Kofferbak C70 gaat niet meer open

Gestart door wouter1220, 01-02-2011 17:01:03

Vorige topic - Volgende topic

wouter1220

De topic titel dekt de lading niet helemaal, het volgende doet zich voor bij mn C70:
Als ik de kofferbak open probeer te maken (zowel van binnenuit, met de knop in de deur
of met de handzender) gaat deze 80% van de tijd open en gelijk weer dicht.

De C70 heeft ook geen handvat, dus je bent afhankelijk van de handzender of de knop
in de deur....

De knop in de deur heeft dus weinig nut meer, ik hoor de kofferbak ontgrendelen, maar
ook gelijk weer in de vergrendeling schieten.

Zelfde geld voor als ik de handzender gebruik. Ik druk op de knop, slot ontgrendeld zich
en dan moet ik snel de klep opendoen, anders vergrendeld deze weer...

Er vermoeiend al met al.

Nogmaals, heel soms gaat t goed (gewoon ontgrendelen, je boodschappentas op de grond zetten
en de klep open doen), meestal niet...
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

thuur

Is het slot goed gesmeerd?

Kan 2 kanten op: je hoort de motor wel ontgrendelen, maar het mechanisme zit (zo goed als) vast en gaat dus feitelijk niet echt open. Of hij drukt te hard op het slot waardoor hij meteen weer in het slot valt (kofferrubber/gasveren/afstelling..)

Gr 8)

rovelra

Bij mijn C werkte de knop van binnen niet , dit heb ik opgelost door de schakelaar in de deur te voorzien van nieuwe soldeer tin( waren net zo brak als onze abs controllers)

Ik moet altijd 2 keer op de ab drukken om de kofferklep open te krijgen !!

Je kunt de klep altijd nog openen met de sleutel

wouter1220

Citaat van: thuur op 01-02-2011 19:02:51
Is het slot goed gesmeerd?

Ik denk dat ik dat al eerste ga proberen... Kan nooit kwaad!

Citaat van: rovelra op 01-02-2011 19:07:51
Ik moet altijd 2 keer op de ab drukken om de kofferklep open te krijgen !!

Das volgens mij standaard Volvo, beide S60's van mijn huisgenoten hebben dit ook.

Ik ga vandaag eens even kijken wat ik aan t slot kan doen, bedankt voor de tips :D