[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouke

Citaat van: BBS op 24-09-2015 22:19:49
Citaat van: Sbv op 24-09-2015 22:09:36
Citaat van: Bouke op 24-09-2015 22:04:45
Goed bezig Dirk en Arjen :eusa_clap: ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van dit unieke projekt :)
Eindresultaat is toch een NBP(of was het nu donkergrijs) ? V70 T5 awd  ;D

2x MIS!  ;D ;D ;D
Antraciet grijs heb ik net gelezen volgens BBS zelf  :angel:

henry classic v70

Citaat van: henry classic v70 op 24-09-2015 19:42:00
Ben vanmorgen even langs geweest maar wat 'n enorme berg werk is zo'n ombouw zeg...
Respect hoor Dirk en Ronnie (en Arjen natuurlijk ook maar die zat op de vrachtwagen) dat 't allemaal weer goed kumpt  :)

Ik zat nog eens ìn je wagen te kijken BJ, ik zou er dat Monza interieur inzetten die Dirk heeft staan. Wordt de wagen van binnen een stuk sjieker en heb je gelijk mooie lederen deurpanelen..
Het kost natuurlijk allemaal geld genoeg maar een beige Monza interieur kom je heel zelden tegen en is zeker een meerwaarde voor de auto

Citaat van: Dirk342 op 24-09-2015 22:20:51
Citaat van: BBS op 24-09-2015 21:18:49
Citaat van: henry classic v70 op 24-09-2015 20:38:25
Ik zie dat 10klepper ook op zaterdag naar de VKB gaat, als ik de wagen zie zal ik er wel een paar plaatjes van maken BJ. Heb je een idee hoe het eruit zou kunnen gaan zien  ;)
Alleen nog even kijken hoe 10klepper eruit ziet....  :eusa_think:
Zoeken naar een 850/x70 met beige monza interieur en dan foto's knippen. ;D ;D
Serieus, ik heb geen idee....
Der staat er hier eentje ;D ;D

;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Blok hangt er weer in, hetzij op de onderste steunen :eusa_dance: :eusa_dance:

Volvoloos....

StefanCJ

Hoeveel uur werk zit er bij benadering in deze klus?

BBS

Citaat van: StefanCJ op 25-09-2015 12:01:01
Hoeveel uur werk zit er bij benadering in deze klus?
Bij benadering?

Het zal dichterbij over de 100 uren zitten dan eronder. Maar ik heb daar eerlijk gezegd geen kijk op... ;)
Volvoloos....

Lunadust

Pff wat een klus.
Mooi dat er schot in komt BJ.
Kun je dalijk weer lekker toeren.
Techneut, geen dichter.

UserID6342

Blok hangt idd weer keurig recht nu, nadat we de baksteun hadden vervangen....  Een AWD heeft geen achterste motorsteun maar een baksteun waar de bak op rust (en die stelbaar is), die van een handbak is anders als van een automaat kwamen we achter toen de motor al praktisch op zijn plek hing....

Dus boel weer los, motor iets omhoog om de rechtse steun er weer uit te pakken, bij die steun van onze AWD was het rubber totaal op en die van BJ in prima staat, dus van 2 steunen eentje gemaakt die goed is, zooitje weer terug erin en erachter komen dat de motor teveel naar de rechtse kant hangt, takel er weer bij, links het blok omhoog zodat we de steun konden afstellen met zijn 2-en, blok weer zakken en zo in 2x de boel goed gekregen.

Toen kwamen we erachter dat de airco pomp een kwart slag verkeerd hing, dus ook dat kreng weer los en omgehangen en meteen de leidingen er weer op met nieuwe rubbers.

Kabelboom hangt nu vast in de 2 rechtse bevestigingspunten op het subframe en voorste motorsteun.  Rest komt maandag wel....

We waren er even klaar mee voor vandaag, ook omdat we 1 dag uitval hadden door de griep van Ronny en ik ben bang dat hij me aangestoken heeft....

Qua uren zitten Ronny en ik nu op ruim 120 uur en dan komen de uren van Arjen er nog bij......

Vulk

Straks zit je aan 5.000 euro werkuren. Ik dacht dat ik gek was. :-)

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 25-09-2015 18:01:39
Straks zit je aan 5.000 euro werkuren. Ik dacht dat ik gek was. :-)

Dit heet hobby Thomas ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Citaat van: cornelis-b op 25-09-2015 18:11:46
Citaat van: Vulk op 25-09-2015 18:01:39
Straks zit je aan 5.000 euro werkuren. Ik dacht dat ik gek was. :-)

Dit heet hobby Thomas ;D ;D
Euhhh ja ::)

Weten wat je hebt, niet weten waar je aan begint, gedeeltelijk weten wat het kost en wel weten wat je krijgt. ;D
T'is en blijft een hobby auto :D Maar hopelijk straks wel een verrekt fijne wagen  :D :eusa_dance:
Volvoloos....

Marc O.

Citaat van: BBS op 25-09-2015 18:56:27
Weten wat je hebt

En ook weten wat je straks niet meer hebt een flinke hoop eurootjes

;D


Zonder gekheid: Flinke klus hoor, maar ik weet niet of ik dat geld aan m'n R had uitgegeven, buiten het normale onderhoud om.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Citaat van: Marc O. op 25-09-2015 19:01:21
Citaat van: BBS op 25-09-2015 18:56:27
Weten wat je hebt

En ook weten wat je straks niet meer hebt een flinke hoop eurootjes

;D


Zonder gekheid: Flinke klus hoor, maar ik weet niet of ik dat geld aan m'n R had uitgegeven, buiten het normale onderhoud om.
Die afweging heb ik ook zeer zorgvuldig gemaakt Marc. Er zijn een paar hele vervelende reparaties aan geweest, denk aan de brandstof lekkage boven de tank en zo nog een paar van dure. Tel daar dan ook de inbouw van het LPI verhaal bij en dan heb je toch een gerede basis om verder te gaan met deze wagen.
Die ombouw van handhark naar autohark stond ook niet echt op planning, maar bij toeval had Arjen zo'n auto staan. En dan ineens gaat het hard...
De technische basis was er om voor de ombouw in zijn geheel te gaan...

Maar eerlijk is eerlijk, het komende jaar/2jaar wil ik er ook niet teveel meer aan uitgeven en moet ie gewoon doen wat ie zou moeten doen. Mij lekker en comfortabel van A naar B brengen.
Volvoloos....

elianmars

Ach, als je iets anders moet kopen ben je ook weer centen kwijt. Hoe je het ook wendt of keert, het kost altijd geld.

arjen850

Citaat van: BBS op 25-09-2015 18:56:27
Citaat van: cornelis-b op 25-09-2015 18:11:46
Citaat van: Vulk op 25-09-2015 18:01:39
Straks zit je aan 5.000 euro werkuren. Ik dacht dat ik gek was. :-)

Dit heet hobby Thomas ;D ;D
Euhhh ja ::)

Weten wat je hebt, niet weten waar je aan begint, gedeeltelijk weten wat het kost en wel weten wat je krijgt. ;D
T'is en blijft een hobby auto :D Maar hopelijk straks wel een verrekt fijne wagen  :D :eusa_dance:

Das wel onze insteek😀

UserID6342

#2879
Citaat van: Dirk342 op 25-09-2015 16:01:51
Qua uren zitten Ronny en ik nu op ruim 120 uur en dan komen de uren van Arjen er nog bij......
Omdat er ineens allerlei bedragen voorbij komen, zie ik dat ik hier iets genuanceerder in moet zijn....  De reeds genoemde uren zijn incl 4 reisuren per dag (2 man 1 uur heen en 2 man 1 uur terug), dit zijn dus geen daadwerkelijke sleuteluren aan de auto van BJ !  Er zijn nu 7 dagen aan gesleuteld, we verwachten 'm maandag een heel eind klaar te hebben (zo niet helemaal)