even voorstellen: vanaf morgen hoop ik 850 bezitter (HELP!)

Gestart door erikb1971, 28-01-2011 13:45:03

Vorige topic - Volgende topic

erikb1971

Goeiedag!

Mijn naam is Erik Blokpoel, 39 jaar uit zoetermeer. Interim manager in between jobs zullen we het maar even noemen.
Door omstandigheden ben ik op zeer korte termijn op zoek naar een nieuwe auto. Eisen:
* grote station
* niet meer dan 3000€
* fijne motor
* automaat

dus? een volvo 850 estate 20V aut.

Ik ben van plan  er morgen eentje aan te gaan schaffen. Als iemand tips heeft waar op te letten of als iemand een dergelijke auto te koop heeft / weet: ik hou me aanbevolen!

Hoop daarna met veel plezier en trots mijn bevindingen hier to posten!

Groet!

Erik

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

erikb1971

hanss850

Welkom hier,

Succes met je zoektocht.

In de buurt van Zoetermeer staat deze V70 te koop met niet al te veel kilometers op de teller

http://link.marktplaats.nl/406536362

Groet Hans

ps toevallig broer van Paul??
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Volvo850 93

Welkom op het forum Erik

Veel sucses met je zoektocht

Mvg Dennie

cas

Citaat van: hanss850 op 28-01-2011 21:34:46
Welkom hier,

Succes met je zoektocht.

In de buurt van Zoetermeer staat deze V70 te koop met niet al te veel kilometers op de teller

Groet Hans

hmmzz.. niet te duur.. jammer vd motorkap. staat in ypenburg zie ik op de foto 1e fase  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Citaat van: cas op 29-01-2011 11:20:57
Citaat van: hanss850 op 28-01-2011 21:34:46
Welkom hier,

Succes met je zoektocht.

Groet Hans

hmmzz.. niet te duur.. jammer vd motorkap. staat in ypenburg zie ik op de foto 1e fase  ;D
ziet er idd netjes uit. Bij mij om de hoek zeg maar.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

antraciet

Hoi Erik

Welkom op het forum. 1 tip doe het rustig aan met de aankoop. Vraag de mening van 1 of meerdere forummers. ;)

Groet arjen

crazychrisje

Welkom op het forum.

die v70 is toch een schakel zo te zien?
Zijn eis was toch een automaat?

Succes met de zoektocht hopelijk vindt je snel iets naar je zin!

LQDI

Inmiddels een paar dagen verder.

Al iets gevonden?!

erikb1971

wow. En ik maar denken: wat een raar forum, ikkrijg helemaal geen replies. Maar blijkbaar niet goed ingesteld. Heel veel replies dus, alleen ik zie ze nu pas. In elk geval zeer bedankt voor de input. Ik zal jullie iig eerst even bijpraten: Ik heb er 1! Een antraciet grijze 850 25i 10v Estate aut uit 1996, 317K op de teller. Als ik er achter ben hoe ik hier een foto moet posten doe ik het gelijk. edit: gelukt:
Na het aanschaffen van de auto gelijk twee weken een huis verbouwd (handig met zo'n 850, voelde me net een aannemer) en naar de schoonfamillie in polen geweest (nog niet met de 850), vandaar een tijd niet online.

De Koop
Het weekend na mijn eerste post ben ik bij mijn eerste 850 gaan kijken bij een garage in Soesterberg. Wat een dramabak. Zag er onmogelijk slecht uit, enorme barst in de voorruit ("maar daar kom je de apk mee door dus dat geeft niet"). We goed om eens te voelen wat dat precies is, zo'n 850. Zodra ik er in ging zitten wist ik het: het wordt niet deze maar ik wil wel een 850. Wat een fijn gevoel van rust en kalmte krijg je van die auto. Vanaf die dag heb ik mijn baard laten staan. Vind ik  wel passen: bijna 40, volvo en baard. Maar goed, de 850 werd het dus niet, remde ook nog eens slecht, was ronduit traag, kortom: niet doen.
Een week later bij bovenstaande 850 van een partikulier gaan kijken. Duidelijk vermeld was dat er aanzienlijke schade aan het linker voorscherm zat, dys dat was bekend. Auto was verder in prima staat, van binnen echt een verademing vergeleken met de eerder bekeken 850. De schade aan carosserie is voor mij niet zo'n probleem, rij regelmatig voor een weekje naar Polen en daar ziten erg goede en goedkope schadeherstellers. Een tegenvaller was wel dat het, integenstelling tot wat de verkoper beweerde en tot wat op de achterklep staat, geen 20v maar een 10v is. Rare jongens die dat dan op de achterklep plakken. Balen. Rustig een nachtje over geslapen, en gedacht: ach, ik zet me hier wel overheen. Dus: nog wat afgedongen en voor iets boven de 1000 euro gekocht. Met volledige nieuwe apk van diezelfde ochtend.

Eerste gevoel: heerlijk. Rust, ruimte, comfort.  Ideaal met de verbouwing. Leren bekleding ideaal met de hond. Nadelen ook wel: 1:8 verbruik, das voor mij best vaak 70 liter brandstof aftikken. Ook wel echt sloom. Lijkt ook iets in de automaatbak niet helemaal goed te zitten, bij terugschakelen (met kickdown of handmatig in 3 zetten) bij 120 km per uur wel een hoop extra toeren, maar geen of nauwlijks versnelling. Ga dit zo nog even posten in het technische forum.

Desnoods gooi ik er nog een turbo in, of een handvol kleppen. Of ik laat hem netjes maken en ga dan een 20v opknapen. Of een T5. Genoeg te doen met die Volvo's.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Erik (idd een broer van Paul).

Powerpete

als je 1 op 8 rijdt met een 10 V klopt er iets niet, automaat of handbak moeten makkelijk 1/10 kunnen halen, of je moet standaard met het gaspedaal op de vloer rijden...

check even je motorcode, die staat op een sticker op het distributiedeksel, weten we zo wat voor motor het is... enne turbo op zetten ? moet ook alle electronica worden aangepast hoor....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Misha

Citaat van: Powerpete op 10-03-2011 20:56:46
als je 1 op 8 rijdt met een 10 V klopt er iets niet, automaat of handbak moeten makkelijk 1/10 kunnen halen, of je moet standaard met het gaspedaal op de vloer rijden...
Nou....
Dat deed mijn 850 2.5-10V AT ook niet hoor, zat meestal zo rond de 1:9.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jans Duiven

De 855 2.5 10 V die ik momenteel heb (gaat wellicht binnenkort weer in de verkoop) doet gemiddeld 8.1 liter per 100 km en da's erg zuinig
m.b.t. mijn rijgedrag.

Hans