MrCain, 28-01-2011 09:32:47

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: snix op 31-01-2011 12:31:36
Denk ook aan de overige kosten die je nog krijgt. Omdat het met een chip allemaal wat kritischer wordt moet je weten in welke staat je ontsteking is. Lees hier vaak dat na chippen de ontsteking er mee stopt (niet meer in een goede staat is) daar heb je "normaal" niet zo'n last van maar na het chippen merk je dat wel. Is niet de grootste kostenpost maar als je dat ook meteen goed aan wilt pakken. Kost je dat ook nog eens zo'n 200 euro of meer. Zo zijn er nog een paar andere kleine dingetjes.

Gaat allemaal gebeuren : gaat binnenkort LPG in dus ontsteking word dan kompleet vevangen => rotor, kap, bougies en kabels, aangezien LPG daar best gevoelig voor is. Voor de Volvo "getuned" word worden de lambdasone, carterventilatie, turboslangen en vacuum slangen ook vervangen. Een remupgrade staat ook op t verlanglijstje samen met het een en ander PU bussen en rubbers en natuurlijk veerpootbruggen voor en achter (daarom moet Cain ook een beetje gaan sparen.....). Is niet de 1ste keer dat ik een auto "een beetje" meer vermogen ga geven, zeg niet dat ik veel ervaring heb maar weet wel een beetje wat er aan moet gebeuren. Zelf ben ik van mening : "als je wat doet moet je het wel goed doen" en de geijkte uitspraak : "kan niet bestaat niet". Dus gaat een redelijk seriues projectje worden en gaat dus niet over 1 dag ijs.

Maar toch fijn dat er mensen mee denken : 4 paar ogen zien meer dan 1! En hier zitten toch de mensen die de ervaring hebben! Dus daarvoor "zeer bedankt!!  :eusa_clap:

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!