[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Piet

Je bent nou natuurlijk ook lekker aan het blazen met je auto :)

Als je hem vaak lekker volgas in de toeren jaagt wordt er ook best wel olie via je carterventilatie in het inlaatsysteem geblazen. Er zal best wel wat blowby zijn dan, is niet echt abnormaal dan.

BBS

Citaat van: Piet op 20-03-2016 12:04:09
Je bent nou natuurlijk ook lekker aan het blazen met je auto :)

Als je hem vaak lekker volgas in de toeren jaagt wordt er ook best wel olie via je carterventilatie in het inlaatsysteem geblazen. Er zal best wel wat blowby zijn dan, is niet echt abnormaal dan.
Dat valt wel mee, ik ben zuinig met mijn rijbewijs, daar moet ik de munten voor deze hobby mee verdienen. Als ik dat kaartje moet inleveren bij  :police: dan worden de problemen wel heel acuut en groot :-\
Tot aan de 3000 rpm komt de wagen gewoon goed met het overige verkeer mee en kan ik toch nog ruim 150km/h rijden. Dit mede door de Boost MOD van jullie.

Maar ik heb net de windvanger er onder vandaan geschroefd en dit is wat ik zie:





Het lijkt mij erop dat de slangklem de siliconen slang niet goed afdicht....
Volvoloos....

glenfiddich1983

Ik vind het veel olie, wat daar rondslingert. Het is niet een drupje wat er aan hangt maar die hele slang en alles er omheen zit er onder?

Dat de klem misschien niet helemaal vast zit is één, maar dan nog is het een luchtslang en geen olieslang.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

BBS

D'r ligt ook een beste kneiter olie op de grond, het ding staat ook niet voor niks op een stapel kranten....
Volvoloos....

leons850

Dat gaatje hoort daar inderdaad te zitten.
Als hij inderdaad zo hard lekt als je zegt zou ik snel opzoek naar de oorzaak. Hoop voor je dat het niet je turbo is.
Misschien een slangetje los geschoten van de carter ventilatie?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Ik zet in op een verotte turbo of een losse/lekkende oliekoeler slang
Intercooler hoort zo goed als geen olie te bevatten. (En kan ook geen olie opgeven, alleen lekken als gevolg van een ander defect)
Vervangen van de Intercooler is symptoombestrijding en zal niks uithalen.
Techneut, geen dichter.

Sbv

doorvoer van carterventilatie in het blok na laten kijken ? mogelijk zit deze deels dicht ?

De olie moet ergens vandaan komen. Turbo kan, maar carterventilatie ook

UserID6342

#3367
Turbo is gewoon goed, heel simpel, geen speling op de as gewoon helemaal niets (al wilt dat niet alles zeggen natuurlijk). Carterventilatie is compleet vervangen incl alle slangenbende en doorvoer was toen open.  En ja, ik weet hoe er eventueel olie in het intercoolersysteem kan komen, dus daar hoeven we het niet meer over te hebben...

De intercooler zelf is niet al te jofel meer, dit had ik ook al gezien bij de radiateur wissel maar ivm kosten toch besloten om te laten zitten.

BJ heeft zelf straks gekeken en we hebben een afspraak hiervoor gemaakt, komt dus allemaal wel weer goed.  

UserID6342

Citaat van: BBS op 20-03-2016 12:26:04
D'r ligt ook een beste kneiter olie op de grond, het ding staat ook niet voor niks op een stapel kranten....
Het lijkt altijd meer als het daadwerkelijk is....

V70geRwin

Citaat van: glenfiddich1983 op 20-03-2016 12:22:12
Ik vind het veel olie, wat daar rondslingert. Het is niet een drupje wat er aan hangt maar die hele slang en alles er omheen zit er onder?

Dat de klem misschien niet helemaal vast zit is één, maar dan nog is het een luchtslang en geen olieslang.

Het lijkt al gauw meer dan het is door de wind die het uitwaaiert.
Die klem zal best wel vast zitten, dat is ook van een IC buis.

FF schoonmaken en kijken waar het vandaan komt.
Ook even aanzien of het blijft komen.

BBS

En een updaatje die meer mensen ongetwijfeld hebben.

Een afgebroken "oogje" waar het kunststof haakje van de schopplaat in moet komen te hangen.



Met een scheef hangende schopplaat als gevolg.



Al bij het open doen van de deur zie je al dat de schopplaat scheef zit, en na mate ik de deur vaker open doe gaat mij dat ook meer en meer irriteren.
Sinds een paar dagen ben ik wat aan het prakkiseren hoe dit weer netjes te krijgen. Het alternatief is een compleet nieuw/ander beige dashboard er in te knopen. Maar eigenlijk heb ik daar al helemaal geen zin in, na een paar jaar knapt ook die plastic rommel. :eusa_boohoo:

Uiteindelijk vanmiddag een ingeving gehad om eens wat te experimenteren met een plastic "poster rail" verkrijgbaar bij Praxis voor €4,59/2 meter. Gelijk wat kleine M3x10 schroefjes en moertje meegenomen..

Na wat fröbelen met de posterrail en wat gebruik van een slijpmachine in de schuur kwam dit er dan uit rollen:



Vastgezet met 2 M3 schroefjes:



en dan dit als resultaat:



TZT als ik wat beige verf heb dan ga ik het kunststof een beetje beige verven zodat het misschien iets minder opzichtig is, maar voor nu volstaat het mij meer dan prima.

Met de pasen ga ik die 3 anderen uit voorzorg ook verstevigen 8) 8)
Volvoloos....

elianmars


)()()sT

Das idd niet zo'n gek id!
Ik zag Femke laatst spelen met zo'n stuk posterhouder, eens ff zoeken waar dat gebleven is :)

henry classic v70

Ik heb er 2 kruiskop schroeven aan de zijkant ingedraaid en op de kruiskopjes van die speciale dopjes (alsof het zo hoort  :eusa_eh: ;D )
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Ja bij mij zit er ook zo'n schroef ingedraaid, maar niet netjes (autistisch zoals ik ben ;D) in het midden.


;D