[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Met 6 ampère heb je maar 1320W. vermogen, dus dan vliegen eerdaags de stoppen eruit :P

BBS

Het gaat al ruim 3 maand goed hier 8) En als de zekering eruit vliegt kan ik gelukkig zelf met een schroevendraaier de kast openmaken en de schakelaar van de zekering weer inschakelen ;D
Wel heel raar, je hebt 6A stroom maar je kan wel 2000W afnemen :eusa_think:

Ik vind het wel prima zo 8) ;D
Volvoloos....

elianmars

Bij ons is-ie er al meerdere keren uit geklapt. En dan moet ik bij de receptie vragen of ze de schakelaar weer komen omzetten.

Bovendien betalen we al behoorlijk wat voor de stroom. Als we een airco gaan gebruiken, moeten we nog meer betalen  :eusa_shifty:

BBS

1x is bij ons de zekering eruit geklapt. ::) Gelukkig konden we hem zelf weer inschakelen ;D

En de stroom rekening, die zien we vanzelf verschijnen aan het eind van het seizoen. We krijgen hem dan voor anderhalf jaar, minus de vrije voet die gehandhaafd wordt. Zolang het nog onder de 200 euro is valt het ons nog reuze mee.

(Van het voorjaar veel stroom verbruikt door de werkzaamheden aan de tegels/veranda etc....) ::)
Volvoloos....

BBS

Even weer heel wat anders dan gelul over auto's  ;D

Gisteravond was er weer de jaarlijkse gondelvaart in Belt-Schutsloot. We hadden al overlegd dat NickGR, Jeanine en Koen dit jaar naar hier kwamen en onder het genot van een lekkere BBQ, borrel en veel gezelligheid gingen kijken naar de gondelvaart.
Koen had ook een paar HB3 100W grootlicht lampjes uit zweden meegebracht en hij kon ook niet wachten om ze erin te zetten ;D
Hoeveel licht er nu af komt zullen we in de loop van de tijd vanzelf een keer meemaken :D

Na een hoop gezelligheid zijn we naar de waterkant gegaan en de gondels bekeken. Ik heb voor nu 1 foto, de rest is met Koen meegegaan in RAW formaat zodat hij ze nog even kan nabewerken...



De overige foto's komen binnenkort wel in het blog te staan. Maar deze bovenstaande foto geeft wel wat een dorp van 500 zielen tot toe in staat is :D

NickGR heeft nog een partij foto's en video's van o.a. het vuurwerk gemaakt, dus die zullen ook wel een keer verschijnen, mits die appel goede foto's gemaakt heeft :evil: :eusa_whistle: ;D
Volvoloos....

BBS

En toen lag er ineens dit in de garage  :eusa_dance: :









Een leuk klusje om in de wintermaanden dit interieur helemaal op te knappen in de garage. De naden plamuren en daarna het hele interieur opnieuw verven.
Dat kan mooi als de petroleum kachel aanstaat en de delen stuk voor stuk op de tuintafel komen te liggen ;D
Dan hoop ik in het voorjaar een echt tadeloos en perfect beige interieur in de AWD te kunnen schroeven :eusa_dance: :D
Volvoloos....

Vulk

Het ziet er nu al niet slecht uit. Ik denk dat je met reinigen en een lederbehandeling al een heel eind komt.
Of bedriegen de foto's?

BBS

Net op de bestuurdersstoel zitten 2 of 3 naadjes die een beetje plamuur kunnen gebruiken.
Maar de rest gaat grondig gereinigd worden en netjes in de verf zodat het interieur straks "als nieuw" zal zijn. Althans dat hoop ik :angel: :D
Alhoewel ik van NickGR een reinigingssetje mag gebruiken en een leerconditioner. Ik ga eerst een klein deel behandelen en aanzien hoe het wordt, misstaat het niet dan zou ik het ook wel eens zo kunnen laten ;)
Volvoloos....

BBS

Dat kan ik inderdaad ook wel eens proberen.... :D En als dat goed gaat dan op het nieuwe toepassen :eusa_doh:
Laten we hopen dat het goed gaat :eusa_pray: ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 24-08-2014 22:14:46
Laten we dat hopen inderdaad :eusa_shifty:

Och, als het fout gaat kan er altijd nog een donker interieur in  :P

arjen850

Citaat van: elianmars op 24-08-2014 22:52:02
Citaat van: The Volvoboy op 24-08-2014 22:14:46
Laten we dat hopen inderdaad :eusa_shifty:

Och, als het fout gaat kan er altijd nog een donker interieur in  :P

:eusa_hand: :eusa_naughty: ;D

)()()sT

Neem er maar de tijd voor. Ik heb dus ook recent kleur laten mengen op basis van een kleurmonster maar het is nog steeds te licht. Je moet dus bijna je hele interieur doen en daar heb ik echt ff geen zin in op dit moment. Helaas scheurt een naadje ook weer open zag ik, dus je blijft bezig ::)

Een donker interieur is zo gek nog niet ;D

BBS

Het spul ligt (licht :eusa_shifty: ;D) in de garage uitgestalt. Ik ga het eerst eens goed schoonmaken en 1 deel behandelen met leervet wat ik van NickGR mag gebruiken. Ik bekijk het dan op mijn gemakje en zal een foto hier in het blog knallen.
Staat het mij aan, dan doe ik er verder niks meer aan en anders kan ik het in de winterperiode alsnog gaan verven :D

Volvoloos....

BBS

Vanavond begonnen om 2 kleine delen schoon te maken en in te vetten met leervet.
Het is zeer zeker beter geworden maar eerlijk gezegd is het mij nog niet goed genoeg. ::) Eigenlijk verwacht ik dat het toch geverft moet gaan worden...
Hier onder een paar foto's van verschillende delen. De onderste 2 zijn nu schoongemaakt en liggen naast een paar "onbehandelde" delen.
Bij 2 foto's is er geflitst en de andere 2 niet, misschien dat dat wat extra kleurverschil verorzaakt...









En de laatste foto is wat ik van NickGR gekregen heb om het te proberen:



Nu zal het ook niet helpen dat ik momenteel alleen een schuursponsje heb waarvan ik de zachte kant gebruik en een doek.
Binnenkort maar een afwaskwast halen en een schoenborstel ::)


En als het helemaal niks word, ga ik het schoonmaken en verven ;)
Volvoloos....