[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

De MRB komt uit de gezamelijke pot evenals de verzekering. ;)
Wat ik er aan de pomp in moet gooien komt uit eigen zak. Dus dat is voor mij pure winst als dat zo min mogelijk is :eusa_angel: :D
Volvoloos....

flipje77

Citaat van: BBS op 15-03-2014 11:48:34
Citaat van: Dirk342 op 15-03-2014 11:00:17
Netjes BJ, en je telt leuk zo :evil: ;D.  Zo kan ik het ook en dat zijn 'verkoop' rekensommen, want je vergeet het verschil in MRB er weer vanaf te halen, de evt. extra slijtage/onderhoud tel je nu voor het gemak ook niet mee ;D

Maar ben je het wel met je eens dat je puur op de brandstofkosten een hele hoop hebt uitgespaard.

Dirk, waarom zou ik de belasting mee moeten tellen? Als ik dat ook mee ga tellen moet de wagen gelijk de deur uit want dan kan het helemaal niet meer uit en zal ik mij moeten verplaatsen in een Aygo/C1 of elk ander klein gedrocht zonder voorstoelen :evil:
Onderhoud zie ik vanzelf komen en lossen we tegen die tijd wel weer op. ;)

Waar het om gaat, ik heb die afstanden gereden en nu op gas heb ik die 600 euro mooi in de knip gehouden in plaats van de staatskas te spekken :eusa_dance: ;D De brandstof kosten zijn tegenwoordig toch bijna de grootste kostenpost bij ons, en op deze manier kan er mooi een hoop bespaard worden :laugh:

Ik vertik het om in een koektrommeltje rond te gaan rijden. :eusa_naughty:
Ik heb een ietwat grotere wagen... :eusa_whistle: een rode Toyota Corolla ;D :eusa_shifty:
De roffel blijft gewoon hoor!!
Angst is de grootste vijand van het leven.

rogerV701998

Citaat van: BBS op 15-03-2014 18:56:30
De MRB komt uit de gezamelijke pot evenals de verzekering. ;)
Wat ik er aan de pomp in moet gooien komt uit eigen zak. Dus dat is voor mij pure winst als dat zo min mogelijk is :eusa_angel: :D

Aha, je krijgt zakgeld. :eusa_think:

Zo wil ik ook wel boekhouden. :eusa_eh:

BBS

Citaat van: rogerV701998 op 16-03-2014 12:36:23
Citaat van: BBS op 15-03-2014 18:56:30
De MRB komt uit de gezamelijke pot evenals de verzekering. ;)
Wat ik er aan de pomp in moet gooien komt uit eigen zak. Dus dat is voor mij pure winst als dat zo min mogelijk is :eusa_angel: :D

Aha, je krijgt zakgeld. :eusa_think:

Zo wil ik ook wel boekhouden. :eusa_eh:
Heeft niks met zakgeld te maken maar wel dat de vaste lasten van de gezamelijke pot komen en de extra's uit je eigen knip ;)
Ik doe de Volvo en Jennie de rooie Toyota.
Volvoloos....

BBS

Ik had al een poosje last van een beetje trillen van de wagen vanaf de 80 km/h. De hele tijd was het beheersbaar tot ik laatst de wielen van voor naar achter gezet had om een gelijkmatige banden slijtage te houden.
Ik gebruik kunststof centreerringen in de Nebula velgen. De Nebula's hebben een naafgat van 67mm terwijl de assen 65,1 mm in doorsnee zijn.

Toen ik het rechterachter wiel eraf pakte zag ik dit:





Afgelopen week even een nieuwe centreerring besteld en die lag gisteravond op de mat. Dan vanmorgen maar even het wiel van de grond en de ring gaan vervangen. De naaf en velg goed schoongemaakt en dan is dit het resultaat:





Wel even de ring in het vet gezet zodat het hele span gemakkelijk op de naaf gaat...

Het trillen is nu zo goed als helemaal over :eusa_dance: Ik moet de velgen wel een keer opnieuw laten balanceren zodat ik zeker weet dat het goed is.
Maar tot nu toe ben ik zeer tevreden, en dat voor 5 euri ;D
Volvoloos....

BBS

Dit zou eigenlijk flipje77 (Jennie) moeten schrijven aangezien het haar auto is is die nu lijdend voorwerp is...

Gisteren een leuk en druk dagje gehad. NickGr en Jeanine kwamen bij ons en ze hadden de "poetskampioen" ook meegenomen :eusa_dance:
"Poetskampioen" is inderdaad de juiste omschrijving want Koen heeft hard moeten poetsen, errug hard zelfs :eusa_eh:, omdat de lak van de rooie roze Toyota kneiterhard blijkt te zijn :o Ondanks dat er geen blanke laklaag opzit kwam de rook bij toeren van de DAP af om de roze rode wagen weer echt rood te krijgen.
Als poetsend in de garage omdat het weer niet echt mee wilden helpen -ondanks dat er verscheidene malen gezegd is op een Appel telefoon dat het droog zou worden :eusa_wall:- is het dan toch gelukt.
De rode bolide is weer rood en wij zijn er blij mee, al was het een takke klus.

Ook hebben we van Nick, Jeanine en Koen een heule berg lekkere paaseitjes gekregen die uit ervaring errug lekker zullen smaken. :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_clap:
Ik zal zo even een paar foto's maken van de wagen en vanmiddag nog een paar betere. Koen heeft voor- en na foto's, dus hij zal ze hier maar ff neer moeten plempen....
Volvoloos....

BBS

Mijn 3 foto's van "na" het poetsen:







:eusa_dance: :eusa_dance:

En een groot  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: voor Koen, het was een helse klus maar het resultaat mag er zijn :D :D
Volvoloos....

twotone

Wauw, dat ziet er netjes uit! En die was roze?  :eusa_clap: :eusa_clap:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Laguna-S60R

Netjes hoor  :eusa_clap:

Laat ik m'n roze/rode civic straks met vertrouwen achter bij em  ;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

The Volvoboy

#1884
Graag gedaan BJ, was inderdaad een gigantische klus (mezzo op wit haalde vrijwel niets uit.. ::) ). Gelukkig gingen de zijkanten beter dan de liggende delen. Anders was het echt nachtwerk geworden ;D

Vóór:







Slechte telefoon 50/50



Na:







BJ en Jennie, ontzettend bedankt voor alle gastvrijheid! :eusa_clap: Vond het erg gezellig! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blastaway

Citaat van: Laguna-S60R op 24-03-2014 10:48:38
Netjes hoor  :eusa_clap:

Laat ik m'n roze/rode civic straks met vertrouwen achter bij em  ;D

Oei, is ie al roze? moeilijk blijvend goed te krijgen.
Wel leuk die vissticks. Ik heb er ook 3 gehad vroeger als 1e auto's. De laatste was de coupe met ingebouwde Type R motor. Heerlijke auto's en erg betrouwbaar.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

BBS

Citaat van: NickGR op 24-03-2014 11:55:56
Citaat van: Laguna-S60R op 24-03-2014 10:48:38
Netjes hoor  :eusa_clap:

Laat ik m'n roze/rode civic straks met vertrouwen achter bij em  ;D

Ik denk dat een "Jappanner" wel genoeg is dit jaar  :eusa_whistle: :angel:
;D ;D Dat denk ik eigenlijk ook wel ja :angel:
Volvoloos....

The Volvoboy

Ja ben nu wel uitgekeken op dat verkleurende uni roze/rood :evil: ;D Zelfs Volvo uni lak is zachter :eusa_wall:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

flipje77

Mensen, wat istie mooi geworden he!!!??  ;D :eusa_clap: :eusa_dance:
En dat allemaal dankzij Koen. Ik had niet gedacht dat het rode wagentje weer
zo mooi zou gaan glanzen.  Het heeft inderdaad veel inspanning van Koen gekost, maar
ik heb er geen moment aan getwijfeld dat hij er iets moois van zou maken.
Ga er binnenkort maar eens een toertochtje mee maken.  :eusa_whistle:

Oh enne mocht er nu iemand denken, na het zien van de foto's, dat wil ik ook:
Nee: het rode wagentje is niet te koop!
Ja: Je kunt altijd Koen vragen. Gegarandeerd een goed resultaat!!  ;D
Het was ook errug gezellig met Nick, Jeanine en de hondjes  :P.
Heb me prima vermaakt!

Koen, nogmaals, heel erg bedankt voor het poetsen! Jij kunt je zelf met recht een poetskampioen
noemen!!  :eusa_clap: ;D

Nick en Jeanine bedankt voor de gezelligheid die jullie hebben meegenomen. :eusa_clap:
Angst is de grootste vijand van het leven.

Laguna-S60R

Citaat van: The Volvoboy op 24-03-2014 12:14:28
Ja ben nu wel uitgekeken op dat verkleurende uni roze/rood :evil: ;D Zelfs Volvo uni lak is zachter :eusa_wall:

Nog eentje Koen :P :D ;D

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register