[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: )()()sT op 25-05-2014 23:11:19
Das heftig. Is er bekend hoe dit nou is gekomen?
Veel sterkte!!

Ja Joost, we weten ongeveer hoe dit komt, maar of je het weten wil :eusa_think:......

Gemanipuleerd voedsel wat door de fabrikanten gemaakt wordt en in de winkels ligt.
Advies om herhaling zo klein mogelijk te maken: Vezelrijker eten. d.w.z. aardappelen, groente, fruit, rijst, pasta, meer "eerlijke" producten waar minder "E" nummers in zitten...
Ook zo'n voorbeeldje, liever roomboter op je brood dan Becel :o

Maar dit wat Jennie nu heeft kan iedereen overkomen en helaas zien ze het in het ziekenhuis steeds vaker :-\
Volvoloos....

UserID6342

Tjee BJ, da's knap heftig.....

Heel veel sterkte beide gewenst vanuit hier voor jullie beide !

CarolineB

Sterkte jullie alle twee.
Maar zo te lezen gaat het weer helemaal goed komen.

Al die E nummers in voeding :eusa_sick:

StefanCJ


glenfiddich1983

Sterkte met de hele situatie, maar gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en dat het opgelost kan worden. Dat is nog altijd beter dan onzekerheid, lijkt me!

Citaat van: BBS op 26-05-2014 05:46:05

Gemanipuleerd voedsel wat door de fabrikanten gemaakt wordt en in de winkels ligt.
Advies om herhaling zo klein mogelijk te maken: Vezelrijker eten. d.w.z. aardappelen, groente, fruit, rijst, pasta, meer "eerlijke" producten waar minder "E" nummers in zitten...
Ook zo'n voorbeeldje, liever roomboter op je brood dan Becel :o

Gatverdamme. Wat een fijne maatschappij wordt dit, met al die kunstmatige rommel waar je totaal geen idee van hebt.

Nu halen wij ons vlees al rechtstreeks bij een boerderij weg, ons brood bij de warme bakker en verder zoveel mogelijk "biologische" producten, maar of je echt alles voor kan zijn...
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

TonV70R

BJ en Jennie, veel sterkte aankomende week.  de moed erin houden.

Tja, het hedendaagse eten: Geen zout meer, becel, kant en klaar maaltijden etc.

Het is het beste om gewoon verse dingen te eten, roomboter te gebruiken en zout door het eten te doen.

In zout zit ook bepaalde stoffend die men nodig heeft, maar tegenwoordig moet alles zoutloos.



Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

glenfiddich1983

Citaat van: TonV70R op 26-05-2014 08:44:40
BJ en Jennie, veel sterkte aankomende week.  de moed erin houden.

Tja, het hedendaagse eten: Geen zout meer, becel, kant en klaar maaltijden etc.

Het is het beste om gewoon verse dingen te eten, roomboter te gebruiken en zout door het eten te doen.

In zout zit ook bepaalde stoffend die men nodig heeft, maar tegenwoordig moet alles zoutloos.

eeh, de hartstichting stelt juist dat in het hedendaagse bewerkte eten al veel zout zit en dat je juist moet oppassen met het toevoegen van zout!

Zij stellen juist dat er wereldwijd veel te veel zout wordt gegeten met alle gezondheidsrisico's van dien.

Als je zes sneden meergranenbrood per dag eet, dan heb je al circa de helft binnen van de maximale aangeraden zoutdosis per dag!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

CarolineB

Citaat van: glenfiddich1983 op 26-05-2014 09:16:33
Citaat van: TonV70R op 26-05-2014 08:44:40
BJ en Jennie, veel sterkte aankomende week.  de moed erin houden.

Tja, het hedendaagse eten: Geen zout meer, becel, kant en klaar maaltijden etc.

Het is het beste om gewoon verse dingen te eten, roomboter te gebruiken en zout door het eten te doen.

In zout zit ook bepaalde stoffend die men nodig heeft, maar tegenwoordig moet alles zoutloos.

eeh, de hartstichting stelt juist dat in het hedendaagse bewerkte eten al veel zout zit en dat je juist moet oppassen met het toevoegen van zout!

Zij stellen juist dat er wereldwijd veel te veel zout wordt gegeten met alle gezondheidsrisico's van dien.

Als je zes sneden meergranenbrood per dag eet, dan heb je al circa de helft binnen van de maximale aangeraden zoutdosis per dag!

Precies, ik kook eigenlijk zoutloos. Alleen op patat en op een ei komt zout.
Ook de hoeveelheid suiker die je al binnenkrijgt zonder dat je het toevoegt is enorm.
Dus: alles met mate ;)

BBS

#1973
Gewoon keukenzout zoals bijvoorbeeld Jozo, zit een anti-klontermiddel in. Evenals in Poedersuiker, eigenlijk in alle poedersoorten.
Ik heb die troep ooit eens vervoert in Big-Bags en je hebt ruim 45m3 van die zooi in de auto staan en nog geen 4,5 ton aan gewicht. Maar dat spul is zo licht dat het na een rit ook op de vloer ligt. Nadien heb ik de auto uitgeveegd en heb buiten zeker 20 minuten staan hoesten en proesten want die troep slaat op je longen. Daaran heb ik echt besloten om die troep te verbannen uit eetpatroon

Tegenwoordig gebruik ik Himalaya zout, -klinkt raar- maar dat is zout zonder toevoegingen. Het is iets grover van structuur maar het smaakt ook meer naar echt zout. Je veel minder zout nodig om wel de smaak in je eten te krijgen. Het is even wennen aan de smaak maar als je het eenmaal gewent bent.......
Keukenzout gebruik ik de laatste tijd voor de wc-pot om bevriezing tegen te gaan en de stoep sneeuwvrij te krijgen.
Maar in het eten doe ik het nooit meer :eusa_naughty:
Volvoloos....

CarolineB


The Volvoboy

Citaat van: BBS op 26-05-2014 20:58:49
Gewoon keukenzout zoals bijvoorbeeld Jozo, zit een anti-klontermiddel in. Evenals in Poedersuiker, eigenlijk in alle poedersoorten.
Ik heb die troep ooit eens vervoert in Big-Bags en je hebt ruim 45m3 van die zooi in de auto staan en nog geen 4,5 ton aan gewicht. Maar dat spul is zo licht dat het na een rit ook op de vloer ligt. Nadien heb ik de auto uitgeveegd en heb buiten zeker 20 minuten staan hoesten en proesten want die troep slaat op je longen. Daaran heb ik echt besloten om die troep te verbannen uit eetpatroon

Tegenwoordig gebruik ik Himalaya zout, -klinkt raar- maar dat is zout zonder toevoegingen. Het is iets grover van structuur maar het smaakt ook meer naar echt zout. Je veel minder zout nodig om wel de smaak in je eten te krijgen. Het is even wennen aan de smaak maar als je het eenmaal gewent bent.......
Keukenzout gebruik ik de laatste tijd voor de wc-pot om bevriezing tegen te gaan en de stoep sneeuwvrij te krijgen.
Maar in het eten doe ik het nooit meer :eusa_naughty:

Amen!  ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwberg

Pffff, lekker weer allemaal. Hopelijk komen jullie de week een beetje goed door en zitten jullie komend weekend lekker bij jullie 2de huisje.........
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

BBS

Updaatje Jennie.

Naar mate het uur U naderde begon paniek toe te slaan vanmorgen. Zelf zat ik in Bielefeld (D) en Rinteln (D) toen ik een zeer verontrustend telefoontje kreeg van haar. Ze wilde het niet meer, het moest stoppen en ze zei dat ze het niet meer kon.
Daar sta je dan, 250KM van huis, je meissie helemaal over de toeren heen. Ik heb mij nog nooit zó rot gevoeld als op dat moment. Je probeert er altijd voor haar te zijn en wanneer de nood het hoogst is zit je ver weg. :-\
Na wat heen en weer gebel tussen mij en mijn moeder hebben we besloten dat zij en haar zus -mijn tante- naar Meppel gingen om haar de dag door te ondersteunen totdat ik weer in Meppel kon zijn.

Om 15 uur is ze naar beneden gegaan en tegen 17 uur was ze weer terug op zaal met 1 drain. De andere kant zag er "helder" uit en de doktoren hopen dat het met antibiotica onder controle te krijgen is. Ze is nog erg duf en heeft erg veel pijn van de drain. Maar het goede nieuws is dat de drain wel zijn werk doet.
De komende dagen zullen uit moeten wijzen hoe lang de drain zal moeten blijven zitten. Als het abces "leeg" is en het lichaam laat zien door middel van de bloedwaarden dat het de goede kant op gaat mag de drain er weer uit.
Net toen we bijna weg wilden gaan naar huis begon ze ondanks de pijnen en de vermoeidheid van de verdovingen toch weer wat te kwebbelen en te lachen.
En vooral dat laatste deed mij heel erg goed.... :eusa_dance:

We blijven hopen, maar de artsen zijn zeer positief. Morgen hoor ik waarschijnlijk weer wat meer.
Volvoloos....

pwberg

Kijk, dat zijn de nieuwtjes die je wilt horen...  :eusa_clap: :eusa_clap:

Alleen dan liever als je thuis op de bank zit met je autosleutels in je handen, maar goed.......

Nogmaals, maar hopen dat jullie komend weekend lekker op de camping zitten...
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.