[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Piet

Citaat van: elianmars op 25-02-2017 12:44:27
Is de geleverde turbodruk ook nog ergens terug te lezen?

Ja, zie grafiek (boost)  ;)

widebody

Zal wel denken, heb je hem weer. Grijpt de ecu niet in als er teveel druk is en dus meer brandstof ingespoten word met een fuelcut?

Bij subaru grijpt de ecu resoluut in als er buiten de parameters word gewerkt. En dat is gelijk merkbaar. Ook ik heb wel eens met mijn tandjes aan het stuur geknaagt.

razorx

Citaat van: widebody op 25-02-2017 12:55:46
Zal wel denken, heb je hem weer. Grijpt de ecu niet in als er teveel druk is en dus meer brandstof ingespoten word met een fuelcut?

Bij subaru grijpt de ecu resoluut in als er buiten de parameters word gewerkt. En dat is gelijk merkbaar. Ook ik heb wel eens met mijn tandjes aan het stuur geknaagt.
De ECU heeft de middelen niet om dat te weten. Pas later, ME7 werd de actuele druk gemeten.

elianmars

#3648
Citaat van: Piet op 25-02-2017 12:48:52
Citaat van: elianmars op 25-02-2017 12:44:27
Is de geleverde turbodruk ook nog ergens terug te lezen?

Ja, zie grafiek (boost)  ;)

Daar heb ik naar gekeken, maar kan niet ontdekken hoeveel bar dat is geweest  :eusa_shifty:

Edit: 1,65?

Piet


Piet

Citaat van: widebody op 25-02-2017 12:55:46
Zal wel denken, heb je hem weer. Grijpt de ecu niet in als er teveel druk is en dus meer brandstof ingespoten word met een fuelcut?

Bij subaru grijpt de ecu resoluut in als er buiten de parameters word gewerkt. En dat is gelijk merkbaar. Ook ik heb wel eens met mijn tandjes aan het stuur geknaagt.

Dat is wel iets wat ik als een volgende mod wil ontwerpen.
Een routine die een 1- dimensionale tabel gebruikt waar een max boost per RPM schaal ingevuld kan worden en waarbij bij overschrijding een keiharde fuel cut plaatsvindt.

elianmars

Citaat van: razorx op 25-02-2017 12:59:13
Citaat van: widebody op 25-02-2017 12:55:46
Zal wel denken, heb je hem weer. Grijpt de ecu niet in als er teveel druk is en dus meer brandstof ingespoten word met een fuelcut?

Bij subaru grijpt de ecu resoluut in als er buiten de parameters word gewerkt. En dat is gelijk merkbaar. Ook ik heb wel eens met mijn tandjes aan het stuur geknaagt.
De ECU heeft de middelen niet om dat te weten. Pas later, ME7 werd de actuele druk gemeten.

Bizar eigenlijk dat zoiets belangrijks niet is ingebouwd  :eusa_think:

widebody

Citaat van: elianmars op 25-02-2017 13:05:29
Citaat van: razorx op 25-02-2017 12:59:13
Citaat van: widebody op 25-02-2017 12:55:46
Zal wel denken, heb je hem weer. Grijpt de ecu niet in als er teveel druk is en dus meer brandstof ingespoten word met een fuelcut?

Bij subaru grijpt de ecu resoluut in als er buiten de parameters word gewerkt. En dat is gelijk merkbaar. Ook ik heb wel eens met mijn tandjes aan het stuur geknaagt.
De ECU heeft de middelen niet om dat te weten. Pas later, ME7 werd de actuele druk gemeten.

Bizar eigenlijk dat zoiets belangrijkst niet is ingebouwd  :eusa_think:

Psies

razorx

Lijkt me een heel goede mod Piet.

Hieronder nog zo een moment waar het niet zo fijn ging.
Lichtblauw de turbodruk.
De diepblauwe pieken zijn detonatie.



Maarten-t5

#3654
Zie ook de groene lijn in de grafiek op de pagina hiervoor. 1.65 bar met pieken naar 1.7.
Ook kleine turbo's zijn vrij aggressief als ze niet afgeregeld worden.

Edit: beetje late reactie.. Pagina gemist.

CarolineB

@Yitz: detonatie is gas geven?

Als dat zo is, is dat dan wel verstandig als je misschien al vermoedt een probleem te hebben?


Piet


razorx

Citaat van: CarolineB op 25-02-2017 13:34:26
@Yitz: detonatie is gas geven?

Als dat zo is, is dat dan wel verstandig als je misschien al vermoedt een probleem te hebben?


Detonatie is heel versimpeld het ongecontroleerd verbranden op het verkeerde moment.
Als de brandstof ontbrandt op het moment dat de zuigers naar boven gaan, krijgen ze een enorme tegenkracht naar beneden.

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 25-02-2017 12:44:27
Is de geleverde turbodruk ook nog ergens terug te lezen?

Als ik de file goed lees is dat de boost, maar ook ik ben daar een "groentje" in.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rifwachter

 >:(

Ik heb 3 volvo's met 4 turbo's.....

durf bijna niet meer te planken met ze als ik dit lees....
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo