[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Bah ik lees het net sterkte de komende tijd.
Positief blijven hoe moeilijk het soms is.

Ed en Ali

BBS

Citaat van: ulkeman op 09-05-2011 22:42:40
sterkte met je vader je kunt je dan echt heel eenzaam voelen.

Dat ook, maar vooral heel erg machteloos. >:( Je wilt van alles, je hebt alles er voor over om het tij te keren, maar je kunt het gewoon niet.
Je kunt niet anders dan toekijken en lijdzaam toezien dat het elke dag weer een klein beetje achteruit gaat.

Citeerwel mooie trekhaak trouwens :eusa_clap:
Dank je, ik wist zelf ook niet dat ´ie er zo uit zou komen te zien. Volgens mij namelijk zie je er straks niks meer van, als hij er onder zit. :eusa_pray:
Volvoloos....

The Demon

Heel veel sterkte voor jou en je naasten.
Ik heb het meegemaakt met mijn eigen vader en weet wat het is.

Groet,
The Demon.

BBS

Naar aanleiding van 'Tales of the Ratfink' en zijn energielabel, heb ik vandaag mijn energielabel binnengekregen. :eusa_dance:
Op de sticker stond "energielabel" maar ik heb besloten om dat er maar af te knippen. ZO overduidelijk hoeft het ook weer niet.

Aanschouw hieronder de enigste 2 stickers die mijn wagen rijk is, en meerdere zullen m.u.v. volvo850club kentekenplaathouder ook niet op komen:

en    

@ the Demon, dank je. De strijd gaat voort...
Volvoloos....

RATFINK

Ziet er goed uit, volgende keer als ik in Hoogeveen ben kom ik even langs. Moeten we samen even op de foto. Was trouwens afgelopen zaterdag nog in mijn geboorteplaats, welk deel woon je?

BBS

Citaat van: RATFINK op 10-05-2011 21:17:24
Ziet er goed uit, volgende keer als ik in Hoogeveen ben kom ik even langs. Moeten we samen even op de foto. Was trouwens afgelopen zaterdag nog in mijn geboorteplaats, welk deel woon je?

Ah! Minimeet ergens op een mooi plekkie ;D
Ken je de wijk Schutlanden/kattouw?
Volvoloos....

RATFINK

Citaat van: BBS op 10-05-2011 22:08:59

Schutlanden, mijn zwager woont in de Biesbosch. Redelijk dichtbij toch?

BBS

Citaat van: RATFINK op 10-05-2011 22:22:49
Citaat van: BBS op 10-05-2011 22:08:59

Schutlanden, mijn zwager woont in de Biesbosch. Redelijk dichtbij toch?
Hemelbreed schat ik zo'n 200/300 meter. Je zit tenminste aan de goede kant van Hoogeveen.. :D

Bekend met de schutlandenweg/schuttevaer? Van de laatste is het een zijstraat...
Volvoloos....

BBS

Vandaag mijn vader opgehaald uit het ziekenhuis, en direct na het starten van de wagen bleef het lambda lampje branden.
Hierop de wagen even uitgelezen met Vol-FCR, en daar kwam de volgende waarde uit:

EFI Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor.

Duidelijk is dat de temperathuur sensor deze melding veroorzaakt heeft.
Maar is het ding zonder koelvloeistof lekkage te controleren/schoonmaken/vervangen ???

Ik heb nog geen vadis/vida om dergelijk iets uit tezoeken.
Wie o wie weet dit?

Als het ding vervangen moet worden, welk onderdeelnummer is dit en wat zijn de kosten van een dergelijke sensor ???
Volvoloos....

thuur

Citaat van: BBS op 11-05-2011 17:32:47
Vandaag mijn vader opgehaald uit het ziekenhuis, en direct na het starten van de wagen bleef het lambda lampje branden.
Hierop de wagen even uitgelezen met Vol-FCR, en daar kwam de volgende waarde uit:

EFI Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor.

Duidelijk is dat de temperathuur sensor deze melding veroorzaakt heeft.
Maar is het ding zonder koelvloeistof lekkage te controleren/schoonmaken/vervangen ???

Ik heb nog geen vadis/vida om dergelijk iets uit tezoeken.
Wie o wie weet dit?

Ja, dat kan. Grafiek e.d. heb ik al tig keer gepost.

Citeer
Als het ding vervangen moet worden, welk onderdeelnummer is dit en wat zijn de kosten van een dergelijke sensor ???

Staat ook vast tig keer hier.

Gr :D

BBS

De connector van de temperatuur sensor schoongemaakt. Tevens er voor gezorgd dat de connector wat beter klemt in de stekker heeft er toch voor gezorgd dat de storing zich tot op heden niet meer heeft voorgedaan. :eusa_dance:

Blijft nog wel 1 vraagje staan; kan de sensor gewisseld worden zonder dat er koelvloeistof uitloopt ???
Gezocht en veel kunnen vinden over de sensor en thermostaat maar niet specifiek over de bovenstaande vraag... :-[
Volvoloos....

)()()sT

Niet helemaal.
Je moet immers de thermostaat demonteren + deksel om erbij te kunnen.
Maar goed, even het systeem leeg laten lopen is toch niet zo erg?

BBS

Nee om het systeem wat leeg te laten lopen is niet erg. ;)
Ware het alleen niet dat ik me er momenteel gewoon niet toe kan zetten om het te doen. :-[ Zoals zo veel...
Hij moet het dan nog maar een poosje volhouden. :D
Volvoloos....

Jack v

Er gaat idd een beetje koelvloeistof verloren, maar begin nu alvast maar m de torxen van je thermostaathuisdeksel  in de wd 40 te zetten. En zorg voor een goeie torx 40. De zender kom je niet bij zonder deze te demonteren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 20-05-2011 09:19:31
Er gaat idd een beetje koelvloeistof verloren, maar begin nu alvast maar m de torxen van je thermostaathuisdeksel  in de wd 40 te zetten. En zorg voor een goeie torx 40. De zender kom je niet bij zonder deze te demonteren.

verloren niet gewoon aftappen en later weer bij gooien :)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen