Hans zijn Black Beauty t-5R

Gestart door RampantBUnny, 02-02-2011 23:32:38

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: RampantBUnny op 07-02-2011 18:51:15
@Thijsssie:die bedoel ik ja, maar daar heb ik vorig jaar september nog een paar wissers gehaald, magazijn was dus gewoon open op zaterdag  ???

@Arjan: die millieustraat moet inderdaad bij mij in de buurt zijn, heb alleen nog niet precies gekeken waar ie zit ;D. Waar werk jij dan?

Ik zal brezan etc eens bellen voor een prijsje, is er iets specifieks waar ik op moet letten mbt de accu? Het boekje heeft het over 520 of 460 (of was het 420), op het net zie ik dingen als 55ah, dus dat kan ik weer niet matchen  ::)

Werk bij circulus, zie zodoende bijna elke dag je 850 en C30 wel staan.. Kanaal over 1e rechts, dan 1e links, en je rijdt tegen de milieu staat aan ;)

Kérim

Wat een toeval, ik rijd 2 weken geleden in Apeldoorn om een kinderwagen te kopen, van die hele rit viel me een prachtige 850 het meeste op, volgens mij was het ergens voor een haakse bocht naar links aan een lange weg.
Zie ik nu net dit topic van jou staan, grappig, maargoed bij deze, wat een pracht auto!

Justin-850

Citaat van: RampantBUnny op 07-02-2011 20:07:42

Als het weer wat beter wordt moeten we toch maar eens een Apeldoorn minimeet/foto sessie organiseren ;), tis druk met de 850's hier kennelijk.

Goed plan!!!! Wanneer :P

RampantBUnny

Zo die zit er in ;D..code ging ook in een keer goed en gelijk maar ff een stukje gereden  :eusa_dance:

Vanochtend ook nog even handje geschud met Thijssie (die zeer teleurgesteld was dat ik de 850 niet mee had ;) )

Was inderdaad zoals verwacht super simpel, meeste werk was:
A: Uitvogelen welke maat dop/steeksleutel ik moest hebbben  :angel:
B: Hoe de accu er nu precies uit moest  ::), haynes was daar niet super duidelijk in (maak de ontgrendeling los), dat bleek een plastic klipje te zijn (gevonden binnen 1 minuut), dan mezelf realiseren dat je de accu naar links moet schuiven (1 minuut aan me kop krabben)...toen nog ff 5 minuten staan staren omdat ie nog niet meewerkte en het leek alsof er een boutje de boel tegenhield...totdat met een lichte kanteling meneer de accu keurig mee werkte ;D..alles in omgekeerde volgorde er weer in...sjips hoe zat dat plastic klipje ook al weer  :eusa_wall:...en nog 10x checken of alles wel netje vast zat  :eusa_shifty:

eea heeft wel weer geleid tot een aanvulling op de klusjes...nl iets doen met die motorkap steun, die rooie stok is toch echt geen porum  :angel: en een tiewrapje voor de ontgrendeling van de kap dat natuurlijk ploink ging fixen....oooww ja en ff ergens klitteband scoren zodat ik het carbon afdek plaatje voor de accu er weer op kan zetten.

PS: algemene sleutel tip, als je de deksel van je gereedschapskist openklapt, waar bij mij alle dopjes, bitjes en minischroeverdraaiers in zit, zorg dan dat het dekseltje goed vast zit...Tis zo'n gegraai om alles weer van de straat te vissen anders  >:(

Greets
Hans

elianmars

Citaat van: RampantBUnny op 12-02-2011 15:31:15

PS: algemene sleutel tip, als je de deksel van je gereedschapskist openklapt, waar bij mij alle dopjes, bitjes en minischroeverdraaiers in zit, zorg dan dat het dekseltje goed vast zit...Tis zo'n gegraai om alles weer van de straat te vissen anders  >:(

;D

Thijssie!

Leuk je eens ontmoet te hebben, altijd leuk het gezicht bij de naam te weten. Enne teleurgesteld was/ben ik, echter ik werk er elke zaterdag.... dus komend weekend kan je het goedmaken hoor ;D ;D

RampantBUnny

Citaat van: Thijssie! op 12-02-2011 18:22:00
Leuk je eens ontmoet te hebben, altijd leuk het gezicht bij de naam te weten. Enne teleurgesteld was/ben ik, echter ik werk er elke zaterdag.... dus komend weekend kan je het goedmaken hoor ;D ;D

Wordt lastig volgende week zit ik in monster met de C30 voor het poetsen, maaruh ik woon dicht in de buurt gaan we gewoon regelen :)

RampantBUnny

Zo maar weer eens een updateje. Eerst de auto weer eens volgegooid (pff 1,749 /liter  :eusa_doh:), maar ach tis een hobby zullen we maar zeggen.

Boodschapjes gedaan en daarna de auto even snel gewassen, helaas begon het te spetteren dus heb ik er geen was meer op kunnen zetten (en das nu onderhand wel weer eens broodnodig), maar ze glanst nog steeds netjes ;D

Kwam wel weer wat puntjes tegen  ::)

- schijven aan de linkerzijde (straatkant) toch best roestig de winter uitgekomen, remt zich na een paar 100 km hopelijk wel weer schoon
- Knipperlicht links voor doet het niet meer (lampje stuk zo te zien)
- mijn rechterkoplamp ruitewisser draait dol en het ruitewisser blad ontbreekt ... was dat dan ineens  ???

Ow ja de buurman kwam nog naar me toe, kennelijk is er vorige week aangebeld bij hem omdat iemand de auto wou kopen "voor de handel"  :eusa_naughty: want hij zag em zo vaak stil staan.  pfff ech nie!

Edit: woensdag a.s. even naar ET voor een hoesje te vervangen ;D

maruska

gewoon verkopen dat brok metaal, je rijdt toch liever C30 ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Hans, ik heb wat foto's voor je geschoten vandaag.
Je moet 8 bouten verwijderen en even de klep goed omhoog doen en ze wippen er zo op en af die motorkap veren.

Ik zal vanaaf ff een foto plaatsen, ik heb er al 1 los liggen.
Je moet alleen zelf dus even kijken of die Marc er een oog vanaf heeft geslepen en welke het is.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Ik heb hem er zo af kunnen wippen. Als je het oogje bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.. kijk even of die "haak" er nog aan de kant van de deur zit. Als die weg is, dan kan je aanhaken wel vergeten, maar ik denk dat die staaf er nog wel is, misschien alleen het haak puntje afgeslepen. Simpel op te lossen door een nieuw haak puntje in dat frame te maken. Zo gepiept.

en 1 min puntje: de veren zijn wit.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

RampantBUnny

hanss850

He hans die Zwarte 850 van jou mag er ook zijn zeg. Mooi ding!!

Groet Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

RampantBUnny

Zo en weer terug van een dagje ET...

Een garage waar niet alleen met gereedschap maar ook met magie wordt gesleuteld ...

zo is er bijvoorbeeld de 480 die zich met gesprekken bemoeit terwijl we buiten in het zonnetje aan de koffie zitten ;D, maar ook het feit dat mijn knipperlicht LV het ineens weer deed terwijl ik vanochtend net 5km onderweg was en mij stoelleuning die ineens weer electrisch te verstellen is (het enige wat Marc gedaan heeft is even de auto de garage in rijden) en last but not least ...toen ik thuis kwam toch nog 1x het slot van de passagiers kant proberen te openen met sleutel (het slot bleek nooit vervangen te zijn) en ja hoor, sleutel gaat er nu gewoon helemaal in en 2x friemelen en klik open ging het slot (heeft natuurlijk totaal helemaal niiiks te maken met het feit dat daar een paar weken terug al lekker veel slotspray had in gespoten  :eusa_shhh:)

Echt heerlijk om weer eens een flink eind te rijden met de 850, het weer was er perfect voor, ik had het zonnedak dan ook open. Wederom ben ik tot de ontdekking gekomen dat het totaal onmogelijk is om niet periodiek eens terug te schakelen en het vermogen vol aan te spreken, tis gewoon keer op keer machtig  :eusa_whistle:  ennuh iemand hier vroeg ooit eens naar " emotie" ...ik hoor d'r natuurlijk nooit starten van buiten, maar daar kon ik vandaag ook weer eens van genieten "grinnik"

Enfin...de hoes is vervangen, dat ging volgens mij als leek zijnde zonder veel problemen en ik was ech nie zenuwachtig toen er even een paar keer werd uitgehaald met een vuistje "honest gov" ;)

Ik dank de heren van ET weer voor de service en de gastvrijheid!

PS: Op de terugweg vond een golfje TDI het weer nodig om een steentje richting vooruit te gooien, met als gevolg een put in de ruit  :eusa_wall:...gelijk maar een stickertje van carglas erop en snel een afspraak maken ...zucht

PPS: Jelle: Alleen de veren zijn eraf, de bevestigingen zitten er nog :)

en dan nu...het moet natuurlijk ...een paar fotos:

de mijne en nog een bekende

Hi-tech zodat er niets beschadigd wordt

Vette zooi 1 & 2

De velg werd ook nog netjes schoongemaakt voor me en ook de bandenspanning werd even nagelopen ;D...en de remklauw is even bekeken omdat Marc bang was dat een zuiger misschien niet goed drukte, bleek gelukkig niet zo te zijn

Nog meer kuis werk

As eruit, klaar voor de operatie

Vele handen maken licht werk

PPPS: Gelukkig kwam ik er snel achter dat ik mijn camera nog bij ET had liggen  :eusa_shhh:

jrkalf

Mooi verslag Hans. Ik zal zodra ik in het klushok ben de andere veer ook even verwijderen zodat je de veren er op kan zetten :)
shRek is verkocht!
---