Simons dubbele pijp: DEMPERS

Gestart door patberk5, 04-02-2011 08:27:55

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: hvdmountain op 07-02-2011 00:01:28
Citaat van: -D©©©L- op 06-02-2011 22:16:40
Citaat van: cas op 05-02-2011 09:02:22
rare aftakking.... komt nooit t zelfde rookpluimpje uit links als rechts....  :-\   zo kan IK t ook nog wel....

Gok je dat maar zo of heb je dat echt geconstateerd ? 

Zou ik ook verwachten als ik het zo zie. Verwacht jij van niet Marco?

Verwachtingen zijn voor zwangere vrouwen.   ;)
Ik weet zeker dat ie netjes uit beide pijpen gelijkmatig rookt.
De pijp op de foto is de uitlaat die onder de 422R gegaan is.  ;D

cas

goed, dat valt dan weer mee, is er blijkbaar toch een verschil bij een v8 en de 5 cilinderrr  :) 

maar ik vond mijn reactie totaal niet vreemd.

scheelt me weer werk dan als ik een 3 " trajectje ga bakken onder de volvo  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

arjen850

Bij mij rookt hij idd ook keurig uit beide pijpjes..

reneetje

Citaat van: rogerV701998 op 04-02-2011 19:48:09
Citaat van: R o b op 04-02-2011 08:32:04

(kreeg trouwens laatst te horen vnan collega's dat een dubbele pijp erg handig was voor als de Volvo defect was -> 2 stokken erin en kruien maar!  ;D)

:eusa_clap: ;D

De oudere garde hier zal dit herkennen als een mop wat destijds voor de kever was .....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

M a r c

Citaat van: patberk5 op 04-02-2011 08:27:55
Ik heb op de plank nog een dubbele uitlat van Simons liggen.
Alleen heeft deze (vinden wij dan) een irritante resonantie tussen 90 en 120 km/h
Dus links en rechts moet er een einddemper(tje) op.
Welke types zijn en waar te krijgen ? Bij Europeantuning kwam ik ze niet tegen namelijk.

http://www.europeantuning.nl/shop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=158&Itemid=2
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: cas op 07-02-2011 00:12:19
goed, dat valt dan weer mee, is er blijkbaar toch een verschil bij een v8 en de 5 cilinderrr  :) 

maar ik vond mijn reactie totaal niet vreemd.

scheelt me weer werk dan als ik een 3 " trajectje ga bakken onder de volvo  ;D

3" met een 15 of 16T turbo is onzinnig.... Maakt alleen maar een heel zwaar geluid maar voegt niks toe aan het vermogen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Citaat van: arjen850 op 07-02-2011 06:56:49

Bij mijn handmade pijperij ook. Moet zeggen dat de Y-splitsing bij mij wat "smoother" is als bij die Simons/JT uitlaat.
Het valt me wel op dat de mijne soms rechts (de langste weg) iets meer rookt als links.

Kliksie ;D

Laserblue

Citaat van: )()()sT op 09-02-2011 09:06:12
Citaat van: arjen850 op 07-02-2011 06:56:49

Bij mijn handmade pijperij ook. Moet zeggen dat de Y-splitsing bij mij wat "smoother" is als bij die Simons/JT uitlaat.
Het valt me wel op dat de mijne soms rechts (de langste weg) iets meer rookt als links.

Kliksie ;D
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/diverse/th_879174f7.jpg

die pijp wordt dan ook zwarter doordat het roet koeler is (dat was tenminste bij die van mij)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

volvo-arie

Puur voor mijn beleving : waarom zou het uitmaken uit welke pijp meer rook komt ?

met 1 pijp heeft ie voldoende afvoer, met twee dus helemaal. Je zet er een pijpje bij voor het mooi, niet voor de functie toch? Al komt er helemaal geen rook uit....

(ik ben aan het vloeken in de kerk, ik voel het )

)()()sT

Tis leuk als er in de winter uit beide pijpen condensrook komt ;)

volvo-arie

Zie je er zelf wat van dan ? in je achteruitspiegel ofzo >? En dan loopt de irritatie op als je pluim niet gelijkmatig verdeelt is  :eusa_wall:

Ik heb ook een suzuki TL1000R staan, 2 cilinder 1000cc, twee uitlaten die niet gelijkmatig roken, dit hoort dus zo....

Maar ik zal stoppen met zuigen  :eusa_silenced: ik denk ook aan 2 pijpen voor mn c70 vandaar dat ik deze topics aan het lezen ben. Maar het zal mij worst wezen hoeveel rook waar uit komt, niemand die het ziet. Misschien hang ik er zelfs alleen wel een sierstukje onder en verder niks. Niemand ziet het verschil en ik ben het goedkoopst klaar  :angel:

R o b

Het is uitermate storend als niet 2 pijpen tegelijk evenveel roken!  

Over smaak valt ook niet te twisten Arie!  :eusa_boohoo:  ;D

En mbt tot je motor: misschien komt dat ook doordat elke cilinder een eigen pijpie heeft!?

)()()sT

Citaat van: volvo-arie op 21-04-2011 16:11:46
Zie je er zelf wat van dan ? in je achteruitspiegel ofzo >? En dan loopt de irritatie op als je pluim niet gelijkmatig verdeelt is  :eusa_wall:

Ik heb ook een suzuki TL1000R staan, 2 cilinder 1000cc, twee uitlaten die niet gelijkmatig roken, dit hoort dus zo....

Maar ik zal stoppen met zuigen  :eusa_silenced: ik denk ook aan 2 pijpen voor mn c70 vandaar dat ik deze topics aan het lezen ben. Maar het zal mij worst wezen hoeveel rook waar uit komt, niemand die het ziet. Misschien hang ik er zelfs alleen wel een sierstukje onder en verder niks. Niemand ziet het verschil en ik ben het goedkoopst klaar  :angel:

Waarom heb je lichmetalen velgen onder je auto, of waarom wil je eigenlijk een dubbele pijp?
Je ziet het toch niet als je in je auto zit?  :eusa_doh:

daytonawim

-D©©©L-

Citaat van: R o b op 21-04-2011 16:17:55
Het is uitermate storend als niet 2 pijpen tegelijk evenveel roken! 

Over smaak valt ook niet te twisten Arie!  :eusa_boohoo:  ;D

En mbt tot je motor: misschien komt dat ook doordat elke cilinder een eigen pijpie heeft!?

Kijk eens naar het aantal posts van Arie; don't feed the trolls.  ;)