Ervaringen gezocht gechipte 2.3 T5 met LPI

Gestart door MrCain, 28-01-2011 09:32:47

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Hallo allemaal,

Zoals het onderwerp het al zegt : ben opzoek naar ervaringen van forum leden met hun gechipte T5 met LPI.
(voordat het komt : ben al 2.5 week bezig met het zoeken op t forum maar zag geen bevredegend antwoord...)

Heb een T5 waar LPI in gaat met de beroemde 5 bruine injectoren en ben van plan om deze ook in de nabije toekomst te laten chippen (ben maar een normale sterveling dus moet daar voor gaan sparen  ;D). Plan is om een ander uitlaatsysteem er op te zetten : lees 3" voorpijp met 100 cpi kat (home made projectje) en 2.5" katback (Misschien ook home made maar misschien ook wel Ferrita of zo) en K&N inlegfilter.

Tot hoever (pk's en koppel) kan je nu met zo'n installatie gaan zonder dat je noemswaardige problemen gaat krijgen => die je merkt met het (normaal) rijden en (volgas) optrekken op LPG.
En als er Problemen zich voor doen hoe kan dit opgelost worden met de 5 injectoren configuratie : moet je dan al met enige zaken rekening houden met de inbouw?

Hoop dat er forum leden zijn die enige informatie hebben met hun ervaringen?
Want waarom zou ik het wiel weer gaan uitvinden als hier een shitload met (professionele) ervaring is?  :eusa_clap:

Alvast zeer bedankt,

Cain.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

2,5 week over de sticky topics heen gekeken ? Hij staat notabene in dit board.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,3213.0.html

en deze in het LPG board.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19669.0.html

mehn

Ik heb wat jij wilt ;D

850 T-5
LPi
Gechipte ECU (standaard software)
5 bruine injectoren
3" Downpipe met racekat (Feritta)

Het enige dat ik niet heb is een niet-standaard uitlaat. Al is de mijne wel lek ergens achter onder de auto, dus ik moet binnenkort iets anders...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MrCain

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2011 09:40:03
2,5 week over de sticky topics heen gekeken ? Hij staat notabene in dit board.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,3213.0.html

en deze in het LPG board.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19669.0.html

Tuurlijk 1e topic gelezen : maar nog geen bevredigend antwoord gevonden

2e topic : staan veel mensen in die op LPI rijden en waar deze is ingebouwd maar niet het gene wat ik zoek....

MrCain

Citaat van: mehn op 28-01-2011 09:54:44
Ik heb wat jij wilt ;D

850 T-5
LPi
Gechipte ECU (standaard software)
5 bruine injectoren
3" Downpipe met racekat (Feritta)

Het enige dat ik niet heb is een niet-standaard uitlaat. Al is de mijne wel lek ergens achter onder de auto, dus ik moet binnenkort iets anders...

En zelfs in de zelfde kleur  :eusa_dance:
Jij word mijn grote rolmodel!! ;D

Ludo

280-290pk gaat wel goed en zonder problemen met een standaard installatie.
Wil je meer vermogen, moet je wat dieper tasten in de buidel.
Heb je er echt véél voor over, zijn de mogelijkheden 'onbeperkt', net zoals het prijskaartje dat daar dan aanhangt.

)()()sT

Ik heb ook een standaard installatie met bruine injectoren. Setup:

- V70R automaat;
- gechipte ecu door Fasttech;
- 3" downpipe met racekat;
- dikke alu. intercooler;
- hpi K&N luchtfilter.

Vermogen met chip is een veilige 274 pk op benzine en 281 op gas.

280 paarden is een veilige grens omdat in deze ook vaker de pomp als beperkende factor wordt aangenomen.

mehn

Citaat van: MrCain op 28-01-2011 11:15:44
En zelfs in de zelfde kleur  :eusa_dance:

Ojee  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MrCain

hehehehehe nou ben je de sjaak dude  :evil:

Citaat van: mehn op 28-01-2011 16:50:47
Citaat van: MrCain op 28-01-2011 11:15:44
En zelfs in de zelfde kleur  :eusa_dance:

Ojee  :eusa_shifty:

MrCain

Ben nu wel weer wat wijzer geworden en zeer bedankt voor de reacties !

Ben zeker niet van plan om het uiterste uit de motor te halen : moet er ook nog mee op en neer naar mn werk dus auto moet wel betrouwbaar blijven.

Vind max 270 pk wel genoeg : hecht niet veel waarde aan hoge top vermogens maar meer hoe het koppel uit de motor komt. Als ik het max koppel (probeer ongeveer 400+ nm er uit te halen) bij 3000 - 3500 er uit komt dan ben ik al zeer tevreden  ;D. Kan zeer genieten van de koppelschop in de rug  :eusa_drool:.

Als het zover is/komt gaan jullie er zeker en vast horen/lezen hoe het resultaat is.
Gaat de Volvo afstellen/chippen op de bank hier in goes, dus zal dan de Dyno print wel posten.

BTW de katback zal iets sneller dan verwacht er opkomen : moest de demper beetje dicht smeren voor de keuring (is eigenlijk niet zo erg : goed excuus om tegenover de vrouw de goedkeuring te krijgen om deze te kopen "schat kan er niets aan doen, hij moet vervangen worden en nu we dan toch bezig zijn doen we het maar gelijk goed"  :angel:)

Groeten,

Cain.

Haenzel

Citaat van: MrCain op 30-01-2011 14:29:13
goed excuus om tegenover de vrouw de goedkeuring te krijgen om deze te kopen "schat kan er niets aan doen, hij moet vervangen worden en nu we dan toch bezig zijn doen we het maar gelijk goed"  :angel:

Ja ja, straks zeker ook: "Schat deze auto is toch ietwat te zwaar en de motor is z'n fut een beetje kwijt. Om veilig op de snelweg te kunnen rijden ben ik bang dat we de computer moeten upgraden." :P

Vulk

Citaat van: Haenzel op 30-01-2011 20:13:53
goed excuus om tegenover de vrouw de goedkeuring te krijgen om deze te kopen "schat kan er niets aan doen, hij moet vervangen worden en nu we dan toch bezig zijn doen we het maar gelijk goed"  :angel:

Ja ja, straks zeker ook: "Schat deze auto is toch ietwat te zwaar en de motor is z'n fut een beetje kwijt. Om veilig op de snelweg te kunnen rijden ben ik bang dat we de computer moeten upgraden." :P

Werkt enkel als je een naïeve vrouw hebt vrees ik.

MrCain

goed excuus om tegenover de vrouw de goedkeuring te krijgen om deze te kopen "schat kan er niets aan doen, hij moet vervangen worden en nu we dan toch bezig zijn doen we het maar gelijk goed"  :angel:

Zie bovenaan => was het al van plan  ;)

MrCain

Citaat van: Vulk op 30-01-2011 21:14:32
goed excuus om tegenover de vrouw de goedkeuring te krijgen om deze te kopen "schat kan er niets aan doen, hij moet vervangen worden en nu we dan toch bezig zijn doen we het maar gelijk goed"  :angel:

Werkt enkel als je een naïeve vrouw hebt vrees ik.

Ligt er aan hoe je het brengt ;)

snix

Denk ook aan de overige kosten die je nog krijgt. Omdat het met een chip allemaal wat kritischer wordt moet je weten in welke staat je ontsteking is. Lees hier vaak dat na chippen de ontsteking er mee stopt (niet meer in een goede staat is) daar heb je "normaal" niet zo'n last van maar na het chippen merk je dat wel. Is niet de grootste kostenpost maar als je dat ook meteen goed aan wilt pakken. Kost je dat ook nog eens zo'n 200 euro of meer. Zo zijn er nog een paar andere kleine dingetjes.