[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Ach ja dat is ook zo... :eusa_doh: Maar smoezeligheid was op jouw interieur dus ook goed te zien...
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 25-08-2014 22:40:30
Ach ja dat is ook zo... :eusa_doh: Maar smoezeligheid was op jouw interieur dus ook goed te zien...

Jep. En het is echt opgeknapt nadat ik het met dat spul heb schoon gemaakt. Bovendien was het leder toen ook weer lekker stroef, zoals het hoort te zijn.

peteRRR

Citaat van: elianmars op 25-08-2014 22:48:27

Jep. En het is echt opgeknapt nadat ik het met dat spul heb schoon gemaakt. Bovendien was het leder toen ook weer lekker stroef, zoals het hoort te zijn.

Met APC krijg je ook dat effect en het leder word mat dus geen glans,..zit ook beter,maar als je leder-vet gaat gebruiken gaat dat effect weer weg.
Die cleaners maken echt grondig schoon met gemak.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Citaat van: peteRRR op 25-08-2014 22:53:51
Citaat van: elianmars op 25-08-2014 22:48:27

Met APC krijg je ook dat effect en het leder word mat dus geen glans,..zit ook beter,maar als je leder-vet gaat gebruiken gaat dat effect weer weg.
Die cleaners maken echt grondig schoon met gemak.

Groet.

Waar ik het mee schoon heb gemaakt, is ook APC  ;)

marrrcel

Om de poriën van beige leer schoon te krijgen kan je een zacht, fijn borsteltje gebruiken. Sommige nagelborstels hebben twee kanten; een harde en een relatief zachte. De zachte kant houdt het leer heer, terwijl de kleine haartjes die poriën van het leer reinigen icm de juiste reiniger.

BBS

Zo vandaag een LZV geladen in Hoogeveen 8)
Standaard oplegger met wipkar erachter, loopt alleen enorm door de binnenbocht. Alles moet een eerste keer zijn 8)

Volvoloos....

pwberg

Laat me raden, ongeveer 25,25 meter??  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :angel:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

widebody

Red die ouwe ketel dat nog?? :evil: :evil:

Mooi, B-J. Lekker rustig aan met dat lange ding.

BBS

Die ouwe ketel staat op bijna 1,1 Miljoen kilometers en doet het nog prima :evil: Momenteel alle dagen wel vrachten van 32 ton in de opleggert.... 8)

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen om met het span de weg op te mogen....
Kosten: 1500 euri's :o :o >:(

Eerst maar eens wat gereden op het eigen terrein bochtjes gemaakt en proberen aan te dokken. Ging allemaal goed. Daarna een paar rotondes gepakt en hup dat ding ergens gaan volzetten.... Kon vervolgens gelijk 100 meter achteruit rijden met het span om weer weg te kunnen komen :eusa_doh: Toch gelukt in 1 keer. :D
En dat voor de eerste keer dat ik ermee gereden heb... :eusa_dance:
Volvoloos....

The Volvoboy

Citaat van: NickGR op 04-09-2014 21:54:55
Citaat van: BBS op 04-09-2014 21:52:09

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen

achter m'n auto mag ook een aanhangwagen, waarom moet dat in het beroepsvervoer weer geld kosten  :eusa_wall:

Omdat het allemaal net even iets groter/zwaarder/logger/onhandiger is denk ik...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Citaat van: NickGR op 04-09-2014 21:54:55
Citaat van: BBS op 04-09-2014 21:52:09

Eerst maar eens zien dat we de benodigde certificaten in het bezit krijgen

achter m'n auto mag ook een aanhangwagen, waarom moet dat in het beroepsvervoer weer geld kosten  :eusa_wall:
Als chauffeur moet je betalen om te werken  :eusa_wall: :eusa_wall:

BBS

En ook weer goud ook....
Het is een extra "gevaarzetting" op de openbare weg en dat moet de chauffeur weer extra geleerd worden....

Citaat van een website van kreeft opleidingen:
Citeer
Inhoud

Deze cursus bestaat uit een theoretisch en praktisch gedeelte. In de cursus worden de volgende theoretische onderwerpen behandeld:

Verkeerswetgeving;
   Administratie en documenten;
   Routekeuze en routevoorbereiding;
   Verkeersdeelname en beroepshouding;
   Brandstofbesparende rijstijl, anticiperend gedrag;
   Invloed van de lading op de voertuigbeheersing;
   Aandacht voor speciale kijk- en stuurtechniek;
   Optreden bij verkeersongevallen, calamiteiten en pechsituaties.

In de cursus worden de volgende praktische onderwerpen behandeld:

Controle voertuigcombinatie en lading;
   Verantwoorde en veilige rituitvoering;
   Oplossing van storingen;
   Bijzondere manoeuvres.

Het vet gedrukte heeft ook echt te maken met het LZV (Lange Zware Voertuigen) rijden.... :eusa_wall:

Cursus zuinig rijden heb ik al gehad, verkeersongevallen en dergelijke zit standaard in de chauffeurs opleiding en bij storingen belt men de planning/garage....
Volvoloos....

elianmars

Ik zag de lange jongen al langskomen op Facebook. Wat een gevaarte, joh!

BBS

8) Was wel gaaf om te rijden hoor... Smaakt zeker naar meer 8) 8)

Ik heb ook een klein filmpje kunnen maken, maar met de nieuwe aaifoon staat 'ie wel op z'n kant :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Bij het aanrijden van het parkeer terrein kun je goed zien dat je de trekker hoog moet ophalen en dat de wipkar enorm binnendoor komt.... :eusa_shifty:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/2014-09-04%2017.11.46.mov
Volvoloos....

)()()sT