[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R.Bijl

Die cy van mij stond op 8500, dit omdat nog niet alles hersteld was..
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

widebody


marc-850

Ik ben ook best wel benieuwd naar de taxatie-waarde van de auto van Bert-Jan, en ook ik zal er geen probleem mee hebben om die van mij bekend te maken, als die er zou zijn. Maar ik respecteer wel de keus van Bert-Jan om het niet bekend te maken.

Misschien een optie als iemand een taxatie-topic opent, in plaats van dit blog hiermee te vervuilen?

:eusa_think:

Noot


EricL

Citaat van: NickGR op 18-06-2015 20:01:18
Citaat van: maruska op 18-06-2015 19:46:38
24.500 Dirk..

Roebels?

Nope zijn Griekse euro's!  ;D

Vreemd waarom een taxatiewaarde geheim moet blijven..ik laat mijn 850 tzt ook taxeren en verwacht geen hoge waarde. Boeit me ook niet eerlijk gezegd. Mijn doel is (zoals de meeste forumleden hebben) om de financiële schade na een evt crash beperkt te houden, via de taxatiewaarde.

Verder:

1. Taxatiewaarde valt in de meeste gevallen lager uit tov het geïnvesteerde bedrag, dat de taxatiewaarde tegenvalt hoeft dus geen uitzondering te zijn.
2. Diefstalgevoeliger geworden? Zie 1. Tevens geeft een weblog een betere indicatie of een 850 / X70 de moeite waard is om te jatten dan de taxatiewaarde ;D :evil:
3. Waarde economisch verkeer <-----> taxatiewaarde: Op dit moment speelt taxatiewaarde een zeer beperkte rol bij aanschaf. Kijk naar J.B. Over die z'n modellen tegen taxatiewaarde aanbiedt. Hoelang staan die al te koop?

Allemaal open deuren, die aangeven dat een taxatiewaarde niet zo'n geheim hoeft te zijn naar mijn mening. Ik maak die van mij iig bekend zodra die er is.

glenfiddich1983

#2735
Niet om dit blog te kapen, maar ik zat zelf ook te denken aan een klassieker verzekering zoals GIO ofzo. Dan moet hij dus ook getaxeerd. Nu kan je dat doen via internet obv formulier en foto's (online taxatie specifiek voor gio klanten) of dat ze de auto gewoon zelf zien. Iemand ervaring met zo'n "internettaxatie", of niet doen? Is de fysieke taxatie door gio aan te raden? Of beter naar een onafhankelijke taxateur?

Edit: het gaat mij ook totaal niet om waarde in economisch verkeer; "de markt" bepaalt de waarde. Mij gaat het net als BBS om reële dekking bij schade, en om ruimere (all risk) dekking tegen een lagere premie :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

BBS

Jongens, iedereen mag hier wat mij betreft zijn taxatiewaarde neer poffen, maar ik ga mijn mening niet veranderen. Eerst had ik zo iets van "ik zet het er tzt wel een keer op, maar nu is het een principe kwestie van het niet zeggen." Mijn keuze om het niet te zeggen wordt niet echt gewaardeerd, sterker nog het komt een beetje respectloos over.

Het ging -en gaat- er nog steeds om dat het financiële bij een eventuele schade een beetje binnen de perken blijft. En dat is gelukt, mijn doelstelling is gehaald.
Volvoloos....

maruska

en, al ik dat voorzichtig zeggen/vragen mag, met "slecht blok " ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 18-06-2015 20:43:29
Niet om dit blog te kapen, maar ik zat zelf ook te denken aan een klassieker verzekering zoals GIO ofzo. Dan moet hij dus ook getaxeerd. Nu kan je dat doen via internet obv formulier en foto's (online taxatie specifiek voor gio klanten) of dat ze de auto gewoon zelf zien. Iemand ervaring met zo'n "internettaxatie", of niet doen? Is de fysieke taxatie door gio aan te raden? Of beter naar een onafhankelijke taxateur?
Een internet taxatie kun je de wagen "beter" laten lijken dan dat íe is. Echter, bij een echte taxateur kun je ook in den lijve nog wat tekst en uitleg geven.
Ondanks dat een internet taxatie mij wel verleidelijk lijkt, prefereer ik persoonlijk toch een echte taxateur.
Wie het de volgende keer gaat doen als ik de wagen helemaal klaar heb weet ik nog niet, ik neig echter wel richting de Dekra. ;) Dekra is onafhankelijk en is mij jááááren terug eigenlijk goed bevallen....
Volvoloos....

BBS

Citaat van: maruska op 18-06-2015 20:49:09
en, al ik dat voorzichtig zeggen/vragen mag, met "slecht blok " ?
Jazeker, met slecht blok. Hij wist ook dat er een blok, turbo wissel en een ombouw van handbak naar automaat aan zit te komen. Ik heb hem ook verteld dat ik nog een ander interieur heb liggen en dat die helemaal als nieuw gemaakt gaat worden.

Mijnheer de Jong vertelde mij ook dat de wagen getaxeerd ging worden "zoals hij op dat moment aangeboden werd"
Als alles klaar was, dan moest er maar tzt een hertaxatie gedaan worden, de veranderingen waren dusdanig groot dat een hertaxatie gerechtvaardigd zou zijn.
Volvoloos....

V70R-obert

Corrigeer me gerust wanneer ik het verkeerd heb, maar een online-taxatie is al af te sluiten zonder opname taxateur. Bij een 'referentie taxatie', waarbij de verzekeraar de waarde van de auto meet aan de hand van 10 te koop staande referenties, kwam ik met onze T-5R al aan een waarde van 8.500.- Maar is het ook niet zo dat een verzekeringnemer getoetst op een goed verleden zijn wagen kan verzekeren tegen een waarde 'die hij maar wilt' zolang je de gerelateerde premie maar wil betalen? De dagwaarde van een 2.5t ligt op het moment op 1920.- als je hier een beetje werk van maakt zit je zo op de 4000.-, en dit zal wel ongeveer het bedrag zijn zonder wild te gokken.

glenfiddich1983

Citaat van: BBS op 18-06-2015 20:53:51
Citaat van: glenfiddich1983 op 18-06-2015 20:43:29
Niet om dit blog te kapen, maar ik zat zelf ook te denken aan een klassieker verzekering zoals GIO ofzo. Dan moet hij dus ook getaxeerd. Nu kan je dat doen via internet obv formulier en foto's (online taxatie specifiek voor gio klanten) of dat ze de auto gewoon zelf zien. Iemand ervaring met zo'n "internettaxatie", of niet doen? Is de fysieke taxatie door gio aan te raden? Of beter naar een onafhankelijke taxateur?
Een internet taxatie kun je de wagen "beter" laten lijken dan dat íe is. Echter, bij een echte taxateur kun je ook in den lijve nog wat tekst en uitleg geven.
Ondanks dat een internet taxatie mij wel verleidelijk lijkt, prefereer ik persoonlijk toch een echte taxateur.
Wie het de volgende keer gaat doen als ik de wagen helemaal klaar heb weet ik nog niet, ik neig echter wel richting de Dekra. ;) Dekra is onafhankelijk en is mij jááááren terug eigenlijk goed bevallen....

Gevoelsmatig spreekt een fysieke taxatie me ook wel meer aan.. heb je heb daarvoor ook helemaal opgepoetst etc, bekleding gereinigd etc, of kijken ze door dat soort dingen gewoon heen? Kijkt zo'n taxateur het dikke boek met facturen van de garage door etc?

(Probeer beetje uit te vogelen wat ik kan verwachten)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 18-06-2015 21:14:53
Citaat van: BBS op 18-06-2015 20:53:51
Citaat van: glenfiddich1983 op 18-06-2015 20:43:29
Niet om dit blog te kapen, maar ik zat zelf ook te denken aan een klassieker verzekering zoals GIO ofzo. Dan moet hij dus ook getaxeerd. Nu kan je dat doen via internet obv formulier en foto's (online taxatie specifiek voor gio klanten) of dat ze de auto gewoon zelf zien. Iemand ervaring met zo'n "internettaxatie", of niet doen? Is de fysieke taxatie door gio aan te raden? Of beter naar een onafhankelijke taxateur?
Een internet taxatie kun je de wagen "beter" laten lijken dan dat íe is. Echter, bij een echte taxateur kun je ook in den lijve nog wat tekst en uitleg geven.
Ondanks dat een internet taxatie mij wel verleidelijk lijkt, prefereer ik persoonlijk toch een echte taxateur.
Wie het de volgende keer gaat doen als ik de wagen helemaal klaar heb weet ik nog niet, ik neig echter wel richting de Dekra. ;) Dekra is onafhankelijk en is mij jááááren terug eigenlijk goed bevallen....

Gevoelsmatig spreekt een fysieke taxatie me ook wel meer aan.. heb je heb daarvoor ook helemaal opgepoetst etc, bekleding gereinigd etc, of kijken ze door dat soort dingen gewoon heen? Kijkt zo'n taxateur het dikke boek met facturen van de garage door etc?

(Probeer beetje uit te vogelen wat ik kan verwachten)
Ik heb hem gewoon gewassen, uitgezogen en de rommel eruit gehaald. Voor de rest heb ik hem aangeboden zoals 'ie is. Geen kunstmatige ingrepen gedaan om hem er nog iets beter/mooier uit te laten zien.
Ik heb geen boekje waar alle beurten in staan met een stempeltje, niet 1. Wel heb ik een zelf gemaakt boekje waarin ik bij houd bij welke KM stand er wat gedaan is. Van oliewissel tot aanschaf velgen. Ook als de auto gepoetst werd door Koen, schreef ik dat op. Dat de wagen in onderhoud was bij Dirk342 vond de taxateur wel bijzonder. In positieve zin, want zijn woorden waren dan ook dat die mensen meer Volvo mannen waren in hart en nieren dan de huidige dealers. Dergelijke mensen waren wandelende encyclopedieën en dat het met het onderhoud van de wagen meer dan dik voor elkaar was.
Mijnheer de Jong zei dat dat meer waard was dan een gestempeld dealer boekje.
Volvoloos....

henry classic v70

Ik heb contact gehad met een taxateur en ook gevraagd of het uitmaakt als er geen rekeningen etc. zijn.
Op zich maakt het wel wat uit als er een complete onderhoudshistorie is echter als een wagen in eigen beheer wordt onderhouden, en dat laat de wagen ook zien en horen, zal dat geen drastisch verschil opleveren.

Heeft een wagen wat kleine krasjes of deukjes, is het interieur in een mindere conditie, rammelt íe tijdens een rit, loopt de motor wat rauw, schakelt íe stug etc. etc. zijn allemaal items die meetellen. Staat de wagen er echter superstrak bij zonder beschadigingen, interieur in goede conditie, technisch stage 0 en ga zo even door, maakt dat het grootste verschil. Dan zal een taxatiewaarde natuurlijk een stuk hoger zijn.


600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)