[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 11-09-2015 19:56:38
Oude 2.5T blok is al uit elkaar en het 'nieuwe' T5 blok is klaar om ingebouwd te worden.  Dinsdag die kabelspaghetti veranderen en aanpassen....

Doe liever de spaghetti gewoon eten😀 ik zal de binnenzijde van de auto wel te grazen nemen :D

arjen850

Citaat van: arjen850 op 11-09-2015 20:01:01
Citaat van: Dirk342 op 11-09-2015 19:56:38
Oude 2.5T blok is al uit elkaar en het 'nieuwe' T5 blok is klaar om ingebouwd te worden.  Dinsdag die kabelspaghetti veranderen en aanpassen....

Doe liever de spaghetti gewoon eten😀 ik zal de binnenzijde van de auto wel te grazen nemen :D

Overigens is BJ vandaag even wezen kijken, ik hoop wel dat hij vannacht nog kan slapen ;D

BBS

Citaat van: arjen850 op 11-09-2015 20:02:44
Citaat van: arjen850 op 11-09-2015 20:01:01
Citaat van: Dirk342 op 11-09-2015 19:56:38
Oude 2.5T blok is al uit elkaar en het 'nieuwe' T5 blok is klaar om ingebouwd te worden.  Dinsdag die kabelspaghetti veranderen en aanpassen....

Doe liever de spaghetti gewoon eten😀 ik zal de binnenzijde van de auto wel te grazen nemen :D

Overigens is BJ vandaag even wezen kijken, ik hoop wel dat hij vannacht nog kan slapen ;D
Ik kan er prima op slapen zelfs 8) Het deed mij zelfs heel erg goed om het te zien zo.
Het nieuw op te bouwen blok ook gezien, de nog te solderen kabelboom prut en wat het uiteindelijk moet worden... :D
Chapeau mannen!! :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

razorx

Wow! Hier wordt weer een pittige klus gedaan of het niets is.
Complimenten!

BBS

Citaat van: classicT5 op 11-09-2015 16:36:21
Compressorpomp die eraf komt ziet er ook nog vrij nieuw uit?
Die pomp is inderdaad net iets meer dan een jaar oud ;)
Volvoloos....

UserID6342

#2810
Is ook al overgezet ;D. In principe is het gehele blok nu klaar om weer aan een bak geschroefd te worden en kan het daarna teruggehangen worden.

Ohja, er was 1 hele nokkenaskeerring lek en die hebben we meteen mee vervangen. Degene achter de nokkenassensor ;D

Compl nieuwe distributie, waterpomp en spanner, nieuwe bougies, ontsteking, carterventilatie (voor NP compleet met buis), her en der een paar nieuwe keerringen erin, pas nieuwe O-ringen en pakkinkjes, starterkrans en het blokje kan weer herenigd worden met een automaatbak.

Duurt allemaal ff, omdat we er niet continu aan door kunnen werken, maar komt allemaal dik voor elkaar

MVeldhuis

Ach leuk, dit blogje gaat toch maar weer door?
Succes met de ombouw!

UserID6342

Zo eens even douchen enzo, en dan gaan we die kant weer op en hoop ik de kabelboom klaar te krijgen.  Ook zijn we erachter dat we nog een stuk kabel uit de slopert moeten trekken voor de schakelaar van de bak ;D

BBS

Vandaag weer even bij Dirk in Apeldoorn geweest. De remmen van de rooie piepten nog steeds tijdens het rijden, maar Ronny en Dirk hebben het weer verholpen. :eusa_clap: :eusa_dance:
Mijn eigen wagen schiet ook weer mooi op. Het wachten is nu op de GVR dat hij de pedalenbak gaat doen en dan kan de veranderde kabelboom er weer in. Er moet alleen nog een extra kabelboompje van de winter/sport/economy schakelaars er in samensmelten.
Als de kabelboom er weer in zit, dan kan het blok, waar de automaat alweer aan vast zit, weer in de auto gezet gaan worden. :eusa_dance: :eusa_clap:
Daarna gaat het hard :D

Voor de rest waren er geen grote tegenvallers, behalve dat het dualmass vliegwiel compleet "af" is.
Daar had dan sowieso een nieuwe in gemoeten, maar aangezien er een automaatbak in komt, is mij dat gelukkig gespaard gebleven.
De haakse overbrenging van de MT was ook zo gaar als snot, die van de AT was gelukkig wel goed en nu is de aandrijving naar achteren toe ook weer goed. ;)
Volvoloos....

760Turbo

Wow :o interessant project zeg!! Chapeau en  :eusa_clap: voor de aanpakkers in Apeldoorn!
Ik heb zelf 2x een soortgelijkig projectje gedaan aan een 760 van '90 en van '83 maar die zijn wat minder vol bedraad dan een 850(understatement)
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

UserID6342

A.s. woensdag zijn we er weer ;D ;D. Nu eerst even wat druk met de andere afspraken.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 16-09-2015 07:30:44
A.s. woensdag zijn we er weer ;D ;D. Nu eerst even wat druk met de andere afspraken.
Zooooo jammer dit weer.... ;D ;D ;D



Pssst Dirk, vandaag is woensdag.. :evil: ;D
Volvoloos....

Martin-R

Tot hoelaat gaan jullie vandaag bezig? anders kom ik eind van de dag even buurten (ben enigsinds in de buurt / op de route)

BBS

Citaat van: Martin-R op 16-09-2015 09:46:41
Tot hoelaat gaan jullie vandaag bezig? anders kom ik eind van de dag even buurten (ben enigsinds in de buurt / op de route)
Ik denk dat Dirk volgende week woensdag bedoeld, en niet vandaag.... ;)
Volvoloos....

Martin-R