[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: BBS op 15-11-2015 21:52:09
Citaat van: maartendeb op 15-11-2015 21:23:41
Bosch momenteel best OK geprijsd: http://www.autoteile-teufel.de/BOSCH/Luftmassenmesser/0280217107/, http://www.partsrunner.de/bosch-0-280-217-107.html

Even uitvogelen welke er precies in moet zitten.... Is inderdaad best OK geprijsd ;)
kijk even naar Bosch nummer van de huidige. Denk overigens dat die uit de link van Maarten al de juiste is

KIM

Eigenlijk moet je zo'n ombouw niet voor anderen willen doen want het is gewoon lastig. Arjen en Dirk hebben dat toch gedaan en dat verdient respect. Om dan ook nog eens te gaan verwachten en gaan eisen dat een auto het 100% goed doet na de tegenslag die deze heren hebben gehad vind ik echt een beetje flauw.

Klussen als deze kun je niet "even" klaren. Gelukkig snapt BJ dat wel.

elianmars

Citaat van: KIM op 16-11-2015 00:45:34

Daarom zou het misschien beter zijn (geweest) om de wagen tijdelijk te schorsen. Dan is er alle tijd om alles goed na te kijken.

The Demon

Citaat van: elianmars op 16-11-2015 08:51:53
Citaat van: KIM op 16-11-2015 00:45:34

Daarom zou het misschien beter zijn (geweest) om de wagen tijdelijk te schorsen. Dan is er alle tijd om alles goed na te kijken.
Als B-J de auto op een geven moment nodig heeft en de planning zo is dat dat zal lukken, is er geen probleem.
Maar door het ongeval van Dirk is er een vertraging in het project gekomen, kan gebeuren.
Maar B-J heeft momenteel een rijdende auto nodig, dus neemt hij genoegen met een aantal storingen die niet levensbedreigend zijn en z.s.m. opgelost zullen worden.

classicT5

Klant is blij, leverancier trots op zijn werk, prachtig.

Op deze manier is dit nog te doen, als je het via dealer kanaal moet doen is dit een technisch total loss verhaal. Mooi toch dat er nog mannen als dirk en arjen zijn die wat van die roffels rollend houden.

The Demon

Als je bij de dealer was gekomen hadden gezegd dat het onmogelijk was.

elianmars

Citaat van: The Demon op 16-11-2015 23:06:10
Als je bij de dealer was gekomen hadden gezegd dat het onmogelijk was.

De dealer begint er inderdaad niet eens aan. Is bovendien ook onbetaalbaar.

BBS

Het is gewoon dat de wagen technisch het waard was om deze ombouw te gaan doen. Ik heb er met Dirk uitvoerig over gehad om het wel- of niet te gaan doen.
Daar komt bij dat de wagen al een paar een fixe reparaties voor z'n kiezen gehad heeft én dat ik hem eind 2013 op een gebruikte LPI installatie heb laten zetten.
Dat alles heeft ons tot de conclusie doen komen om hier toch voor te gaan. Als alles straks weer netjes werkt, heb ik een puike wagen staan die zeker nog een fluks aantal jaren ons zal gaan plezieren :D
Die storingen die er nu nog inzitten daar valt an sich nog best mee te rijden. Ik kan in ieders geval even de tijd nemen om wat onafgewerkte zaken nu te gaan afwerken. Daar ben ik de tweede auto gewoon bij nodig, anders kan er ook een bordje op van "gratis mee te nemen".

Maar alle dingen eerst, eerst op zoek naar een ander baantje. Waar ik nu mee bezig ben heb ik bar weinig vertrouwen meer in :-\.
Volvoloos....

BBS

Yits heeft goed zijn best gedaan :eusa_dance: :eusa_clap: Het was in samenspraak met Maarten, Piet, Dirk en Ronny omdat het systeem ons goed op een dwaalspoor gezet heeft.
Maar ik heb nu wel een leuke combinatie van een 2,5T met een T5. Een 2,3tT5 dus 8) 8) :D
Volvoloos....

razorx

Dank je. Het was fijn jullie allen op bezoek te hebben.

UserID6342

Hij loopt nu erg mooi BJ en je heb het karakter van de 2.5T weer terug maar met een veel beter rijeigenschap van de T5 erbij nu.  Je mag met recht spreken van een 2.3T-T5 nu.

Was gisteren weer gezellig zo en de samenwerking tussen iedereen ging ook gewoon erg goed, zelfs telefonisch met Piet en Maarten ;D

BBS

Gisteren nog een paar keer lopen smullen van de wagen zoals ik altijd in gedachten had, hem te willen hebben.
Gewoon onderin bij stads verkeer het superfijne rijgedrag van een 2,5T hebben. Een ietsepietsje gas geven geeft als resultaat dat de föhn mee gaat doen en de daarbij behorende versnelling. Lekker meekomen in het verkeer zonder dat bijzonder irritante T5 gedrag. Maar stamp je het gaspedaal tegen de vloer dan bouwt de turbo druk op, dat voel je, de bak heeft tijd om terug te schakelen naar ongeveer 2500-3000 rpm en gaat er dan ook als een raket vandoor. Gebruik je de kickdown dan gaat het toerental nog verder omhoog en wordt het spel nog veel leuker :D
Critici zullen nu ongetwijfeld gaan zeggen dat er een turbo gat zit, dat is misschien ook zo, voordeel is wel dat ik niet hoef te vrezen dat de drijfstangen naar zijn moer zullen gaan. Hufterproof zeg maar ;) :D Op bestelling een rustige opbouw van het vermogen.

Ik KAN niet anders concluderen dat Yits en Dirk goed in de gaten hadden naar wat ik graag wilde en dat feilloos omgezet hebben naar een écht perfecte tune voor mij als rijder van mijn wagen. :D :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_dance:
Dit gaat ongetwijfeld smaken naar véél meer, of dat gerealiseerd gaat worden gaat de toekomst uit wijzen. Voorlopig ben ik méér dan tevreden met mijn wagen. :D

Yits, Dirk, Ronny, Maarten en Piet, dank voor de superleuke samenwerking en het uiteindelijke resultaat! :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Marc O.

Mooi dat je tevreden bent met je auto!

Vraag me alleen af wat je bedoelt met:
Citaat van: BBS op 22-11-2015 09:34:52
dat bijzonder irritante T5 gedrag.

Turbogat ofzo? Dat zou mijn R (AT) dan ook moeten hebben, en de T5 die nu gesloopt is (Manual) zou het ook moeten hebben gehad, maar ik zou niet direct weten wat je bedoelt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Ik denk, als ik het goed omschrijf, dat BJ bedoelt dat het met een standaard T5 of R altijd ff duurt voordat deze op gang komt....  Een 2.5T is onderin veel beter bij de les (als voorbeeld 50-60 km/h) en reageert veel directer.  Logisch ook want de 13G standaard turbo blaast dan al wat mee.  Een standaard T5 of R doet pas wat in de hogere toeren en dat wou BJ dus niet hebben, alleen als nodig.

Vandaar dan ook de opmerking een 2.3T-T5, onderin gedraagt de auto zich als een 2.5T en bij hogere toeren komt het T5 gedrag om de hoek kijken.

Ik heb dit met Maarten toe bij een vorige tune ook zo afgesproken met/bij mijn T5 en dat reed echt super (nu overigens weer met Piet samen icm de 19T), bij de 50-60 km/h goed bij de les, immers de föhn draait al wat mee, en bovenin echt snel.

BBS

Citaat van: Marc O. op 22-11-2015 09:39:38
Mooi dat je tevreden bent met je auto!

Vraag me alleen af wat je bedoelt met:
Citaat van: BBS op 22-11-2015 09:34:52
dat bijzonder irritante T5 gedrag.

Turbogat ofzo? Dat zou mijn R (AT) dan ook moeten hebben, en de T5 die nu gesloopt is (Manual) zou het ook moeten hebben gehad, maar ik zou niet direct weten wat je bedoelt.

Ik zal het proberen uit te leggen:

Jarenlang heb ik een 2,5T gereden met een handhark. Het fijne van dat soort blokken is dat het koppel wat je in o.a. stadsverkeer nodig bent direct onder alle omstandigheden voor handen is. Maakt niet uit in welke versnelling, een iets gasgeven resulteert in het meekomen van de föhn en de bijbehorende versnelling.
Dat is cruisen eerste klas.
De afgelopen tijd met de setup van een T5 gereden. Wat valt op?
Bij onder andere stadsverkeer, stoplichten-rotondes-files, als je dan met die T5 een iets gasgeeft zoals je gewent bent met de 2,5T gebeurd er gewoon weinig tot niks. De föhn doet niks alleen het motortoerental stijgt iets waardoor je het "idee" hebt dat er versnelt wordt. De snelheidsmeter daarintegen zegt wat anders. ::) Dan moet je zoveel extra geven dat de föhn wel mee gaat lopen en de auto wel rap gaat versnellen. Ik persoonlijk vind dat een uiterst zenuwachtig rijgedrag en alles behalve prettig.

Edit: Dirk schrijft ongeveer het zelfde ;) ;D
Volvoloos....