[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Dat mag wel gezegd worden.
Toch een serieus forse klus wat daar "eventjes" geklaard wordt

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2015 11:16:22
BJ heeft de auto gisteren hier opgehaald om er eerst maar eens mee te gaan rijden.  Wel moeten er nog een aantal, vooral electrische , storingen worden verholpen.  Eerst maar eens even weer rijden en kijken hoe de auto zich houd (al heb ik daar het volste vertrouwen in), maar van die kabelbende werd ik helemaal flauw van....  Maar goed, het moet gewoon netjes werken zoals het hoort en dat komt ook goed !

Maar gisteren ging bij Dirkie echt het lampje ff uit, was kapot van dat gekruip en getijger onder dat dash....

Kan je beter nog niet doen Dirk. Straks heb je een paar ribben die nooit meer goed aan elkaar groeien,
en dan kan je ze laten verwijderen.

UserID6342

De ribbenkast valt wel mee Hans en heb weinig tot geen last van. Het is me linkerarm die me nekt... Die doet gewoon niet wat ik wil...

triton

Ach BJ , die kleine storingen lossen ze ook wel weer op  ;)
Verder inderdaad beste klus geweest.
Professioneel raddraaier

BBS

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2015 13:51:06
Ik denk dat jij je gelukkig mag prijzen met de ombouw van hand naar automaat.. en dat deze forummers het hebben gedaan. Allemachtig wat komt daar veel bij kijken, is niet alleen het blok en bak overhangen maar dan komt de rest pas. Blok en bak overhangen is volgens mij nog het snelste gedaan....

Ik heb echt enorm bewondering voor Arjen, Dirk en Ronny en dan Dirk in het bijzonder: ondanks het ongeval van 1½ mnd!! geleden kruipt íe wel weer onder een dashboard etc.

Zou je zoiets willen laten doen bij een garage is het onbetaalbaar en staat niet in verhouding met wat de wagen waard is; vandaar mag jij je gelukkig prijzen  ;)
Ik ben het hier helemaal mee eens Henry ;) Hoe ik mij hiermee voel is echt met geen enkele pen, papier of toetsenbord te beschrijven. :D
Het beste is om het te beschrijven alsof je net een nieuwe wagen hebt gekocht, maar dan wel een in perfecte staat zijnde exemplaar waarvan je de geschiedenis kent.
Net vandaag weer een stukje gereden, en man, wat rijd dat toch gewoon heerlijk :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Citaat van: Piet op 15-11-2015 14:35:40
Dat mag wel gezegd worden.
Toch een serieus forse klus wat daar "eventjes" geklaard wordt
Vergeet niet dat Yits er ook een stevig aandeel in heeft zolangzamerhand. Want alle schema's die er zijn, van alle auto's bekend bij de dealer, nergens is een passend schema te vinden ::) :-\
En jullie natuurlijk met de MODS die er nu straks inkomen en in de toekomst.

Citaat van: triton op 15-11-2015 16:44:23
Ach BJ , die kleine storingen lossen ze ook wel weer op  ;)
Verder inderdaad beste klus geweest.
Die storingen komen ook wel weer goed, daar heb ik het volste vertrouwen in! ;)
Volvoloos....

BBS

Oh ja, op aanraden van Dirk vanmorgen in koude toestand de vloeistoffen gecontroleerd. En dat zal ik de komende tijd regelmatig blijven doen, uiteindelijk heeft dit blok ruim een jaar stilgestaan.
Koelvloeistof staat iets boven minimaal => dat wordt dus iets bijvullen. Motorolie 10W40 staat ook op minimaal, => dat wordt dus een half litertje bijvullen.
De stuurbekrachtingsvloeistof staat mooi op peil bij "cold", en de versnellingbak olie staat ook op het bovenste streepje bij "cold" Met andere woorden daar doe ik nog niks aan. Neemt niet weg dat ik van beide wat meeneem in de wagen om in geval van, bij te kunnen vullen.
Volvoloos....

knoertS70

Tijden ben je je auto kwijt. Het werkt nog steeds niet, je moet zelf ramen lappen, maar oh oh wat zijn wij heden blij.

Ben ik de enige die dit niet begrijpt?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Piet

henry classic v70

Citaat van: knoertS70 op 15-11-2015 19:07:30
Tijden ben je je auto kwijt. Het werkt nog steeds niet, je moet zelf ramen lappen, maar oh oh wat zijn wij heden blij.

Waarschijnlijk wel...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

knoertS70

Als je de pretenties hebt, die ik overigens niet heb, dat je dit wel regelt, vind ik dit wel heel erg ontmoedigend.

Maar nogmaals, het zal wel aan mij liggen.

BBS

Citaat van: knoertS70 op 15-11-2015 19:07:30

Kan het ook zijn misschien dat ik de wagen gewoon de komende tijd nodig heb? :eusa_think:
Volvoloos....

knoertS70

Dan nog. Hoe lang duurt dit al? Het is nog steeds niet goed.

henry classic v70

Citaat van: knoertS70 op 15-11-2015 19:15:14
Als je de pretenties hebt, die ik overigens niet heb, dat je dit wel regelt, vind ik dit wel heel erg ontmoedigend.

Maar nogmaals, het zal wel aan mij liggen.

Ik denk dat je niet alles gelezen hebt en het ombouwen onderschat dus vind ik dat je deze feedback wel achterwege mag laten
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Citaat van: knoertS70 op 15-11-2015 19:17:22
Dan nog. Hoe lang duurt dit al? Het is nog steeds niet goed.

Ik denk John, dat jij de hoeveelheid werk hierin op zijn zachtst gezegd, behoorlijk onderschat.

Edit: Henry was mij voor met een aardig gelijk antwoord
Volvoloos....

knoertS70

Oh nee, ik onderschat het zeker niet. Ik vind alleen maar dat je na al die tijd mag verwachten dat je een werkende auto terug krijgt. En trouwens, Dirk en ik zijn over het algemeen on speaking terms. Het is dan ook niet persoonlijk bedoeld.