Hallo allemaal even voorstellen

Gestart door spidermonkey, 10-02-2011 18:17:49

Vorige topic - Volgende topic

spidermonkey

Nou mijn naam is Dave woonachtig in Rotterdam en ben 33jaar.

Vandaag een Volvo 850 2.5 20v GLT automaat gekocht. Heb geen ervaring met volvo's en nooit eerder in en automaat gereden. Na de proefrit was ik om en moest hem hebben.

Nadat ik thuis kwam even goed bekeken en lekker gaan rijden. En ineens deed de toerenteller het niet meer.
Dit zal ik op het forum even opzoeken maar heb nog niet kunnen vinden als iemand wat weet roep het gerust.

Tevens twijfel ik of de automaatbak nog goed is maar aangezien ik daar geen verstand van heb zal ik dit ook opmoeten zoeken. Lijkt in eco stand soms wel erg laat over te schakkelen en komt niet lekker vooruit. Zet ik hem in sportstand gaat dit al een stuk beter.

Hoop hier veel te leren want ik wil de volvo niet kwijt. En even opzoeken wat dat rare kasje bij het raamstijl is.

Misschien komen we elkaar een tegen bij een meeting.

Even proberen foto's te plaatsen

Ps ik heb 2 linkerhanden maar probeer wel alles zelf te fixen wat ik kan fixen

jrkalf

1. Toerenteller doet raar? Ehm, waarschijnlijk een loscontactje in de motorruimte. Het is dat je er lastig bij kan, maar achte rop de automaatbak zit 1 connector. Het is een 4-polige molex: Kijk even of die goed vast zit.

2. Kastje in de raamstijl kan ik vanaf hier al spotten. Dat is een Volvo Guard 1 alarm systeem.

3. Ik zie dat je nog een grijze dop op je koelwater tankje hebt. Als je tankje nog niet bol staat (de grijze dop moet netjes aansluiten op het tankje, hij moet er niet boven zweven en het tankje mag niet bol zijn), dan gaat het vast nog gebeuren. Die dingen kosten € 25,-... verstandig om ze te repareren.

4. Heel appart om te zien dat je wel een elektrische spiegelknop voor de bijrijderskant hebt, maar voor de bestuurderskant niet... daar stiekem een handmatige op zitten?

Jelle.

p.s. mooie auto. Ik heb er hiervoor ook zo eentje gehad.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

petrolhead

Welkom hier Dave.

Goede start om meteen je foto's te plaatsen. Veel km plezier.

Helaas kan ik je technisch niet verder helpen. Ik heb ook twee linkerhanden. Ik draai ze gewoon om en dan heb je meteen twee rechterhanden. ;D

spidermonkey

Volvo Guard 1 alarm systeem ? oke zag wel lampje knipperen maar ik heb helemaal geen alarm kastje bij mijn sleutel. Ach ja het schrikt af. En nog bedankt voor de tips. En inderdaad maar 1 handmatige spiegel.

Kom er net achter dat de kachel ook in de eerste 3 standen gewoon niet blaast :eusa_wall: maar bij vier wel gelukkig

Jack v

Welkom Dave,

Neem eens contact opp met Dirk342 van dit forum, wandelende bediende van zijn eigen magazijn met veel kennis van je roffel.

gr ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Bouke

Welkom Dave

Mooie bak hoor ik heb ook een alter1 glt gehad maar dan met een handbak.Je bent op het goede forum aangeland hier weten en kunnen ze echt alles ;)

crazychrisje

Welkom bij de club dave!
mooie auto heb je, hier zul je veel leren en goed geholpen worden.
Dan kun je mooi zelf je auto maken.
Ik zie dat je geen matten hebt, lees dit maar eens door http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39284.0.html dat is ook wel iets voor jou!
Veel plezier en succes met je roffel!

cas

Citaat van: spidermonkey op 10-02-2011 18:43:48
Volvo Guard 1 alarm systeem ? oke zag wel lampje knipperen maar ik heb helemaal geen alarm kastje bij mijn sleutel. Ach ja het schrikt af. En nog bedankt voor de tips. En inderdaad maar 1 handmatige spiegel.

Kom er net achter dat de kachel ook in de eerste 3 standen gewoon niet blaast :eusa_wall: maar bij vier wel gelukkig

4 is appart gezekerd  ;D  je kachelweestand zal het ook niet zijn denk ik, want dan blaast hij NON stop. ook met sleutel eruit. het bedieningspaneel gok ik zo. maar daar komen we nog wel eens op terug. spit ff het gedeelte aiconditioning door  :eusa_angel:

en welkom Dave !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

spidermonkey

Bedankt voor de positive reactie's allemaal. Denk (weet zeker) dat ik het hier naar mijn zin gaat krijgen.
En de tips ben ik erg blij mee want daar kan je nooit genoeg van krijgen. Als er iemand in Rotterdam of in de buurt eens een kijkje zou willen nemen om bv ff na te lopen PM me gerust.

Voorlopig is de poen nu even op dus kan ik helaas nu even geen aankopen doen voor mijn roffel

francois

welkom op het forum

mooie roffel trouwens

grfr

blauweroffel

Dag spinneaap,

Welkom, mooi kleur.....
Heb nog wel een groene dop voor weinig voor je.........PB maar even.

Veel veilige km"s!

BR

spidermonkey

Citaat van: blauweroffel op 10-02-2011 20:45:23
Dag spinneaap,

Welkom, mooi kleur.....

Veel veilige km"s!

BR

PM

blauweroffel

Citaat van: spidermonkey op 10-02-2011 21:14:22
Citaat van: blauweroffel op 10-02-2011 20:45:23
Dag spinneaap,

Welkom, mooi kleur.....

Veel veilige km"s!

BR

PM

PB ;D

BR

Kali-Integrali

Dave,

welkom hier. Zoals je merkt is er hulp en kennis zat. Komt helemaal goed met je rooie Alter I.

Veel plezier ermee.

Gr-Martijn