[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Zie je wel dat je het zelf kan B-J die olie wissel  ;D :eusa_clap:

Mooie Benz hoor, Thea is een beetje jaloers op Jennie nu (zelfs de uitspraak: "Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi" hielp niet  >:()

Groet,
The Demon.

Laguna-S60R

fijne auto's hoor de E-klasses  :eusa_clap:

Hopelijk blijft deze beetje roest en storingsvrij, welke motor ligt erin?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

BBS

Citaat van: The Demon op 13-10-2013 18:33:14
Zie je wel dat je het zelf kan B-J die olie wissel  ;D :eusa_clap:

Mooie Benz hoor, Thea is een beetje jaloers op Jennie nu (zelfs de uitspraak: "Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi hielp niet  >:()

Groet,
The Demon.

Het probleem is ook niet dat ik het wel of niet zelf kan, maar mijn tennisarm moet ook mee willen werken.
De carterplug zat toch wel redelijk vast waardoor ik ff een slag op de ringsleutel heb moeten geven. En dat werkt nu in mijn nadeel...

En dat had ik dus willen voorkomen ;)
Maar voor de rest allemaal appeltje-eitje :D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Laguna-S60R op 13-10-2013 19:13:42
fijne auto's hoor de E-klasses  :eusa_clap:

Hopelijk blijft deze beetje roest en storingsvrij, welke motor ligt erin?
De 2.2 CDI ligt erin. ;) :D
Volvoloos....

The Demon

Dat die plug (te) vast zat wil ik wel geloven als ik zie hoe die behandeld (of was dat mishandeld) is.... :eusa_naughty:
Waarschijnlijk iemand met een niet lekker passende sleutel/dop.
Nogmaals excuses dat we het vorig weekend niet even hebben kunnen doen, volgende keer doen we het samen even.

Groet,
The Demon.

BBS

Geeft niks Walter ;)
Jij had er ook (terecht) een goede reden voor. Alleen kon het eigenlijk niet langer meer wachten.
Binnenkort gaat de garage het koelwater + sensor ook vervangen. ;)
Volvoloos....

The Demon

Laat ze dan gelijk de thermostaat ook mee vervangen want het huis moet toch open om de sensor te vervangen.

Groet,
The Demon.

BBS

Ik dacht dat ze dat niet van plan waren...
Volvoloos....

BBS

Er ligt al een tijdje een HU 1205 op de plank te wachten op montage in de roffel.

Het wachten was op een verloopkabelsetje van een SC naar HU. NickGR was zo vriendelijk om een setje op te sturen om het te proberen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Gisteren op de post gegaan en vandaag heeft de postbode het afgeleverd bij de buren. ::) Daar maar het pakketje weer gearresteerd en met de kabels, code en HU de auto in gedoken.
De versterker er tussen uit gehaald, antenne stekker erin en luisteren.
Het eerste wat opvalt, de tweeters op het dashbord worden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aangestuurd. :-\ Exact dezelfde situatie als met de SC805 ::) Het verdere geluid is wel goed, maar ik had eerlijk gezegd beter verwacht. Mede omdat ik al een poos rondrij met versterker en dat het geluid "voller" klinkt....

Wat gaat er gebeuren? Deze HU 1205 gaat de verkoop weer in en ik ga op zoek naar een HU1205 met een aansluiting voor een versterker én een aansluiting voor een CD wisselaar. Dan hopen dat de bestaande versterker aan gesloten kan worden op een HU1205 en de wisselaar moet ook werken.

Een andere oplossing kan zijn dat er helemaal geen HU1205 in de wagen maar dat ik op zoek ga naar een bovendek met centerspeaker en een SC901/900 op de ga tikken en de versterker en wisselaar mooi laat zoals het nu is.

Maar eerlijk gezegd vind ik de uitstraling van een HU1205 net even iets sjieker dan een SC....

Wie kan/wil er duidelijk geven in deze kwestie. :eusa_pray:
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 18-10-2013 22:06:10
Er ligt al een tijdje een HU 1205 op de plank te wachten op montage in de roffel.

Het wachten was op een verloopkabelsetje van een SC naar HU. NickGR was zo vriendelijk om een setje op te sturen om het te proberen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Gisteren op de post gegaan en vandaag heeft de postbode het afgeleverd bij de buren. ::) Daar maar het pakketje weer gearresteerd en met de kabels, code en HU de auto in gedoken.
Het eerste wat opvalt, de tweeters op het dashbord worden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aangestuurd. :-\ Exact dezelfde situatie als met de SC805 ::) Het verdere geluid is wel goed, maar ik had eerlijk gezegd beter verwacht. Mede omdat ik al een poos rondrij met versterker en dat het geluid "voller" klinkt....

Wat gaat er gebeuren? Deze HU 1205 gaat de verkoop weer in en ik ga op zoek naar een HU1205 met een aansluiting voor een versterker én een aansluiting voor een CD wisselaar. Dan hopen dat de bestaande versterker aan gesloten kan worden op een HU1205 en de wisselaar moet ook werken.

Een andere oplossing kan zijn dat er helemaal geen HU1205 in de wagen maar dat ik op zoek ga naar een bovendek met centerspeaker en een SC901/900 op de ga tikken en de versterker en wisselaar mooi laat zoals het nu is.

Maar eerlijk gezegd vind ik de uitstraling van een HU1205 net even iets sjieker dan een SC....

Sjieker?  Maar jij woont toch in Hoogeveen? Daar bestaat dat woord niet eens..  ;D

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 18-10-2013 22:25:46

Sjieker?  Maar jij woont toch in Hoogeveen? Daar bestaat dat woord niet eens..  ;D
:eusa_naughty: Beter in Hoogeveen dan Nijeveen ::) ;D
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 18-10-2013 22:36:41
Citaat van: Hans Duiven op 18-10-2013 22:25:46

:eusa_naughty: Beter in Hoogeveen dan Nijeveen ::) ;D

Dacht het maar niet.

Sbv

sc-901 of 900 is toch stuk moderner dan het naar mijn idee oubollige HU-1205 systeem.
Navi heb ik zelf los indien noodzakelijk

BBS

Ik heb er een poosje over nagedacht, maar ik ga toch voor beter geluid dan een de looks. ::)
De HU gaat de verkoop weer in en ga op zoek naar een SC900/901. Daarbij kan ik de versterker en wisselaar blijven gebruiken die er nu in zitten en probleemloos werken. Eventueel ga ik op zoek naar een beige bovendek met centerspeaker en een dolby processor om het geheel te complementeren. :D

Het navi systeem moet ik maar even kijken hoe ik dat weg wil werken, misschien wel in een "kuda" steun of iets dergelijks :eusa_think:

Tot zover het HU avontuur :-[
Volvoloos....

The Volvoboy

Ik zou sowieso op zoek gaan naar een dolby processor, anders doet dat knopje waar je bij mij op mijn radio mee hebt lopen spelen niks ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km