Olie lekkage

Gestart door rode 850, 01-02-2011 19:44:22

Vorige topic - Volgende topic

rode 850

Rotor, verdeelkap, bougies, bougie kabels vervangen.
Olie lek lijkt ook weg te komen vanuit de carter ventilatie, halve slangen et veel koppelingen die lekken omdat de vorige eigenaar geen slangklemmen heeft gebruikt.
Wat een BUD konstructie  :eusa_wall:  heeft VOLVO gemaakt met de aanzuigbuis vanaf de luchtfilter naar de turbo, plastic buisjes waar je slangen opzet en met een slangklem vastzet. Kunnen die Zweden niks beters bedenken want je knijpt het plastic buisje tesamen als je de slangklem te strak zet, dus nu de slang erop gelijmt en daarna aangedraaid met de slangklem.

Auto loopt een heel stuk beter.  ;D

thuur

Citaat van: rode 850 op 10-02-2011 20:09:25
Wat een BUD konstructie  :eusa_wall:  heeft VOLVO gemaakt met de aanzuigbuis vanaf de luchtfilter naar de turbo, plastic buisjes waar je slangen opzet en met een slangklem vastzet. Kunnen die Zweden niks beters bedenken want je knijpt het plastic buisje tesamen als je de slangklem te strak zet, dus nu de slang erop gelijmt en daarna aangedraaid met de slangklem.

Het is ook niet de bedoeling dat je slangklemmen zo vast zet dat je de buis vervormt... Als je zoveel carterdruk hebt heb je toch een ander probleem om je zorgen over te maken.

Gr :eusa_eh:

rode 850

Citaat van: thuur op 11-02-2011 13:22:01
Citaat van: rode 850 op 10-02-2011 20:09:25

Het is ook niet de bedoeling dat je slangklemmen zo vast zet dat je de buis vervormt... Als je zoveel carterdruk hebt heb je toch een ander probleem om je zorgen over te maken.

Gr :eusa_eh:

Ok dat mag duidelijk zijn en is het ook want de olie komt op andere plaatsen alweer naar buiten.

THUUR ik heb al zitten zoeken op het forum en ook al een nieuwe inlaat spruitstuk pakking liggen MAAR zou jij of iemand mij nogt wat TIPS kunnen geven waar ik het beste eerst moet beginnen met dit probleem,  DANK

Bas850

Citaat van: v40pokemon op 01-02-2011 19:57:29
Heb je verder overdruk in je motor? Lees je eens in op carterventilatie.
is het echt onder, dan kan het misschien nog een caterventilatieslang zijn.

Hier staat het al, er is binnenkort volgens mij een carterventilatie vervangdag gepland misschien kan je daar bij aansluiten.
"to finish first, you first have to finish"

rode 850

Ik heb ondertussen na veel lezen hier toch echt wel de indruk dat er iets met mijn cartervent. niet ok is.
Zal morgen ff de peilstok trekken als ie warm is en dan weten we hopelijk meer.

Citaat van: Bas850 op 14-02-2011 13:41:17
Citaat van: v40pokemon op 01-02-2011 19:57:29
Heb je verder overdruk in je motor? Lees je eens in op carterventilatie.
is het echt onder, dan kan het misschien nog een caterventilatieslang zijn.

Hier staat het al, er is binnenkort volgens mij een carterventilatie vervangdag gepland misschien kan je daar bij aansluiten.

Waar gaat deze dan plaats vinden ???

rogerV701998

rode 850

Ik heb me op gegeven voor de sleuteldag.

Er komt inderdaad een aardige blauwe walm uit de peilstok en vuldop en met de laatste keer dat ik een deel v/d carterventilatie slangen heb gerepareerd vond ik in de drukbuis, aanzuigbuis en meerder plaatsen waar de carterlucht doorheen gaat aardige hoeveel heden olie.

Ga dit klusje toch echt in de komende dagen aanpakken dus de sleuteldag zal wel te laat komen.

rode 850

Klusje geklaart, geen olie lekkage meer via de carter ventilatie.
Het was wel nodig want de terugloop zat helemaal dicht, ook zaten er verschillnde leidingen verkeerd aangesloten.

Een monteur met sleutel ervaring doet dit klusje binnen 3 uur, het schoon maken kost het meeste tijd.