[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Citaat van: NickGR op 30-09-2014 22:50:40
Citaat van: )()()sT op 30-09-2014 22:47:47
Citaat van: NickGR op 30-09-2014 22:42:52
Bj heeft alles al liggen om zijn interieur als nieuw te maken  :eusa_whistle:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/2014-08-24%2020.30.17.jpg

Ja, maar ik heb RRRRRRRR-panelen ;D

:P :P

Edit: heb je ook zwarte liggen  ???   :eusa_whistle:
Je hebt een diesel Nick, geen R  >:( :evil:

BBS

Citaat van: )()()sT op 30-09-2014 22:47:47
Citaat van: NickGR op 30-09-2014 22:42:52
Bj heeft alles al liggen om zijn interieur als nieuw te maken  :eusa_whistle:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/2014-08-24%2020.30.17.jpg

Ja, maar ik heb RRRRRRRR-panelen ;D

Wil je er vanaf Joost?

Sorry dat ik niet altijd even snel reageer, ik lig wederom met een dikke kuur op bed. ::)
Urineweg infectie als gevolg van de verminderde weerstand van de eerste kuur. Hopelijk houd dit gesodemieter nu eens op want ik ben er eerlijk gezegd helemaal klaar mee :-\
Volvoloos....

BBS

Citaat van: StefanCJ op 30-09-2014 22:44:04
Mooie tractor BJ  8)
Speciaal gekocht voor ons Petekind straks op de camping :D :D Zoek eigenlijk alleen nog een voorlader en eventueel een aanhanger van New Hoilland
Volvoloos....

BBS

In navolging op het olie verbruik van de V heb ik de 15G föhn eens goed bekeken en gevoeld. Het bewuste asje zit toch niet zo los in het huis als ik in eerste instantie dacht.
Heen en weer in het huisje zit navenant geen beweging in en in de lengte richting zit navenant ook geen ruimte in. Een héél ietsje misschien maar dat vind ik verwaarloosbaar. Maar ja ik heb ook 0,0 verstand turbo's etc...
Wel vind ik hem er mooi schoon uit zien :)

Ik heb de telefoon volgeschoten met foto's dus in willekeurige volgorde:

Oh ja, ik heb van alles een foto gemaakt, maar zeggen doet het mij niks ::)...

Zoals ik schreef, geen merkbare speling dus zou het voor nu een mooie vervanger kunnen zijn voor de rookbom die nu aan de knalpot hangt?

Edit:

Feit is dat het ding bijna net zo kost aan olie dan dat er in de maand aan LPG in gaat. ::)....

Volvoloos....

Lunadust

Zo op de fotos ziet het er mooi uit.
Ik zou de aan/afvoer helemaal volzetten met olie.
Dan even met de hand draaien en olie aan en afvoer afdoppen.
Droog op de plank leggen geeft kans op oxidatie op plekken waar je het niet wilt.
Techneut, geen dichter.

BBS

Aan- en afvoer zijn foto's 2 en 3?

Misschien eerst ff ATF erin mikken, dagje laten staan, ronddraaien en dan gewone olie erin kieperen?
Volvoloos....

leons850

Als je goed kijkt zie je in de luchtinlaat van de turbo sporen in het huis, de turbo heeft waarschijnlijk met iets te weinig olie gelopen. hoeft geen groot probleem te zijn zolang je maar zorgt dat jij er wel genoeg olie in hebt zitten.
Sporten zijn overigens minimaal.

Mocht je inderdaad met die 15g gaan rijden, vraag dan wel om een eco tune, dit zodat je onderin meer koppel hebt.
De 2.5T heeft hogere zuigers hierdoor meer compressie.
Mocht je dan geregeld veel toeren gaan draaien dan is de kans dat het blok scheurt een stuk groter.
met de eco tune zorg je dat dit niet uitnodigt en blijf je lagere toeren draaien, dit is dus veel beter voor je blok.
Anders gezegd, zo'n 2.5T kan best een poosje mee zolang je maar niet er mee gaat rijden als met bijv een T5 die je veel vaker in z'n toeren jaagt. Wanneer de eigenschappen van de 2.5T blijven en je er normaal mee rijdt zal hij het dus nog wel even blijven doen. Verder zal het dan echt wel lekker rijden, zo veel koppel onderin is natuurlijk gewoon fijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Atf zou ik zelf niet doen,
Gewone olie zou voldoende moeten zijn,
Het gaat nu meer om de bescherming dan om smeren
Techneut, geen dichter.

BBS

@Bas,
Ik zal straks ff nar de bouwmarkt lopen en kijken of ik een paar passende dopjes kan bemachtigen. Dan kan ik er wat olie in laten en deze afdoppen.

@Leon,
Als vervanger van de 13G zal de ECU wel aangepast moeten worden. De motorkarakteristiek wil ik niet veranderd hebben, al het vermogen moet onderin beschikbaar zijn. Ik heb e.e.a. met Schutten besproken en dat gaat goed komen.
Deze 15G is misschien maar voor tijdelijk, want ik heb nog wel wat andere plannen voor de wagen :D
Alleen dat olie verbruik moet gewoon minder worden, dit wordt niet leuk meer.....
Volvoloos....

Lunadust

Die sporen zijn waarschijnlijk van de luchtstroom,
Ik zie geen slijtplekken. Daar zou ik me ook niet deuk om maken.

Haal aub wel de zandkorrels daar weg, dat gaat wel fout.

En hoe ver loopt dat roest spoortje bovenin de olie inlaat door?
Techneut, geen dichter.

BBS

Euhhh domme vraag, maar hoe ik wat de olie en koelwater kanalen zijn?

Ik zeg, geen sjoegel verstand van zulke dingen.... :-[
Volvoloos....

)()()sT

Nee, als je de turbo zeg maar met zijn aansluiting tegen het spruitstuk verticaal houdt (zoals ie in de auto zit) gaat er vanaf de bovenkant op het 'huisje' olie in, welke aan de onderkant via het olie-retour pijpje terug de carterpan in stroomt.
Koelwater gaat via een ijzeren buisje achter het blok via de zijkant in (blokzijde) en via de andere kant (kant schutbord) weer uit met een stukkie slang& buis.

Olie aanvoer: via die metalen dunne buis langs de acherzijde blok omhoog en dan boven erin (met zo'n aansluitbout)
Olie afvoer: onderzijde via olieretour.
Water aanvoer: ijzeren buisje achter het blok langs;
Water afvoer: je ziet alleen het boutje zitten, slang wordt aangesloten op groter waterbuis welke achter het blok doorloopt en waar o.a. ook de kachelslangen op zitten.

Hier zie je de afvoer van water nog hangen:

UserID6342

Is idd het makkelijkst wat Joost en Bas zeggen, vol blubberen met motorolie, en dan onder en boven afdoppen, zie foto van Joost.

classicT5

@nickgr, diesels hadden meestal alleen olieaansluiting op de turbo. Tegenwoordig ook al met water als ze hogere temperaturen draaien. Benzine altijd water ivm hoge uitlaatgastemperatuur.

@bbs, weet je wat voor turbo origineel op je auto hoort? 13T?

)()()sT

Een 2.5T heeft een 13G, de latere ('99) hebben een schuine flens en dan heet ie 13T.