[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Je bent dichterbij de uiteindelijke oplossing van het probleem, daar gaat het om BJ maar tjonge wat 'n geduld  :eusa_eh:
Inderdaad balen dat het tegen zit maar Al Weer Donderen zal weer z'n km's gaan maken  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Heb er behoorlijk lang over na moeten denken om het wel of niet te posten..... Zal ook wel door de internethelden en allesweters worden afgefakkeld, maar het zei zo dan (kan mij toch niet jeuken verder want heb/hoef ik geen verantwoording af te leggen)  Ben er, sinds een paar dagen achter, dat ik verkeerd om gespiegeld heb gekeken.  Iedereen die wel eens aan een ECU voet heeft gewerkt, gesoldeerd, zal dit wel herkennen.  En ja, is mij ook gebeurd helaas.

Dus kabels veranderd en wel goed aangesloten, Jeff er gisteren even een conventionele bobine in laten zetten, paar noodkabels even getrokken (lees signaaldraad bobine van cop 1 afgehaald / doorgelust naar conventionele bobine en de +12V even direct van de accu af gepakt), een van mijn reserve conventionele ME4.4 ECU's erin en we hadden een prachtige vonk op de conventionele bobine !  De kabels hebben we nu dus goed zitten en de vonkopbouw is werkend.

Nu de volgende stap, de benodigde kabels voor de vonkopbouw van de aangepaste cop ECU is niet anders als die van de conventionele ECU en bobine, lees zitten op dezelfde positie.  Lees ook weer specifiek de kabels van de nokkenassensor en BDP/rpm sensor.

Foto-emmer wilt helaas even niet anders was het iets makkelijker uit te leggen / te laten zien allemaal.

macfocus

Fouten worden gemaakt en zijn er om op te lossen.
Voor de rest is het iets tussen jou en Bert-Jan om te regelen, toch?

Mooi dat je het uiteindelijk gevonden hebt.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

kulk

Prutser  ;D

Het is juist knap dat je je eigen fouten zelfs kunt opsporen.

Piet

Hij die zonder sleutelfout is werpe de eerste bahco.
Ben benieuwd....

UserID6342

Het was mij ook niet gelukt zonder de hulp van Yits en Piet....

Eens kijken of het zo dan wel gaat:

Waarmee ik fout ging, zo zit de ECUvoet dus qua nummering:

De noodkabels even erin getrokken naar de conventionele bobine:

Het doosje met vonkjes:
https://photos.app.goo.gl/BBcDVRjNv9rwUhbA2

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Hij die zijn fouten toe durft te geven is de grote held hoor.
Keep up the good work en dat hij nu maar snel mag roffelen  :eusa_clap:

rappendaf

Citaat van: Piet op 22-11-2017 09:02:22
Hij die zonder sleutelfout is werpe de eerste bahco.
Ben benieuwd....
mooi verwoord
Hij die zijn fouten toe durft te geven is de grote held hoor.Vind ik ook
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

SB T-5R

Dirk, alleen maar te waarderen dat je het post.
Iedereen maakt fouten, en daar leren we samen weer van.

UserID6342

Mee eens hoor, en 100x gaat het goed (soldeer wel vaker aan die ECU voetjes) en nu ging het echt mooi mis.  Het lullige is dan dat je controle dus ook mis gaat qua positie denken...

razorx

Ach dat bewijst maar weer dat ook jij menselijk bent Dirk.
Na het Volvo heffen van jou twijfelde ik. ;)

elianmars

Tjonge, Dirk toch.... :eusa_doh: ;D

Joh, wees blij dat je het gevonden hebt en straks eindelijk van dat hok af bent  ;D

BBS

Citaat van: elianmars op 22-11-2017 13:32:35
Tjonge, Dirk toch.... :eusa_doh: ;D

Joh, wees blij dat je het gevonden hebt en straks eindelijk van dat hok af bent  ;D
Tsssssss :eusa_snooty: :eusa_snooty: zo over mijn wagen te praten :eusa_naughty: ;D

Ik ben wel heel blij dat je toch gewoon mens bent Dirk. Goed het is iets wat je hoopt niet mee te maken, je denkt alles goed te hebben gedaan en dan blijkt dat je in spiegelbeeld gewerkt te hebben.
Dan kom je in een heel raar zoekplaatje terecht. Maargoed de puzzel is opgelost en nu kan een hele grote stap sprong voorwaarts gezet worden :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4