[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

De wagen heeft een nachtje binnen gestaan, en de vloer is schoon. Slangen blijven mooi op druk.

Als ik uitgeziekt ben, dan zal ik eens goed kijken onder de kap of ik ook witte aanslag ergens zie zitten. Zo niet, ga ik er eigenlijk van uit dat íe het via het onderblok via de uitlaat er weer uit gooit. En zolang de olie mooi schoon blijft, blijf ik wel water bijvullen tot we met de ombouw gaan beginnen.
Wel iets eerder dan gepland maar goed...

Lijstje van wat ik nodig ben aan onderdelen? Ik zit te denken aan:

• koppeling en drukgroep
  • radiateur
  • distributie +olie- en waterpomp
  • vacuumslangen
  • Koelwaterslangen

Verder eventueel nog aanvullingen?
Volvoloos....

BBS

De sloper die Nick en ik gehaald hebben staat inmiddels geschorst in Hoogeveen.
Zodra ik weer beter ben gaan we een inventarisatie maken van we zelf nog houden en verkocht kan worden.

Het is een 10 kleppert, kenteken begint met ZB-FB. Ding heeft een zwart lederen interieur waarvan de bestuurderstoel iets aandacht behoeft. De blokjes grill en complete achterklep zet ik over op mijn wagen. Er zijn een paar mooie canisto velgen bij. Deze worden ook verkocht.
Kleur van de wagen is 427-26. De radiateur die er in zit is nog geen jaar oud.
We zijn van plan om 2-3 "sleuteldagen" te organiseren waarin je zelf de meer complexere dingen er uit mag halen, zolang de wagen maar rollend blijft.

En goed bod op de algehele wagen mag natuurlijk ;)
Volvoloos....

leons850

Anders ga je daar in rijden bj tot de awd klaar is.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Vooralsnog "verbrandt" ie het KVS gewoon en maakt ie d'r geen smeerzooi met de olie van. Sterker nog, de olie is nog brandschoon.
En zolang dat het geval is blijf ik hem wel doorrijden, en anders staat de rooie Toyota E10 hier ook nog.

Maar het zou misschien ook nog wel eens kunnen Leon.. ;) Zo'n raar idee is het ook nog niet....
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Gaspedaal/kabel even gangbaar maken is het werk ook niet.

The Volvoboy

Had je dat niet even wat eerder kunnen zeggen? :evil:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Volvoloos....

BBS

Maar ff serieus, ik heb er nog niet zo veel in aan om de AWD voorlopig stil te zetten. Dat stilstaan wordt 'ie zeer zeker niet beter van en zolang hij KVS "gebruikt" vind ik het nog niet zo spannend. Dan doen ze de neus maar dicht als ze achter de wagen rijden.**
En ik heb geen zin om hier 3 wagens langere tijd te stallen....

** = gecensureerd om verkeerde opvattingen te voorkomen ;D
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: The Demon op 03-03-2015 18:26:13
Gaspedaal/kabel even gangbaar maken is het werk ook niet.

Ach een nieuwe kost nog geen 4 tientjes;)

mjansen

ZB-fb-68?
Dat is er een van mij geweest, is het nog wat?
was een jaar of 4 geleden nog een mooi ding iig.

BBS

Citaat van: mjansen op 03-03-2015 19:06:31
ZB-fb-68?
Dat is er een van mij geweest, is het nog wat?
was een jaar of 4 geleden nog een mooi ding iig.
Inderdaad de ZB-FB-68.
Zo in het donker is het een mooi ding maar met name ik heb um voor de achterklep en spoiler. Die ga ik overzetten en voor de rest in onderdelen of verkopen als budget cruiser... Motorisch op zich niks mis mee....
Volvoloos....

grijzev70tdi

Citaat van: BBS op 03-03-2015 18:44:14
Maar ff serieus, ik heb er nog niet zo veel in aan om de AWD voorlopig stil te zetten. Dat stilstaan wordt 'ie zeer zeker niet beter van en zolang hij KVS "gebruikt" vind ik het nog niet zo spannend. Dan doen ze de neus maar dicht als ze achter de wagen rijden.**
En ik heb geen zin om hier 3 wagens langere tijd te stallen....

** = gecensureerd om verkeerde opvattingen te voorkomen ;D

Gewoon door rijden, kapot is ie toch al.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

Heb je geen schrik voor het AWD-systeem als je er meer vermogen op gaat loslaten?

BBS

Nee Thomas, dat heb ik niet. Omdat ik in de nieuwe setting het karakteristieke gedrag van de 2,5T wil behouden.
En een beetje meer vermogen is wel lekker, het koppel al vanaf 1800 toeren voor handen en dan doorsleuren... :eusa_drool:
Volvoloos....