Trillende auto en kokende remschijf

Gestart door Stirn, 30-01-2011 19:25:26

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

+ 1 !  Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik/we weten de kennis niet van de TS dus je kunt 'm maar beter waarschuwen dat er iets mis kan gaan...

snix

Citaat van: Dirk342 op 01-02-2011 19:42:49
+ 1 !  Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik/we weten de kennis niet van de TS dus je kunt 'm maar beter waarschuwen dat er iets mis kan gaan...
Ik denk dat het bij deze dan wel gelukt is !!

Ronald21

UserID6342

Bovenste is super, mits je de ruimte hebt om de sleutel te kunnen gebruiken. Wat helaas niet vaak het geval is.  De onderste voldoet meestal wel, mits deze van een echt goed merk is.  De goedkopere versies draai je rond.

thuur

Citaat van: Ronald21 op 02-02-2011 20:42:25
mooi spul

http://www.amt.nl/Nieuws/Innovatieve-remleidingsleutel-van-Serenco.htm

wat eenvoudiger, goedkoper en zal minder werken op versleten wartels

http://www.gereedschapland.nl/Remleidingsleutel-2c-10x11-mm_p1338.aspx

De bovenste bedoel ik! De Powerhand serie van Serenco. Staat ook al maanden in de Toolspecial.

Gr ;)

V70geRwin

en als t allemaal lukt dan nog ff ontluchten  ;D

Stirn

Hier een berichtje van de TS. Thanks voor alle hulp, toch maar besloten om de T5 onder te brengen bij een expert.....
Hoop hem morgen op te halen. Volgens hem (Goos - Rijsbergen) was het meestal okay om de klauw te vervangen maar kon de schijf wel wat hebben.

Ik laat nog de finale uitkomst weten.

Freakybaby

Goos is een vd beteren als het om Volvo's gaat. Zeker van de oudere modellen (dus t/m x70) is er heel veel ervaring.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ronald21

gewoon een poging wagen om klauw te reviseren

setjes zijn goedkoop

belgom en een tandenborstel doen wonderen

LeonW

Als een remschijf zo heet is geweest zo ik em vervangen, de roest op de schijf is dan wat
roder van kleur dan de andere schijf (die niet heet is geweest) ik begrijp niet dat je hier op gaat bezuinigen.

Oja ook een nieuw setje remblokken erop natuurlijk.
Volvo S70 2.5T

FGG

Citaat van: LeonW op 04-02-2011 16:25:16
ik begrijp niet dat je hier op gaat bezuinigen.

Snap ik ook niet. Een nieuwe schijf kost iets van 4 tientjes. Ik zou 'm vervangen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Stirn

Hier de finale uitkomst.......auto is terug met 2 setjes gereviseerde klauwen en nieuwe blokken.
250 euro en schijven hoefden niet vervangen te worden volgens Goos.
Auto rijdt weer prima dus hoop dat ik tijdje klaar ben.

Thanks voor alle hulp!

Concorde

Netjes opgelost, voor goede prijs....