[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Kom ik aan met 1 op 8,2 de laatste 2 tanks :eusa_shifty: Ik ben nog niet verder gekomen dan 1 op 8,8. 1 op 10 is echt heel netjes Bert Jan! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

De CC werkt nog niet eens, als alles werkt straks dan denk ik dat hij ook wel boven de 1:10 uit kan komen. Zeker ook als ik iets beter mijn best ga doen.....
Volvoloos....

)()()sT

Gewoon rijden en niet zo miemelen over een litertje meer of minder. Je hebt niet voor niets een T5  :azn:

BBS

Citaat van: )()()sT op 28-11-2015 07:58:29
Gewoon rijden en niet zo miemelen over een litertje meer of minder. Je hebt niet voor niets een T5  :azn:
Dat doe ik ook niet Joost... Maar als je gemakkelijk dit soort getallen kunt halen wil ik wel eens weten wat nog te halen valt...
Volvoloos....

elianmars

In Scandinavië deed mijn wagen zonder moeite 1 op 13. Als ik wil, haal ik met mijn ca 330 pk ook 1 op 14/15. Maar dan moet ik met een fluwelen voetje gaan rijden. En daar heb ik geen T5 voor gekocht  :evil: ;D


Doe Joost straks de groeten :)


Jans Duiven

Citaat van: BBS op 27-11-2015 14:28:11
Net ff getankt nadat we weggegaan zijn uit Hoogeveen. Daar had ik hem getankt en nu net weer.
291 kilometer verder en ik kon met persen en meten er 31 liter gas in krijgen....
Dat is weer bijna 1:10 :D :eusa_dance: :eusa_dance:

Een wet van Meden en Perzen is een uitdrukking  ;D

BBS

En na bijna een maand verder en daarmee 2200 kilometer verder op de klok draait het blok rustig zijn rondjes. :D
Geen rare bijgeluiden meer gevonden en de laatste dingetjes worden in januari verholpen zoals het er naar uit ziet.
Intussen heb ik geen minuut spijt gehad van de ombouw en elke keer dat ik/wij in de wagen rijden is een waar genot. :D :eusa_drool: Zelfs Jennie vind hem errug fijn sturen, en dat terwijl ze eigenlijk niet voor een AT te porren was.

Aangezien het een drukke tijd is hier, zijn wij pas vandaag in staat geweest om de boot wat schoon te maken en deze naar de stalling te brengen. Volgend voor jaar zal in het teken staan van de boot, aangezien ik een aardig lijstje heb wat er aan de boot/motor gedaan moet worden. Zo is de aansluiting van de benzine slang finaal uit elkaar gespattert bij het loshalen van de slang. En zo zijn er nog tal van dit soort "kleine" dingen waar een hoop tijd in gaat zitten.

Ook vandaag de wagen nog ff gewassen, de laatste keer was ergens in Augustus :eusa_wall: Maar eerlijk is eerlijk, zoals ie er zo bij staat ben ik hem nog lang niet zat 8) ;D De wagen staat nu in wintertrim, volgend jaar gaan de 18" erop :D



Garage is weer opgeruimd, hij mag nu mooi droog de winter en oud- en nieuw trotseren ;D


Oh ja, ik heb nog een houten pook over en mag verkocht worden. ;)
Deze is het:

Volvoloos....

macfocus

Citaat van: henry classic v70 op 27-11-2015 23:06:31
Citaat van: razorx op 27-11-2015 20:26:23
Citaat van: Piet op 27-11-2015 11:47:28
1 op 14 zou inderdaad wel heel positief zijn voor LPG, op benzine is dat wel te halen.
Maar 1 op 12 a 13 op LPG  moet wel mogelijk zijn.
Ik geloof dat Yits ergens in de 1 op 13 nog wat haalt (Yits: correct me if I'am wrong)
Klopt. Moet er wel bij zeggen dat ik dat alleen op de snelweg red. Tussen de 90 en 120 km/h.

Maar zou zoiets (aanpassingen zoals bij BJ) ook bij een 2.5 10V kunnen Yits...?

Hoi,

Toevallig heb ik een paar maanden geleden deze vraag aan Piet gesteld.
Kan het antwoord zo snel niet meer vinden, maar in het kort kwam het hierop neer (correct me if i'm wrong Piet)

"Je hebt een Fenix ECU en daar hebben we in het geheel nog geen aandacht aan besteed.
Staat ook niet niet direct op de planning."

Dus als we als 10V eigenaren Piet, Maarten en Yits nou heel lief aankijken, dan willen ze misschien wel een poging wagen ons  te helpen ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

petrolhead2.5

@koen ik zit op LPG ook met m'n 10v vrijwel gelijk aan jouw verbruik  ;) volgens mij is dat gewoon de realiteit met een 10v. 1:10 op LPG is iig voor mij verre van haalbaar. Volgens mij ligt m'n zuinigheidsrecor rond de 1:9.

macfocus

We zijn BBS's topic lekker aan het vervuilen ; )

Ik heb een topic aangemaakt voor het LPG verbruik van 10V's, laten we daar verder gaan.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78479.0.html
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

BBS

Mij maakt het niet uit Arjen, voor de overzichtelijkheid is het wel beter zo :D
Volvoloos....

BBS

Allereerst, iedereen de beste wensen voor 2016 toegewenst ;) :D

Sinds de wagen in december 2013 op LPI staat ben ik een beetje gaan bijhouden wat de kilometers per jaar doen, de brandstofkosten en het onderhoud.
Ik neem hierin de kosten voor de verzekering en wegenbelasting wel in mee. Parkeergelden tel ik voor 40 euro/jaar mee. Wij hoeven in Hoogeveen niet te betalen en doen alles lopend of met de Harley Trapson. Parkeergelden betalen we alleen "buiten de deur"

De cijfers van 2014:

Totaal hebben wij in 2014 14.231 gereden km van: (297.071 km tot 311.302 km)
Periode: 31.12.2013 tot 31.12.2014 (365 dagen.)
De brandstofkosten waren in dat jaar €1.388,88 en dat is inclusief wat euro 95 startsap voor de LPI.
Zouden we die zelfde afstand rijden op Euro95 bij een gemiddeld verbruik van 1:7,9 en een brandstof prijs van €1,51 dan had ons dat maar liefst €2.720 gekost. Puur op brandstofkosten hebben we €1,331 bespaard. De verhoging van de wegenbelasting is € 480. Netto heeft de gasombouw ons in 2014 € 851 opgeleverd.

Onderhoud in 2014 was € 471 en noodzakelijke reparaties € 693 en accessoires € 100.
Als ik alles bij elkaar optel-aftrek-vermenigvuldig en deel heeft ons de wagen in 2014 € 0,34 Euro/kilometer gekost (De app rekend dat vakkundig voor mij uit :D)

Niet slecht voor een wagen van 17 jaar oud met fragiel AWD systeem ;D ;D


De cijfers van 2015:

Totaal hebben wij in 2015 12.267 gereden km van: (311.302 km tot 323.569 km)
Periode: 31.12.2013 tot 31.12.2014 (365 dagen.)
De brandstofkosten waren in dat jaar €887,26 en dat is inclusief wat euro 95 startsap voor de LPI.
Zouden we die zelfde afstand rijden op Euro95 bij een gemiddeld verbruik van 1:7,9 en een brandstof prijs van €1,51 dan had ons dat maar liefst €2.345 gekost. Puur op brandstofkosten hebben we €1.458 bespaard. De verhoging van de wegenbelasting is € 480. Netto heeft de gasombouw ons in 2015 € 978 opgeleverd.
Aangezien de complete ombouw naar LPI ons € 1.341 inclusief alles gekost heeft kan ik zeggen dat de LPI binnen anderhalf jaar compleet terug verdient is. :D En de kosten die we er tot nu toe aan gehad hebben is €0,00.

Onderhoud in 2015 was € 485 en accessoires € 470. De ombouw van het motorblok en van handbak naar automaat heeft een dikke €4.900 gekost en daar komen in januari nog een paar euro's bij.
Als ik alles bij elkaar optel-aftrek-vermenigvuldig en deel heeft ons de wagen in 2015 € 0,74 Euro/kilometer gekost (De app rekent dat wederom vakkundig voor mij uit :D)

Wat de ombouw van de wagen dit jaar gekost heeft, heeft de wagen in 2014 totaal gekost.
De investeringen in de wagen in 2015 lopen dicht tegen de 10K aan :eusa_think:


Ik hoop dat de komende 2 jaar behalve wat (noodzakelijk) onderhoud er niet veel geïnvesteerd hoeft te worden. :eusa_eh:
Maar al-met-al denk ik niet dat we een hele "dure" wagen in onderhoud en reparaties :D. De meeste kosten zitten toch in de verzekering en MRB.
Volvoloos....

elianmars

Ondanks dat het een hoop centen heeft gekost, als je een nieuwe wagen koopt ben je dat bedrag al kwijt zodra je de showroom uitrijdt.

Nu gewoon lekker genieten, hopelijk zonder al te veel onverwachte kosten :)

glenfiddich1983

Cijfers vallen me mee, ik reken het zo te zien op ongeveer dezelfde manier uit en kom (uit mijn hoofd herinnerd, excel bestand nu niet bij de hand) op 33 cent per km uit voor de S70 2.5T (maakt weinig kilometers en wat dure airco dingen gehad) en 20 cent per km voor de V70 10V.

Als je weer flink gaat rijden gaat jouw gemiddelde 74 cent per km weer rap omlaag hoor! Of was je nog een ombouw van plan ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 01-01-2016 14:06:19
Cijfers vallen me mee, ik reken het zo te zien op ongeveer dezelfde manier uit en kom (uit mijn hoofd herinnerd, excel bestand nu niet bij de hand) op 33 cent per km uit voor de S70 2.5T (maakt weinig kilometers en wat dure airco dingen gehad) en 20 cent per km voor de V70 10V.

Als je weer flink gaat rijden gaat jouw gemiddelde 74 cent per km weer rap omlaag hoor! Of was je nog een ombouw van plan ;D

Als ik hem pak over de beide jaren (2014 en 2015) dan zit ik gemiddeld op 52 cent/kilometer en een investering van bijna €15.000
Dat is ruim 6x zoveel dan dat de wagen ooit gekost heeft bij aanschaf en dan alleen in de afgelopen 2 jaar. :o

De komende jaren eerst maar eens gewoon zorgeloos rijden, en dat gaat helemaal lukken.


En nee, er staan geen grote dingen op stapel behalve dan: 3"DP, 50mm intercooler, 19T, bruine LPI injectoren etc etc ;D ;D ;D Voor de eerst komende 10 jaar
Volvoloos....