[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MVeldhuis


elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 09-11-2012 22:26:05
Ga maar uit van 125,- per deel.

Ligt toch ook een beetje aan de staat van het aangebodene, denk ik. Ik heb twee bumpers laten spuiten, die eerst strak gemaakt moesten worden. Kostte me 200 per stuk. Zonder factuur.

MVeldhuis

Citaat van: elianmars op 09-11-2012 22:43:46
Citaat van: MVeldhuis op 09-11-2012 22:26:05
Ga maar uit van 125,- per deel.

Ligt toch ook een beetje aan de staat van het aangebodene, denk ik. Ik heb twee bumpers laten spuiten, die eerst strak gemaakt moesten worden. Kostte me 200 per stuk. Zonder factuur.

BJ vroeg wat spuiten kost, dat kost het. Strak maken heeft niemand het over gehad en dat verschilt inderdaad enorm.

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 09-11-2012 22:49:32
Citaat van: elianmars op 09-11-2012 22:43:46
Citaat van: MVeldhuis op 09-11-2012 22:26:05
Ga maar uit van 125,- per deel.

Ligt toch ook een beetje aan de staat van het aangebodene, denk ik. Ik heb twee bumpers laten spuiten, die eerst strak gemaakt moesten worden. Kostte me 200 per stuk. Zonder factuur.

BJ vroeg wat spuiten kost

Je hebt helemaal gelijk  ;)

BBS

Als de bumper strak gemaakt moet worden heb ik daarvoor in de familie een aangewezen persoon daarvoor. ;)
De beste man zit namelijk in de fabricage van paardentrailers en werkt daarhalve veel met epoxy en aanverwanten. Dus zeer waarschijnlijk is daar wel een deal mee te maken... ;)

Maar eerlijk gezegd weet ik dus niet hoe de bumper van Stefan eruit ziet en of dat ding herstel werkt benodigd :-\

En voor wat betreft het spuiten, ik heb nog een nieuwe andere achterklep, dakspoiler en dus bumper liggen die een nieuw laagje verf nodig hebben. ;)
Volvoloos....

henry classic v70

Snel zoeken naar een R voorbumper.... alles in 1x spuiten :)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

stefanhuijser

Achterbumper is strak, wat krassen in de folie onder de achterklep.
Verder op beide hoeken wat vegen op de bekende plekken..

Gewoon dun plamuur en spuit werk, niks ernstigs..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

The Demon

BJ, als je nou een voor en achterbumper hebt zoals jij die wilt hebben ga dan naar een paar schadebedrijven/carrosseriebouwers met spuitcabine en vraag wat het kost zonder bonnetje en als een "na vijven klusje".
Kan zijn dat je dan wat langer moet wachten maar als dat alles is, why not?

Groet,
The Demon.

BBS

#983
En vandaag de roffel weer meegenomen bij Dirk vandaan.
Wat blijven die limousines toch fantastisch rijden vergeleken met Japanners. ;D Die Toyota rijd ook best goed, maar die Volvo limousine is toch 2 klassen beter :eusa_dance:

Het ding staat hier weer naast het huis zonder stinkerij. Ook de ontsteking is vervangen en je merkt het gewoon tijdens het rijden.
En vandaag met forumlid "Spekkie99" een deal gemaakt over de verlagingsveren. :eusa_dance: De roffel gaat in het voorjaar aan de voorzijde 3cm onderuit...

Het lijstje van wat te doen in het voorjaar:


* achterklep vervangen. is binnen, alleen raam nog vervangen bij autotaalglas Meppel
* dakspoiler opnieuw spuiten
* andere achterbumper komt van Stefanhuijser
* achteruit rij sensoren in de nieuwe bumper plaatsen zijn binnen
* verlicht binnenpaneeltje plaatsen is binnen
* chromen tellerringen plaatsen is binnen
* stabilisator stangen en veerschotels vervangen
* aluminium/RVS centreerringen iemand een idee?
* verlagen met de -3cm veren
* en als voorlopig laatste: grote beurt bij Dirk.


al met al een aardig lijstje geworden zo ;)
Volvoloos....

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 10-11-2012 21:52:31
BJ, als je nou een voor en achterbumper hebt zoals jij die wilt hebben ga dan naar een paar schadebedrijven/carrosseriebouwers met spuitcabine en vraag wat het kost zonder bonnetje en als een "na vijven klusje".
Kan zijn dat je dan wat langer moet wachten maar als dat alles is, why not?

Groet,
The Demon.

Inderdaad en het is 1x kleur maken voor de spuiter.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben


BBS

Citaat van: big ben op 11-11-2012 21:38:03
centreerringenwinkel


Achterzijde hoef je niet te verlagen  :eusa_think:

Dank je Ben, maar deze winkel verkoopt geen alu/rvs centreerringen voor 67,1 =>65,1mm...en centreerringen.nl helaas ook niet...

De achterzijde wordt ook niet verlaagd, die is al -2cm verlaagd door de verlaagde nivomaten. Echter de veren houd ik wel, als de nivomaten "op" zijn kunnen ze dan vervangen door normale dempers ;)
Volvoloos....

big ben

Citaat van: BBS op 11-11-2012 21:50:41


Dank je Ben, maar deze winkel verkoopt geen alu/rvs centreerringen voor 67,1 =>65,1mm...en centreerringen.nl helaas ook niet...

Ze kunnen ze wel laten maken  :)

Broabander

Vind op eBay deze Bert Jan:

http://www.ebay.com/itm/67-1mm-65-1mm-HUB-CENTRIC-RING-ALUMINIUM-CITROEN-C2-C3-C4-C5-C6-DS3-LOTUS-EUROPA-/280978965910?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item416ba6c596&vxp=mtr

Die shipt weliswaar niet naar Nederland maar je zou kunnen vragen hoeveel 't zou moeten kosten naar NL. En anders een Huifkar-achtige dienst inschakelen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

BBS

Ik heb er nog 1 gevonden hier in Nederland. :eusa_dance:

http://www.celtemp-services.nl/

Voor wat het schijnt voor een bedrag van €23,=. Maar we zullen het binnenkort meemaken, een e-mail is vandaag verstuurd :eusa_pray:
Volvoloos....