[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

leons850

Neem de tomtom maar mee.
Op de teller kan ik de top niet zien.
Ohw en die wijkt ook wat af dan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars


BBS

Gewoon een 15G die ook aan het blok zat, in combinatie met 2x witte injectoren....
Volvoloos....

elianmars

Ok. Is-ie dan echt zo veel sneller dan een (standaard) 2.5T, of is Nick niks gewend?  :P  ;D

Hoewel ik het bij mijn 850 met automaat ook behoorlijk rap vond gaan. Vooral het planken en gaan zonder in de bak te hoeven roeren vond ik fantastisch :D

UserID6342

Ja, loopt nu al beter als een standaard T5 en dan is de tune nog niet helemaal op orde. Ook snelheden >250 km/h zijn echt wel mogelijk met een goede tune, witte injectoren en een 15G.

Seen it, done it, heb het shirtje, long time ago...

BBS

Een 2,5T is juist onderin heel sterk maar doet bovenin het toerengebied bijna niks. Dit soort blokken zijn echt niet te vergelijken met een T5 blok/tune. Een T5 doet onderin niks en bovenin weer helderop meer.
Ik heb nu het genot dat ik het beste van beiden in een tune heb. ;)
Volvoloos....

razorx

Leuk om te lezen. En Bert Jan: We knopen er nog een logging/optimalisatie sessie aan vast. Op de zelfde basis. ;)

elianmars

Citaat van: BBS op 22-11-2015 21:20:50
Een 2,5T is juist onderin heel sterk maar doet bovenin het toerengebied bijna niks. Dit soort blokken zijn echt niet te vergelijken met een T5 blok/tune. Een T5 doet onderin niks en bovenin weer helderop meer.
Ik heb nu het genot dat ik het beste van beiden in een tune heb. ;)

Een getuned T5 blok doet onderin ook genoeg hoor. Dus zet dat 2.5T nou eens opzij. Er ligt een T5 blok in en klaar.

Toch? :)

BBS

Citaat van: elianmars op 22-11-2015 21:38:52
Citaat van: BBS op 22-11-2015 21:20:50
Een 2,5T is juist onderin heel sterk maar doet bovenin het toerengebied bijna niks. Dit soort blokken zijn echt niet te vergelijken met een T5 blok/tune. Een T5 doet onderin niks en bovenin weer helderop meer.
Ik heb nu het genot dat ik het beste van beiden in een tune heb. ;)

Een getuned T5 blok doet onderin ook genoeg hoor. Dus zet dat 2.5T nou eens opzij. Er ligt een T5 blok in en klaar.

Toch? :)
En daar sla je de plank nou net mis Marcel.
Ik heb nu een 2,3T-T5, van beiden het beste 8) :D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 22-11-2015 21:42:42
Citaat van: elianmars op 22-11-2015 21:38:52
Citaat van: BBS op 22-11-2015 21:20:50
Een 2,5T is juist onderin heel sterk maar doet bovenin het toerengebied bijna niks. Dit soort blokken zijn echt niet te vergelijken met een T5 blok/tune. Een T5 doet onderin niks en bovenin weer helderop meer.
Ik heb nu het genot dat ik het beste van beiden in een tune heb. ;)

Een getuned T5 blok doet onderin ook genoeg hoor. Dus zet dat 2.5T nou eens opzij. Er ligt een T5 blok in en klaar.

Toch? :)
En daar sla je de plank nou net mis Marcel.
Ik heb nu een 2,3T-T5, van beiden het beste 8) :D

Het blok is een T5. Dat de software zo is aangepast dat je bij lagere toeren al meer koppel voorhanden hebt, is mooi meegenomen. Maar dat wil niet zeggen dat je een bijzondere motor hebt, toch? :)

leons850

Citaat van: NickGR op 22-11-2015 21:00:21
Citaat van: leons850 op 22-11-2015 20:53:25
Neem de tomtom maar mee.
Op de teller kan ik de top niet zien.
Ohw en die wijkt ook wat af dan.

ja ja Leon de jouwe is vast sneller hoor  :eusa_doh:

Ik bedoelde het positief Nick, wanneer je over de 250 gaat zoals Dirk ook zegt dan loop je vaak de teller uit.
Daarom dus TomTom mee.
Beetje jammer dat je weer zo moet reageren.

@elianmars: mee eens, doet die van mij ook.

@BJ: met een goeie tune in een t5 zoals je nu merkt heb je dus over het hele bereik vermogen. Zoals Marcel dus zegt.
Anders gezegd, wat is er nou zo anders bij die van jou dan bij een andere getunede T5 (en dan met de vraag voor koppel)?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Er is wel wat meer gebeurd qua aansturing. Niet alleen tabelletjes.
Maarten heeft een heel leuke aanpassing in de software gemaakt. Normaal activeert de ECU de turbodrukregeling vanaf een bepaalde positie van het gaspedaal middels de TPS sensor.

De Mod van Maarten gebruikt een MAP sensor, die je bij voorbeeld in de ECU kan inbouwen, zoals ik voor Bert Jan heb gedaan.

Maartens mod activeert de turbodruk regeling aan de hand van de druk in het inlaatspruitstuk. Boven de 0,15Bar komt de actieve turbodrukregeling in werking.

Dit geeft een veel doseerbaardere maar ook directere ervaring in het doseren van het vermogen en is zeer zeker vergelijkbaar met het gevoel van een T onderin.

Dat was wat er anders was.  ;D

elianmars

Dat zal allemaal best en ik bewonder het dat jullie dit zo voor elkaar hebben gekregen, maar het blijft gewoon een T5 met aangepaste software.


Ik heb btw nooit de T-5 met automaat over 250 km/uur kunnen krijgen. Wagen had een 16T i.c.m. software van MTE.

The Demon

Leon en Marcel, ik denk dat je pas kan oordelen als je met de betreffende auto hebt gereden.

B-J had een 2.5T en was happy met het gedrag van de auto onderin het toerengebied, maar kwam tekort bovenin.
Een T-5 doet het bovenin de toeren stukken beter ten opzichte van die 2.5T.
En als het nou mogelijk is door een aanpassing in de software dat de 2.3 T-5 motor onderin wat sneller oppakt en bovenin het echte vermogen loslaat dan heb je van beide het beste, en dat heeft B-J nu.

Laat ik het anders zeggen, B-J heeft de auto die zich gedraagt zoals HIJ dat wil.

elianmars

Citaat van: The Demon op 22-11-2015 22:01:29
Leon en Marcel, ik denk dat je pas kan oordelen als je met de betreffende auto hebt gereden.

B-J had een 2.5T en was happy met het gedrag van de auto onderin het toerengebied, maar kwam tekort bovenin.
Een T-5 doet het bovenin de toeren stukken beter ten opzichte van die 2.5T.
En als het nou mogelijk is door een aanpassing in de software dat de 2.3 T-5 motor onderin wat sneller oppakt en bovenin het echte vermogen loslaat dan heb je van beide het beste, en dat heeft B-J nu.

Laat ik het anders zeggen, B-J heeft de auto die zich gedraagt zoals HIJ dat wil.


Dat laatste is het belangrijkste. Zo is mijn huidige wagen ook getuned. Naar mijn wens. En ik geniet er nog elke dag van.
Ik neem aan dat BJ dat ook zal doen :)