[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Dank jullie wel :D
Ik zal eens kijken of de wagen binnenkort op de (een) krik kan krijgen zodat ik eens even kan kijken.
Sta nu wel op de camping en heb niet de faciliteiten van thuis... >:(
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Citeer

http://i41.photobucket.com/albums/e271/bigbigbenn/Naamloos.jpg

(onder de krukaspoelie)

Je hoefde alleen maar het wiel eraf te halen en de modderkuip weg te vouwen hoor ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-07-2011 12:21:25
Citeer

http://i41.photobucket.com/albums/e271/bigbigbenn/Naamloos.jpg

(onder de krukaspoelie)

Je hoefde alleen maar het wiel eraf te halen en de modderkuip weg te vouwen hoor ;D

Ewøut

Ja............ ik dacht laat ik eens gek doen :P

BBS

Vandaag een drukke dag gehad ondanks de vakantie. Eerst vanmorgen met een noodgang de boot uit het water gevist. Gisteravond ontdekt dat hij wel ineens heeel erg diep lag met de achterkant. Later bleek dat de gehele dubbele bodem vol stond met water :o Mijn vader en ik hebben vorig jaar nog een aftappunt gemaakt in de boot om het condenswater eruit te kunnen halen. Afgelopen week ik de boot een paar dagen op de trailer gehad ter reparatie. Altijd doe ik dan dat aftapplugje open. Die was ik dus vergeten dicht te draaien :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het goede nieuws is wel dat zowel de binnen- als de buitenkuip geheel waterdicht zijn. :eusa_dance:
Maar hij heeft vanmorgen wel een uur staan "pissen" op de boothelling. Da's dan wel weer wat minder :eusa_angel:

Verder vanmiddag bij de Hans Duiven geweest om te kijken/luisteren naar dat gebonk/geklapper in het vooronder.
Ik weet inmiddels waar ik de motorsteun moet zoeken, na de vakantie gaat de boel op de krik. Maar meer waarschijnlijk is het dat het veerpootrubber naar de finkentering is. :( Eerst de motorsteun uitsluiten, anders toch preventief vervangen. Vervolgens als de steun het niet is de gehele vering aan de voorkant maar vervangen. Nieuwe veerpoten, verlaagde veren, nieuwe veerschotels etc. Als de boel dan toch losmoet dan maar in 1 keer alles goed. 8)

Ook nog even een ritje gemaakt in een V70 TDI. Wij rijden te weinig anders kwam er echt een diesel. Echt een wagen voor mij, en dan ook nog een automaat.
Zo'n roetmobiel rijdt echt relaxt :D :D Oh ja, de shortshifter van Jack V werkte er ook echt wel aan mee.
Jack toch maar eens lief aankijken of hij ook zo'n limited edition shortshifter wil maken. ;D
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 01-08-2011 22:27:24
Vandaag een drukke dag gehad ondanks de vakantie. Eerst vanmorgen met een noodgang de boot uit het water gevist. Gisteravond ontdekt dat hij wel ineens heeel erg diep lag met de achterkant. Later bleek dat de gehele dubbele bodem vol stond met water :o Mijn vader en ik hebben vorig jaar nog een aftappunt gemaakt in de boot om het condenswater eruit te kunnen halen. Afgelopen week ik de boot een paar dagen op de trailer gehad ter reparatie. Altijd doe ik dan dat aftapplugje open. Die was ik dus vergeten dicht te draaien :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het goede nieuws is wel dat zowel de binnen- als de buitenkuip geheel waterdicht zijn. :eusa_dance:
Maar hij heeft vanmorgen wel een uur staan "pissen" op de boothelling. Da's dan wel weer wat minder :eusa_angel:

Verder vanmiddag bij de Hans Duiven geweest om te kijken/luisteren naar dat gebonk/geklapper in het vooronder.
Ik weet inmiddels waar ik de motorsteun moet zoeken, na de vakantie gaat de boel op de krik. Maar meer waarschijnlijk is het dat het veerpootrubber naar de finkentering is. :( Eerst de motorsteun uitsluiten, anders toch preventief vervangen. Vervolgens als de steun het niet is de gehele vering aan de voorkant maar vervangen. Nieuwe veerpoten, verlaagde veren, nieuwe veerschotels etc. Als de boel dan toch losmoet dan maar in 1 keer alles goed. 8)

Ook nog even een ritje gemaakt in een V70 TDI. Wij rijden te weinig anders kwam er echt een diesel. Echt een wagen voor mij, en dan ook nog een automaat.
Zo'n roetmobiel rijdt echt relaxt :D :D Oh ja, de shortshifter van Jack V werkte er ook echt wel aan mee.
Jack toch maar eens lief aankijken of hij ook zo'n limited edition shortshifter wil maken. ;D

Als je Jack gewoon aanspreekt met 'schatje', dan is het al snel goed denk ik  ;D

Jack v

Citaat van: Hans Duiven op 01-08-2011 22:50:47
Citaat van: BBS op 01-08-2011 22:27:24
Vandaag een drukke dag gehad ondanks de vakantie. Eerst vanmorgen met een noodgang de boot uit het water gevist. Gisteravond ontdekt dat hij wel ineens heeel erg diep lag met de achterkant. Later bleek dat de gehele dubbele bodem vol stond met water :o Mijn vader en ik hebben vorig jaar nog een aftappunt gemaakt in de boot om het condenswater eruit te kunnen halen. Afgelopen week ik de boot een paar dagen op de trailer gehad ter reparatie. Altijd doe ik dan dat aftapplugje open. Die was ik dus vergeten dicht te draaien :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het goede nieuws is wel dat zowel de binnen- als de buitenkuip geheel waterdicht zijn. :eusa_dance:
Maar hij heeft vanmorgen wel een uur staan "pissen" op de boothelling. Da's dan wel weer wat minder :eusa_angel:

Verder vanmiddag bij de Hans Duiven geweest om te kijken/luisteren naar dat gebonk/geklapper in het vooronder.
Ik weet inmiddels waar ik de motorsteun moet zoeken, na de vakantie gaat de boel op de krik. Maar meer waarschijnlijk is het dat het veerpootrubber naar de finkentering is. :( Eerst de motorsteun uitsluiten, anders toch preventief vervangen. Vervolgens als de steun het niet is de gehele vering aan de voorkant maar vervangen. Nieuwe veerpoten, verlaagde veren, nieuwe veerschotels etc. Als de boel dan toch losmoet dan maar in 1 keer alles goed. 8)

Ook nog even een ritje gemaakt in een V70 TDI. Wij rijden te weinig anders kwam er echt een diesel. Echt een wagen voor mij, en dan ook nog een automaat.
Zo'n roetmobiel rijdt echt relaxt :D :D Oh ja, de shortshifter van Jack V werkte er ook echt wel aan mee.
Jack toch maar eens lief aankijken of hij ook zo'n limited edition shortshifter wil maken. ;D

Als je Jack gewoon aanspreekt met 'schatje', dan is het al snel goed denk ik  ;D
Daarom doe je altijd zo lief tegen mij :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hans Duiven

Citaat van: Jack v op 01-08-2011 22:59:51
Citaat van: Hans Duiven op 01-08-2011 22:50:47
Citaat van: BBS op 01-08-2011 22:27:24
Vandaag een drukke dag gehad ondanks de vakantie. Eerst vanmorgen met een noodgang de boot uit het water gevist. Gisteravond ontdekt dat hij wel ineens heeel erg diep lag met de achterkant. Later bleek dat de gehele dubbele bodem vol stond met water :o Mijn vader en ik hebben vorig jaar nog een aftappunt gemaakt in de boot om het condenswater eruit te kunnen halen. Afgelopen week ik de boot een paar dagen op de trailer gehad ter reparatie. Altijd doe ik dan dat aftapplugje open. Die was ik dus vergeten dicht te draaien :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Het goede nieuws is wel dat zowel de binnen- als de buitenkuip geheel waterdicht zijn. :eusa_dance:
Maar hij heeft vanmorgen wel een uur staan "pissen" op de boothelling. Da's dan wel weer wat minder :eusa_angel:

Verder vanmiddag bij de Hans Duiven geweest om te kijken/luisteren naar dat gebonk/geklapper in het vooronder.
Ik weet inmiddels waar ik de motorsteun moet zoeken, na de vakantie gaat de boel op de krik. Maar meer waarschijnlijk is het dat het veerpootrubber naar de finkentering is. :( Eerst de motorsteun uitsluiten, anders toch preventief vervangen. Vervolgens als de steun het niet is de gehele vering aan de voorkant maar vervangen. Nieuwe veerpoten, verlaagde veren, nieuwe veerschotels etc. Als de boel dan toch losmoet dan maar in 1 keer alles goed. 8)

Ook nog even een ritje gemaakt in een V70 TDI. Wij rijden te weinig anders kwam er echt een diesel. Echt een wagen voor mij, en dan ook nog een automaat.
Zo'n roetmobiel rijdt echt relaxt :D :D Oh ja, de shortshifter van Jack V werkte er ook echt wel aan mee.
Jack toch maar eens lief aankijken of hij ook zo'n limited edition shortshifter wil maken. ;D

Als je Jack gewoon aanspreekt met 'schatje', dan is het al snel goed denk ik  ;D
Daarom doe je altijd zo lief tegen mij :eusa_think:

Ik heb nu eenmaal een zwak voor Friezen....


Hans (Die a.s. zondag of maandag tijdens de Sneekweek op de ambuboot mag rondtoeren)

petrolhead


BBS

Citaat van: Hans Duiven op 01-08-2011 23:03:57

Hans (Die a.s. zondag of maandag tijdens de Sneekweek op de ambuboot mag rondtoeren)

Citaat van: petrolhead op 02-08-2011 17:06:50
Da's geen straf.
En al helemaal niet, als je er ook nog eens van het mooie weer bij hebt zoals nu :eusa_think: ;D
Volvoloos....

BBS

Zoals eerder vermeld in mijn blogje, waren we zo zachtjes aan op zoek naar een andere caravan.
Notabene in onze eigen vakantie hebben we gekeken naar een andere sleurhut. :D Die is ons zo goed bevallen dat we besloten hebben om dat hok aan te schaffen.

Dus hebben we nu 2 grote caravans in het bezit, 1 staat nog op de camping en de andere staat thuis. ::)
Onze oude caravan (Hobby 535) is voor leden van het forum tzt gratis af te halen. Misschien leuk object als speelruimte voor kinderen of ..........
Indien geen belangstelling gaat hij naar een sloper of voor export.

Omdat een fotootje meer zegt dan woorden:




En bij ons thuis met het werkpaard ervoor:



Straks de inboedel omzetten en de nieuwe caravan van binnen goed schoonmaken...
Volvoloos....

)()()sT

Flinke jongen! Is met de oude niet meer te rijden?

daytonawim

Poe, das een flinke joekel, snap is en leuke foto van binnen :-)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim


BBS

We kamperen op dit moment nog in de oude caravan.
Het ding is gewoon rijdbaar, we moeten tenslotte nog naar huis :eusa_shhh: ;D
Maar er moeten wel een paar dingen aan gebeuren, voor een handige klusser is het te doen. Wij hebben er geen zin meer in. :-[
Het is wel een leuk ding om in te donderjagen, kamperen wil ook, maar er dient gewoon wat aan gedaan te worden.
Eigenlijk wil ik hem naar de sloop doen. Maar als iemand echt hem over wil nemen, is hij af te halen.
Staat gewoon op kenteken, papieren zijn erbij. Weegt leeg een ton geladen max. 1320 Kilo.
Opbouwlengte 5.25 meter totale lengte 6.87 meter.

enkele feiten van de hut:
1 rondzit, middenkeuken, voorzien van 3 gaspitten. Spoelbak met kraan ernaast. Daarnaast een kledingkast met een hangkast (is nu legkast.)
aan de voorkant van de caravan was een rondzit gesitueerd is nu omgebouwd naar vast bed. (2 x lattenbodems + groot matras 140x200cm.)
Dit gaat er wel uit trouwens. Er is ook een toilet ruimte zonder cassette toilet, maar er staat wel een porta-potti in.(draagbaar toilet.)
Dakramen in het dak zijn voor 2 jaar terug opnieuw in de kit gezet en gegarandeerd dicht. Natuurlijk een gas kachel werkt goed, en een ijskoude koelkast. Ook zit er een buitenlamp in. In overleg een fietsenrek op de dissel.
Wat mankeert eraan? ergens bij het voorraam lekt hij water naar binnen. met een zonneluifeltje over het raam is hij dicht.
Sinds een week of 2 komt er ook wat water via de kacheldoorvoer (schoorsteen) naar binnen. Afdichting op het dak zal opnieuw gekit moeten worden.
Bodem voelt wat "zweverig" aan doordat de piepschuim binnenlaag los laat. Je trapt echt niet door de bodem heen.
Al met al valt het mee maar wij willen gewoon iets meer komfort.
De voortent die er nu aanzit zetten we over naar de nieuwe caravan tenminste als die past. ;) Bij de nieuwe caravan zitten wel 2 voortenten maar als onze eigen voortent past blijven die over....

Op verzoek is er een foto van de sleurhut te verkrijgen... ;)
Volvoloos....