[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Jeps, 30mm lijkt mij ook de beste optie! Anders gaat ie straks voorover hangen en dan kun je achter weer gaan verlagen :P

BBS

Citaat van: Jack v op 15-04-2011 15:00:41
Ik ging voor 30mm. Stond volgens mij zelfs nog een set in de aangeboden advertenties.

-35mm staat in de advertentie, en de eigenaar van de veren PB gestuurd ;)

Dank je Jack.
Volvoloos....

The Volvoboy

Ik ben benieuwd naar het resultaat! Bij ons moet de voorkant ook nodig verlaagd worden (staat op 380mm...)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Volvoboy

'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

BBS

Ik heb net even staan meten, want meten = weten 8), maar de bovenkant van de band tot onderkant van spatbordrand bedraagd 6cm.
35mm lager zetten betekend dat voor en achter dan even hoog staan. Dan staat 'ie in elk geval gelijk, mochten er dan oooooit eens 17" Pegasus velgen onder komen, dan staat dat in elk geval ook mooi.
Volvoloos....

The Volvoboy

BBS

Even een update-tje, genietend vanaf de camping "Wilsumer Berge" te Duitsland waar ook de zon ongestoord schijnt.
Staat hier een klein stukje verderop ook nog een vers geïmporteerde 855 "R" ((look) straks ff checken :)).

Weigerend deurslot:
Intussen nog even bezig geweest met het weigerende deurslot waar in het alarmsystemen topic ook een draadje staat. Ben er ook mee bij de dealer geweest en zij weten te melden dat het 9 van de 10 keer het deurslot is. Maar dat hoeft niet het geval te zijn >:( Het deurslot zelf kost maar liefst op 2 Euro na € 200,00 :o
Maar mocht het dat niet zijn, kan het slot niet retour gebracht worden, hoezo klant(on)vriendelijk :-X
Nog maar even doormodderen met het deurslot...
Wie heeft er tips?

Trekhaak:
We zijn eruit voor wat betreft de trekhaak :eusa_dance: Bij de trekhaakshop wordt een trekhaak weergegeven specifiek voor de Volvo V70 AWD ('97-'00) en de Volvo V70 XC ('97-'00) Het wordt het afneembare exemplaar. Bij de dealer dan wel een originele kabelboom bestellen om aan te sluiten in de verlichting units. Half Mei gaat het ding geleverd worden en voor eind Juni komt hij eronder. :eusa_dance: :eusa_dance:

Wat gaan we verder nog doen? Een hoop genieten en op 2e paasdag gaan we met mijn vader en moeder in de omgeving van Giethoorn nog even een eindje bootje varen. Genieten van het mooie weer, en voor de rest: Iedereen een vrolijk Pasen!!! 8)

Volvoloos....

Easterboy

Die set die jij op het oog hebt, zijn dat 4 veren?
En zijn de 4 veren identiek? Of zit daar verschil in?
Als ze gelijk zijn, en jij gaat alleen je voorkant verlagen, heb ik wel belang bij de andere 2 veren voor mijn voorkant.. :)

thuur

Citaat van: BBS op 24-04-2011 10:28:53
Weigerend deurslot:
Intussen nog even bezig geweest met het weigerende deurslot waar in het alarmsystemen topic ook een draadje staat. Ben er ook mee bij de dealer geweest en zij weten te melden dat het 9 van de 10 keer het deurslot is. Maar dat hoeft niet het geval te zijn >:( Het deurslot zelf kost maar liefst op 2 Euro na € 200,00 :o
Maar mocht het dat niet zijn, kan het slot niet retour gebracht worden, hoezo klant(on)vriendelijk :-X
Wie heeft er tips?

Ik vind dat niet gek hoor. Je hebt een CV-probleem. Stel het nieuwe slot gaat ook defect door de dan nog onopgeloste storing, dan heeft de dealer een schadepost van 200 euro. Op 2 euro na dan.

Probeer een gebruikt slot te scoren.

Gr 8)

BBS

Citaat van: thuur op 25-04-2011 13:08:49
Citaat van: BBS op 24-04-2011 10:28:53
Weigerend deurslot:
Wie heeft er tips?

Ik vind dat niet gek hoor. Je hebt een CV-probleem. Stel het nieuwe slot gaat ook defect door de dan nog onopgeloste storing, dan heeft de dealer een schadepost van 200 euro. Op 2 euro na dan.

Probeer een gebruikt slot te scoren.

Gr 8)

Maar als dan toch blijkt dat het niet in het te vervangen deel zit, dan zet je toch het oude weer terug  ??? In dit geval??
Een slot lijkt mij toch geen slijtdeel? Wanneer het stuk blijkt te zijn, okee, maar wanneer het goed is dan donder je dat niet weg?

Ik ben bij de dealer geweest en ze het hele verhaal uitgelegd. Ook heb de wagen uitgelezen en er komt een 4C code uit, en een code 412. Dit alles bij de Alarm en deur vergrendelings toestanden. (Vol-FCR)
De dealer wil hem ook uitlezen, en beginnen met het deurslot te vervangen. als dat niet blijkt te werken wil de dealer doorgaan en dingen vervangen.
Ik vind het best, maar niet mij de rekening onder de neus schuiven... :(
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Easterboy op 24-04-2011 13:27:36
Die set die jij op het oog hebt, zijn dat 4 veren?
En zijn de 4 veren identiek? Of zit daar verschil in?
Als ze gelijk zijn, en jij gaat alleen je voorkant verlagen, heb ik wel belang bij de andere 2 veren voor mijn voorkant.. :)

Ik had 2 setjes op het oog. Hier op het forum stond een setje te koop van -35mm, maar dat blijken de achterveren te zijn. En die passen niet bij de voorveren.
Dus dat setje valt af.
Dan had ik nog 1 op het oog bij stroeve motorsport. Ook -35mm, maar dat is een nieuw setje. Ook hier zijn alleen de voorveren apart verkrijgbaar. En dat is dan 0,7x de setprijs...
Maar het belangrijkste is dat de voorveren verschillen van de achterveren... :(
Volvoloos....

BBS

Vandaag toch even voor een dilemma gestaan ???

Gaan we voor een C(ream) Y(ellow) wagen of blijven we doorsturen in de roffel die we hebben?
Na enige tijd overleg gehad te hebben met mezelf heb ik besloten om toch maar niet voor de C(ream) Y(ellow) te gaan en onze wagen te houden.
Al hoewel ik er het nut niet helemaal van in zag toch maar de spullen gepakt.

Men neme een tuinslang, verlengsnoer en niet te vergeten:

Het ding nemen we ter hand en nadat we daar mee klaar zijn pakke men:

Nadat 1 emmer gevuld is met warm water en de andere emmer gevuld met koud uitspoel water, gaat er in de emmer met warm water een knappe scheut:

Dan met een spons beginnen bij de velgen en deze schoon te maken. Vervolgens met de handschoen de gehele wagen afsoppen met ruim shampoowater en de handschoen uitspoelen in de spoel emmer.
Wanneer je daarmee klaar bent, de wagen afdrogen. ;) Dit kost redelijk weinig energie, daar de zon ookal zijn best doet om de wagen op te laten drogen, maar uiteindelijk is het dan toch gedaan.

Ziehier de wagen nog in de transformatie modus >:(:

Het dak in detail...                                                                               De wagen in zijn geheel in detail...

Na de behandeling van bovenstaande ziet het resultaat er als volgt uit: Voor zolang het duurd.. >:(

Al dit harde werk heeft wel zijn tol geëist, er is een slachtoffer gevallen :'(
De laatste keer dat de hogedrukkert zijn werk moest gaan doen wilde hij met veel pijn en moeite aan het werk. Er kwam een raar gierend geluid uit het ding en kort daarna een blauwe rookwolk. Dus als iemand nog eens beweert dat alleen onze roffels blauwe rook uit braken :eusa_snooty:
Een Kärcher hoge druk reiniger kan dus ook roken. Hij heeft eervol zijn laatste rook uitgeblazen en hij is strijdend ten onder gegaan. ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

Ziet er weer mooi uit (maar niet voor lang :evil: ). Je blijft echt bezig met dit weer. Heb zaterdag een '05 V70R en een '08 XC70 gewassen en gisteren een '98 V70R. Ze zaten allemaal binnen een half uur weer onder het stof... ::)

Hoe, met welke gedachte, heb je jezelf weten te overtuigen om de CY niet te kopen?

(P.S. Bij jou zit er toch 205/55/R16 om vanwege AWD?)

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 26-04-2011 17:03:50

Hoe, met welke gedachte, heb je jezelf weten te overtuigen om de CY niet te kopen?

Kijk eens goed naar de kleur van het dak voor de poetsbeurt? ;) ;D

Citaat van: The Volvoboy op 26-04-2011 17:03:50
(P.S. Bij jou zit er toch 205/55/R16 om vanwege AWD?)
Ik weet niet of het omwege de "werkende" AWD is, dat de standaard maat 205/55/R16 is, maar oooit zou ik toch eens een keer 17" willen hebben :eusa_drool:
Volvoloos....