[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

classicT5

Ik zeg montagefout

Even kijken hoe lang het duurt voordat Dirk hapt :)

UserID6342

Dirkie hapt niet ;D.  Zat zoete zooi zojuist gehapt ;D ;D...  Maar ff serieus;

Het gescheurde oliefilter was dus een originele van Volvo, er zit nu en MANN filter opgeschroefd.  Die zijn gewoon goed en klaar.  Kon geen verdere beschadigingen aan het carter zien, dus gewoon ander filter erop en we gaan het van de week wel zien hoe en wat.  Mochten we nog lekkage hebben aan het carter, dan gaat het carter eronder uit.

Ik heb geen enkele reden om aan de oliedruk te twijfelen, motor loopt echt perfect verder.

Het scheuren van oliefilters ken ik alleen van de oudere Volvo vrachtwagens met de dubbele 1-1.5 ltr filters net naast elkaar gemonteerd.  In de personenwagen branche nog nooit meegemaakt / gezien.

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

TIMON

85011940

BBS

Volvoloos....

The Demon

De enige keer dat ik een gescheurd oliefilter heb gezien is geweest van iemand die het met een (goedkope) filtertang had vast gedraaid.  :eusa_wall:
Die scheur zat horizontaal, deze verticaal.

BBS

En zo waar heeft de rooie Toyota ook van zich laten horen de afgelopen dagen. :o

Ineens ging er een rood lampje branden van de remmen bij het nemen van een bocht.
Bij controle van de vloeistoffen bleek het remvloeistof niveau op minimaal te staan. Welgeteld heb ik 20cc vloeistof bijgevuld in het vaatje en het lampje is weer uit. Kan het meissie straks weer vrolijk rondtuffen in het ding. ;D

Wel even in de gaten houden de komende tijd ;)
Volvoloos....

razorx

Bizar van dat filter. Zeker als je de grillige loop van de scheuren ziet. Ach alles wordt minder lijkt het wel.
Kan eigenlijk ook alleen maar aan een productiefoutje denken.

UserID6342

Citaat van: BBS op 23-01-2016 18:17:47
Graag ja, want dit zou niet mogen gebeuren.... Het is een gesloten systeem en zou alleen kunnen als de remblokken voor ineens weg zijn ???

BBS

Citaat van: Dirk342 op 23-01-2016 21:05:48
Graag ja, want dit zou niet mogen gebeuren.... Het is een gesloten systeem en zou alleen kunnen als de remblokken voor ineens weg zijn ???
Lekke remcilinder aan de achterkant?
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: BBS op 23-01-2016 21:09:17
Citaat van: Dirk342 op 23-01-2016 21:05:48
Lekke remcilinder aan de achterkant?

Meestal wel het geval bij trommelremmen. Hou het idd even in de peiling. Wielremcilinder zit er zo op hoor;)

UserID6342

Zo, de voorruit wissers doen het sinds gisteren ook weer allemaal zoals het hoort !  Weer een puntje van het electro lijstje af ;D.
Vandaag next !

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2016 07:08:14
Zo, de voorruit wissers doen het sinds gisteren ook weer allemaal zoals het hoort !  Weer een puntje van het electro lijstje af ;D.
Vandaag next !
Wat was de oplossing ? ergens een stekker of draden met andere kleurcodering ?

UserID6342

Het relais werd verkeerd aangestuurd door de schakelaar, draadkleuren kloppen totaal niet met de schema's.  Ook erg leuk, ben nu met de achterwisers bezig en ook daar klopt van het schema geen ene hout qua kleuren.  Schakelaar is totaal anders, relaisaansluitingen totaal anders van kleur, etc.  Fijn die zoekplaatjes maar we hebben de achterwissers nu zover voor elkaar dat het vanaf het contactslot en schakelaar goed gaat.  Morgen de goede verbinding maken met relais en wissermotor.  Dan zou dat ook weer moeten werken.

Ik heb er in het totaal 7 verschillende schema's bij van de V70 classics, in alle mogelijke bouwjaren, en nergens staat de draadcode die ik in deze auto heb zitten ???  Snap hier echt geen reet van, want was een gewoon Nederlandse auto van exact hetzelfde bouwjaar.  Het komt uiteindelijk wel goed, maar is een vreselijk zoekwerk zo.