[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

leons850

Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Dat is maar net hoe je het opvat.
Dit is mijn observatie.
Maar nee, geen 10.
Al wel een aantal, binnenkort nummer 5 en 6.
Het is veel werk, niet heel moeilijk om een koppeling te wisselen. Daarom heb ik er nooit veel zin in.
En als je gewoon even rustig de ouwe zooi opmeet en vergelijkt (en ook de nieuwe) dan zie je dat het gewoon uitwisselbaar is.
Het is veel te duur om dan van alles aan te passen, ook voor Volvo.

Dit werkt niet alleen zo met auto's maar ook met veel andere machines. Laat ik nou in het onderhoud zitten van productie machines. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

760Turbo

Mooi dat het project bijna klaar is!!
Zoals al gezegd, complimenten aan de monteurs en leuk dat je bij het 'moment suprème' erbij was Dirk :eusa_clap:
Die laatste storingkjes zal het probleem ook niet meer zijn na zo'n giga ombouw :laugh:
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

BBS

De koets en het interieur zijn nog het zelfde, maar onderhuids is bijna alles "nieuw."
Yits gaat zich met de software bezig houden, het typische T5 gedrag gaat eruit en kwa vermogensopbouw etc wordt het net weer een 2,5T. Maar dan met een hoop extra PeeKaas :D Dus eigenlijk wordt het 2,3T ;D ;D

Dit in combinatie met het andere blok en de automaat gaat geheid een hoop plezier opleveren :D
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: leons850 op 18-10-2015 20:29:17
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Dat is maar net hoe je het opvat.
Dit is mijn observatie.
Maar nee, geen 10.
Al wel een aantal, binnenkort nummer 5 en 6.
Het is veel werk, niet heel moeilijk om een koppeling te wisselen. Daarom heb ik er nooit veel zin in.
En als je gewoon even rustig de ouwe zooi opmeet en vergelijkt (en ook de nieuwe) dan zie je dat het gewoon uitwisselbaar is.
Het is veel te duur om dan van alles aan te passen, ook voor Volvo.

Dit werkt niet alleen zo met auto's maar ook met veel andere machines. Laat ik nou in het onderhoud zitten van productie machines. ;)

De woorden : niet zo moeilijk denken klonken nogal denigrerend, en hoezo is het Veel te duur?? Er wordt nu een vliegwiel en nieuwe koppeling bespaard, en daarbij komt dat bj heel graag automaat wil rijden.. dus wat is het punt dan?

leons850

Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 22:36:57
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 20:29:17
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Dat is maar net hoe je het opvat.
Dit is mijn observatie.
Maar nee, geen 10.
Al wel een aantal, binnenkort nummer 5 en 6.
Het is veel werk, niet heel moeilijk om een koppeling te wisselen. Daarom heb ik er nooit veel zin in.
En als je gewoon even rustig de ouwe zooi opmeet en vergelijkt (en ook de nieuwe) dan zie je dat het gewoon uitwisselbaar is.
Het is veel te duur om dan van alles aan te passen, ook voor Volvo.

Dit werkt niet alleen zo met auto's maar ook met veel andere machines. Laat ik nou in het onderhoud zitten van productie machines. ;)

De woorden : niet zo moeilijk denken klonken nogal denigrerend, en hoezo is het Veel te duur?? Er wordt nu een vliegwiel en nieuwe koppeling bespaard, en daarbij komt dat bj heel graag automaat wil rijden.. dus wat is het punt dan?

Je begrijpt me compleet verkeerd denk ik.

Ik gaf antwoord op de volgende vraag:
Citaat van: NickGR op 18-10-2015 01:03:01
Citaat van: leons850 op 17-10-2015 23:42:28
Citaat van: arjen850 op 17-10-2015 21:05:30
Citaat van: knoertS70 op 17-10-2015 19:26:44
Dat komt toch niet door je blok?


Nee, maar als de ombouw naar automaat niet was geweest, dan had er dus een nieuwe op gemoeten inclusief koppeling.

Dat had dan wel een enkel massa moeten zijn denk ik. ;)

Want  ???

Mocht er spraken zijn geweest van wederom een MT, dan zou een enkel massa vliegwiel goedkoper zijn geweest dan een dubbel massa vlieg, compleet met koppeling van een 850(R) past dit gewoon in welke bak dan ook van m4.3/m4.4.

Vervolgens stelt BJ de volgende vraag:
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?

Hier hoeft dus geen dubbelmassa vliegwiel achter zolang je maar een enkel massa vliegwiel monteert samen met weer de 850(R) koppeling.
Dit past allemaal gewoon en die afstanden zijn als set gelijk (vliegwiel met koppeling en drukgroep).

Daar heb ik vervolgens ook al gereageerd met dat het niet meer van toepassing is, ik wilde naar Nick en BJ alleen maar informatief zijn, omdat ik dit dus zelf al een paar keer had gedaan zie hier:
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Verder heb ik nergens gezegd dat de ombouw die jullie doen niet heel erg omvangrijk is want ik denk dat je dat bedoelt met denigrerend.
Ik bedoel eigenlijk het volgende te zeggen:
Wanneer een auto fabrikant een onderdeel gaat modificeren, in dit geval van enkel massa vliegwiel naar dubbel massa.
Dan willen ze die modificatie zo goedkoop mogelijk houden, dus ze zullen proberen zo veel mogelijk bestaande onderdelen te blijven gebruiken.
In dit geval is dat de bak. Ze hebben dus alles zo laten maken dat het er zo 1 op 1 in past.
Daarnaast hebben ze bij enkele andere uitvoeringen het enkel massa vliegwiel behouden maar wel een intern hydraulisch druklager gemonteerd (de X70 10V bijv.)

Wat ik dus bedoelde met: "niet te moeilijk denken" is dat je niet te moeilijk moet denken hoe autofabrikanten hun onderdelen matchen.
Het past dus allemaal gewoon, neemt niet weg dat het heel veel werk is.

En zo'n motorwissel samen met een ombouw van MT naar AT, ik moet er niet aan denken, mede omdat ik een hekel heb aan draadjes.
Hier heb ik absoluut ook wel respect voor. Een motorwissel zelf wil ik over 5 weken gaan doen, maar hier komt wel gewoon de zelfde bak achter.

Ik hoop dat je me nu begrijpt.

Daarnaast is het volgende:
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Ondanks de smileys ook niet heel erg opbouwend.
Nee ik heb verre van zoveel gesleuteld als Dirk en jij, maar ik doe eigenlijk alles zelf tenzij ik door werk oid niet anders kan.
En mijn ervaring (en die van een aantal andere mensen) is dat het gewoon past en prima werkt, waarom zou dit dan anders zijn dan bij jullie.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Ik persoonlijk vind het verhelderend Leon :eusa_clap: :eusa_clap:
Maar: wat ik dan niet begrijp, is waarom Volvo er dan voor gekozen heeft om in eerste instantie een DM vliegwiel te monteren en niet een SM vliegwiel met een 850(R) koppeling?
Nou is dat handharken sowieso niet echt meer aan mij besteed, a:)is het nu een automaat en b:) had het gewoon van begin af aan een automaat moeten zijn, alleen wilde mijn ega toendertijd niet.

Ik ga er van uit dat ik er reuze veel plezier aan ga beleven. Dat gaan we zien zodra ik de eerste meters erin heb gereden. :D :D
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 19-10-2015 08:58:13
Ik persoonlijk vind het verhelderend Leon :eusa_clap: :eusa_clap:
Maar: wat ik dan niet begrijp, is waarom Volvo er dan voor gekozen heeft om in eerste instantie een DM vliegwiel te monteren en niet een SM vliegwiel met een 850(R) koppeling?
Nou is dat handharken sowieso niet echt meer aan mij besteed, a:)is het nu een automaat en b:) had het gewoon van begin af aan een automaat moeten zijn, alleen wilde mijn ega toendertijd niet.

Ik ga er van uit dat ik er reuze veel plezier aan ga beleven. Dat gaan we zien zodra ik de eerste meters erin heb gereden. :D :D

Dankje BJ, dat was de bedoeling.
Excuus als ik iemand heb benadeeld.

Waarom ze niet bij enkel massa zijn gebleven weet ik eerlijk gezegd niet, dmv is volgens mij minder belastend voor je bak.
Alleen is het grapje dat goeie bakken (voor mijn auto) er in overvloed zijn en goeie dmv niet.
Anders gezegd een goeie bak heb je al voor een paar honderd euro, een goed dmv koop je eigenlijk alleen maar nieuw voor meer dan duizend euro.
Het is gewoon wat meer hufter proof vind ik. en bij mij draait het prima z'n rondjes en kan het ook best tegen het koppel.
Zoals ik al zei, over 5 weken staat de motorwissel nu op de planning, hier komt dan een nieuwe koppeling bij maar gewoon weer enkel massa vliegwiel en de 850R koppeling ligt al te wachten.

dmv=dubbel massa vliegwiel. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: leons850 op 19-10-2015 08:50:05
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 22:36:57
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 20:29:17
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Dat is maar net hoe je het opvat.
Dit is mijn observatie.
Maar nee, geen 10.
Al wel een aantal, binnenkort nummer 5 en 6.
Het is veel werk, niet heel moeilijk om een koppeling te wisselen. Daarom heb ik er nooit veel zin in.
En als je gewoon even rustig de ouwe zooi opmeet en vergelijkt (en ook de nieuwe) dan zie je dat het gewoon uitwisselbaar is.
Het is veel te duur om dan van alles aan te passen, ook voor Volvo.

Dit werkt niet alleen zo met auto's maar ook met veel andere machines. Laat ik nou in het onderhoud zitten van productie machines. ;)

De woorden : niet zo moeilijk denken klonken nogal denigrerend, en hoezo is het Veel te duur?? Er wordt nu een vliegwiel en nieuwe koppeling bespaard, en daarbij komt dat bj heel graag automaat wil rijden.. dus wat is het punt dan?

Je begrijpt me compleet verkeerd denk ik.

Ik gaf antwoord op de volgende vraag:
Citaat van: NickGR op 18-10-2015 01:03:01
Citaat van: leons850 op 17-10-2015 23:42:28
Citaat van: arjen850 op 17-10-2015 21:05:30
Citaat van: knoertS70 op 17-10-2015 19:26:44
Dat komt toch niet door je blok?


Nee, maar als de ombouw naar automaat niet was geweest, dan had er dus een nieuwe op gemoeten inclusief koppeling.

Dat had dan wel een enkel massa moeten zijn denk ik. ;)

Want  ???

Mocht er spraken zijn geweest van wederom een MT, dan zou een enkel massa vliegwiel goedkoper zijn geweest dan een dubbel massa vlieg, compleet met koppeling van een 850(R) past dit gewoon in welke bak dan ook van m4.3/m4.4.

Vervolgens stelt BJ de volgende vraag:
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?

Hier hoeft dus geen dubbelmassa vliegwiel achter zolang je maar een enkel massa vliegwiel monteert samen met weer de 850(R) koppeling.
Dit past allemaal gewoon en die afstanden zijn als set gelijk (vliegwiel met koppeling en drukgroep).

Daar heb ik vervolgens ook al gereageerd met dat het niet meer van toepassing is, ik wilde naar Nick en BJ alleen maar informatief zijn, omdat ik dit dus zelf al een paar keer had gedaan zie hier:
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Verder heb ik nergens gezegd dat de ombouw die jullie doen niet heel erg omvangrijk is want ik denk dat je dat bedoelt met denigrerend.
Ik bedoel eigenlijk het volgende te zeggen:
Wanneer een auto fabrikant een onderdeel gaat modificeren, in dit geval van enkel massa vliegwiel naar dubbel massa.
Dan willen ze die modificatie zo goedkoop mogelijk houden, dus ze zullen proberen zo veel mogelijk bestaande onderdelen te blijven gebruiken.
In dit geval is dat de bak. Ze hebben dus alles zo laten maken dat het er zo 1 op 1 in past.
Daarnaast hebben ze bij enkele andere uitvoeringen het enkel massa vliegwiel behouden maar wel een intern hydraulisch druklager gemonteerd (de X70 10V bijv.)

Wat ik dus bedoelde met: "niet te moeilijk denken" is dat je niet te moeilijk moet denken hoe autofabrikanten hun onderdelen matchen.
Het past dus allemaal gewoon, neemt niet weg dat het heel veel werk is.

En zo'n motorwissel samen met een ombouw van MT naar AT, ik moet er niet aan denken, mede omdat ik een hekel heb aan draadjes.
Hier heb ik absoluut ook wel respect voor. Een motorwissel zelf wil ik over 5 weken gaan doen, maar hier komt wel gewoon de zelfde bak achter.

Ik hoop dat je me nu begrijpt.

Daarnaast is het volgende:
Citaat van: arjen850 op 18-10-2015 20:17:05
Citaat van: leons850 op 18-10-2015 19:53:15
Citaat van: BBS op 18-10-2015 10:19:02
Er had dan wel een M58 handhark achter gezeten, moet je dan alsnog niet een DM vliegwiel er achter zetten?
Die handhark is over, ding schakelde verder prima geen bijgeluiden of zo.

Nee past gewoon.
Niet zo moeilijk denken, past prima.
Gewoon de juiste combi monteren.

Maar zoals ik al zei, niet meer van toepassing.
Ik hoop dat hij zal doen wat je er van verwacht BJ.

Je klinkt of dat je er al 10 tallen gemonteerd hebt ;D ;D

Ondanks de smileys ook niet heel erg opbouwend.
Nee ik heb verre van zoveel gesleuteld als Dirk en jij, maar ik doe eigenlijk alles zelf tenzij ik door werk oid niet anders kan.
En mijn ervaring (en die van een aantal andere mensen) is dat het gewoon past en prima werkt, waarom zou dit dan anders zijn dan bij jullie.


Hmm, we begrijpen elkaar beide niet denk ik. Met "denigrerend" bedoelde ik dat ik het denigrerend naar BJ vond, niet naar mij (ons) en die draadjes zijn ook niet mijn ding heel simpel. Sterker, we hebben besloten dit soort klussen alleen nog maar voor onzelf te doen, simpel omdat het gewoon teveel werk is. Dat dit allemaal past (wisselen van koppeling en vliegwiel) is mij ook bekend.

leons850

Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Knip*

Hmm, we begrijpen elkaar beide niet denk ik. Met "denigrerend" bedoelde ik dat ik het denigrerend naar BJ vond, niet naar mij (ons) en die draadjes zijn ook niet mijn ding heel simpel. Sterker, we hebben besloten dit soort klussen alleen nog maar voor onzelf te doen, simpel omdat het gewoon teveel werk is. Dat dit allemaal past (wisselen van koppeling en vliegwiel) is mij ook bekend.

Dat is wederom hoe je het interpreteert.
Daarbij denk ik dat BJ prima in staat is om dat zelf aan te geven.
Maar ik zal het toelichten.

Sinds ik er minder moeilijk over ben gaan denken ben ik veel "vrijer" gaan sleutelen.
Daardoor kom ik sneller tot een oplossing, dit heb ik van een forumlid geleerd.
Meestal spar ik even over het idee over de telefoon dan wel als we bij elkaar op de koffie zijn.
Dus niet zo moeilijk denken is niet van alles een probleem maken, in oplossingen denken etc etc.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: leons850 op 19-10-2015 12:03:54
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Knip*

Hmm, we begrijpen elkaar beide niet denk ik. Met "denigrerend" bedoelde ik dat ik het denigrerend naar BJ vond, niet naar mij (ons) en die draadjes zijn ook niet mijn ding heel simpel. Sterker, we hebben besloten dit soort klussen alleen nog maar voor onzelf te doen, simpel omdat het gewoon teveel werk is. Dat dit allemaal past (wisselen van koppeling en vliegwiel) is mij ook bekend.

Dat is wederom hoe je het interpreteert.
Daarbij denk ik dat BJ prima in staat is om dat zelf aan te geven.
Maar ik zal het toelichten.

Sinds ik er minder moeilijk over ben gaan denken ben ik veel "vrijer" gaan sleutelen.
Daardoor kom ik sneller tot een oplossing, dit heb ik van een forumlid geleerd.
Meestal spar ik even over het idee over de telefoon dan wel als we bij elkaar op de koffie zijn.
Dus niet zo moeilijk denken is niet van alles een probleem maken, in oplossingen denken etc etc.

Nu wordt het wat ingewikkeld, zojuist gaf je aan dat je met: "niet moeilijk denken" bedoelde dat men niet moeilijk moet denken over hoe ze bij volvo hun onderdelen matchen, nu lijkt het of je met dezelfde woorden wat anders bedoeld?  Tja, wellicht zou BJ dat zelf kunnen (twijfel ik niet aan) maar Tis een discussie forum he, dan zou je op Veel plekken niet meer kunnen reageren. Maar gaf ik nou al niet aan dat ik het verkeerd had begrepen?

leons850

Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 12:26:16
Citaat van: leons850 op 19-10-2015 12:03:54
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Knip*

Hmm, we begrijpen elkaar beide niet denk ik. Met "denigrerend" bedoelde ik dat ik het denigrerend naar BJ vond, niet naar mij (ons) en die draadjes zijn ook niet mijn ding heel simpel. Sterker, we hebben besloten dit soort klussen alleen nog maar voor onzelf te doen, simpel omdat het gewoon teveel werk is. Dat dit allemaal past (wisselen van koppeling en vliegwiel) is mij ook bekend.

Dat is wederom hoe je het interpreteert.
Daarbij denk ik dat BJ prima in staat is om dat zelf aan te geven.
Maar ik zal het toelichten.

Sinds ik er minder moeilijk over ben gaan denken ben ik veel "vrijer" gaan sleutelen.
Daardoor kom ik sneller tot een oplossing, dit heb ik van een forumlid geleerd.
Meestal spar ik even over het idee over de telefoon dan wel als we bij elkaar op de koffie zijn.
Dus niet zo moeilijk denken is niet van alles een probleem maken, in oplossingen denken etc etc.

Nu wordt het wat ingewikkeld, zojuist gaf je aan dat je met: "niet moeilijk denken" bedoelde dat men niet moeilijk moet denken over hoe ze bij volvo hun onderdelen matchen, nu lijkt het of je met dezelfde woorden wat anders bedoeld?  Tja, wellicht zou BJ dat zelf kunnen (twijfel ik niet aan) maar Tis een discussie forum he, dan zou je op Veel plekken niet meer kunnen reageren. Maar gaf ik nou al niet aan dat ik het verkeerd had begrepen?

"Niet te moeilijk denken" daar valt ook het matchen van onderdelen onder.
We maken problemen vaak heel groot en ingewikkeld terwijl de oplossing zo makkelijk kan zijn.
Het is voor mij een groot begrip zeg maar.
En ook dit bedoelde ik dus niet op de man, maar gewoon in het algemeen.
Maar ik denk dat we het hier beter bij kunnen laten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: leons850 op 19-10-2015 13:09:10
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 12:26:16
Citaat van: leons850 op 19-10-2015 12:03:54
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Citaat van: arjen850 op 19-10-2015 10:50:37
Knip*

Hmm, we begrijpen elkaar beide niet denk ik. Met "denigrerend" bedoelde ik dat ik het denigrerend naar BJ vond, niet naar mij (ons) en die draadjes zijn ook niet mijn ding heel simpel. Sterker, we hebben besloten dit soort klussen alleen nog maar voor onzelf te doen, simpel omdat het gewoon teveel werk is. Dat dit allemaal past (wisselen van koppeling en vliegwiel) is mij ook bekend.

Dat is wederom hoe je het interpreteert.
Daarbij denk ik dat BJ prima in staat is om dat zelf aan te geven.
Maar ik zal het toelichten.

Sinds ik er minder moeilijk over ben gaan denken ben ik veel "vrijer" gaan sleutelen.
Daardoor kom ik sneller tot een oplossing, dit heb ik van een forumlid geleerd.
Meestal spar ik even over het idee over de telefoon dan wel als we bij elkaar op de koffie zijn.
Dus niet zo moeilijk denken is niet van alles een probleem maken, in oplossingen denken etc etc.

Nu wordt het wat ingewikkeld, zojuist gaf je aan dat je met: "niet moeilijk denken" bedoelde dat men niet moeilijk moet denken over hoe ze bij volvo hun onderdelen matchen, nu lijkt het of je met dezelfde woorden wat anders bedoeld?  Tja, wellicht zou BJ dat zelf kunnen (twijfel ik niet aan) maar Tis een discussie forum he, dan zou je op Veel plekken niet meer kunnen reageren. Maar gaf ik nou al niet aan dat ik het verkeerd had begrepen?

"Niet te moeilijk denken" daar valt ook het matchen van onderdelen onder.
We maken problemen vaak heel groot en ingewikkeld terwijl de oplossing zo makkelijk kan zijn.
Het is voor mij een groot begrip zeg maar.
En ook dit bedoelde ik dus niet op de man, maar gewoon in het algemeen.
Maar ik denk dat we het hier beter bij kunnen laten.

Ah oké,  je bedoelde dus meerdere dingen, niet zo verwonderlijk dat ik het dan niet begreep ;) en idd, soms denkt men te moeilijk, voorbeelden te over. Das goed hoor, laten we het hierbij :D

BBS

Een update dan maar....

Over de wagen, daar valt weinig over te vertellen momenteel. Dirk is samen met Ronny en Arjen nog steeds bezig om de elektrische storingen eruit te krijgen.
Aangezien de nieuwe kabelboom erin zit, is het een belachelijk köt werk om de kabelboom nu aan te passen en dat heeft tijd nodig.
Ik had de wagen eigenlijk berehard nodig, maar ik heb een goede afspraak met de camping eigenaar kunnen maken en de werkzaamheden worden nu uitgesteld tot de wagen weer klaar is. Voor Dirk, Ronny en Arjen betekend concreet dat er iets meer tijd voor handen is. Deze week wilde Dirk er weer mee aan de gang en hopen dat we de problemen tackelen kunnen.


Verder hebben we gisteren de caravan winterklaar gemaakt en op de valreep heb ik bij de Aldi in Hoogeveen nog een leuke compressor opgesnord:





Leuk ding voor niet te veel geld, 50L ketel, 1,5kW, 230L/min.
Kan dus ook op de camping gebruikt worden (<2000W) voor het doorblazen van de waterleidingen en geiser.

Wel zitten er een paar accessoires bij waar je niks aan hebt, en daarom zoek ik een webwinkel of zo wat voor een aansluiting op de ketel naar een standaard luchtaansluit bezigheid zodat alle accessoires er op aan gesloten kunnen worden. Er zit nu nog een eigen merk aansluiting op de ketel en wilde die graag vervangen voor standaard.
Snappen jullie het nog?
Ook wil ik daar nog een keer een simpele slagmoersleutel voor hebben voor het wisselen van de banden. Hoeft geen 400Nm te doen, de wielmoeren die op moment vaststaan los- en vast zetten is voldoende ;)

Iemand een idee?
Volvoloos....

The Demon

#2969
Kijk eens op www.airpress.nl, dat spul is ook verkrijgbaar in de bouwmarkt (Karwei/Gamma).

En als je een slagmoersleutel koopt neem er dan ook gelijk een goede set doppen bij, die van je ratelsetje zijn niet bestand tegen de krachten van zo'n sleutel. (Ik heb het T-shirt  ::))