[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Oh ja, tijdens de hertenkamp meeting eind Mei had ik van Hugo een setjes als nieuwe Propus velgen overgenomen. Aangezien de Nebula's wat krom zijn en op wintersloffen staan heb ik om de propussen de zomerbanden laten leggen. Dit zijn Nankang banden geworden en volgens de bandenboer stugge rotzakken.
Hij is aardig aan het razen geweest om ze erop te krijgen..

Maar uiteindelijk is dit dan het resultaat geworden:



Ik ben er erg blij mee :D
Volvoloos....

innocenti


cornelis-b

Mooi dat ie toch weer draait na een dag "spelen"met TunerPro en de hulp van alle kanten. Zou het aan de laptop liggen of misschien TunerPro een keer opnieuw installeren op deze laptop. De velgen staan hem echt super, ik heb ze gezien op de Hertenkamp meet en ze zijn echt als nieuw. Toppie!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Ach. Tunepro is leuk als het braaf is. Zo nu en dan heeft dat pakket zijn nukken.
Dit keer was het een heel lastig te herkennen nuk. Zeg maar een ruknuk. Hierdoor kostte het veel te veel tijd. Maar met geduld van ons allen en wat hulp van Piet en Maarten is alles goed gekomen.

Eerdaags de puntjes op de i. Dit kan nu met de WB sonde en regeling.
Heren: Het was gezellig!

Piet

Klinkt een beetje als een ontbrekende checksum update module in tunerpro.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Citaat van: Piet op 10-07-2016 11:14:41
Klinkt een beetje als een ontbrekende checksum update module in tunerpro.
Was een heel raar iets Piet... Net alsof hij bij de eerste keer de veranderde getallen niet vast wou houden in de bin (die wel opgeslagen is) en de andere keren kregen we hem gewoon niet goed geflashed, terwijl Tunerpro wel het hele programma om te flashen voltooide en ook de checksum controle gewoon goed verliep.  Hij maakte dus het hele flashprogramma gewoon af zoals het hoorde, maar toch ging er dan ergens iets niet goed....

Daarop hebben we die oude bin van mijn auto met mijn laptopje erin gezet en toen pakte hij deze wel, later hierop ook de omrekenformule van Maarten ermee ingezet. Het rare van dit verhaal is dus, dat de oorspronkelijke oude bin van mijn auto helemaal fout ging met flashen en getallen veranderen op de laptop van Yits (terwijl Tunerpro dus wel zei dat alles goed verlopen was) en dat we dezelfde bin, maar nu met mijn laptop en Tunerpro, er zo zonder problemen in konden krijgen.

Het lullige van alles is, dat we dit al een keer eerder hebben meegemaakt met de auto van BJ in Diemen.  Weet niet precies meer hoe we het toen hebben opgelost, volgens mij door Tunerpro opnieuw te installeren dacht ik... Maar ben hier niet 100% zeker van :(

razorx

Toen heb ik het op kunnen lossen door een andere XDF te openen, Tunerpro te sluiten en weer de oorspronkelijke XDF te openen.
Moest even terugzoeken in mijn geheugen ;) .

Piet

Denk dat dat ook de snelste weg is... niet verder zoeken maar gewoon tunerpro deinstallaren en opnieuw installeren. Maar ach... daar komt Yits wel uit denk ik zo.

BBS

Tunerpro gooide de injectortijden dicht zodat de wagen geen brandstof kreeg...
Dat leek toen op een startblokkering ;)
Volvoloos....

BBS

Sinds afgelopen zaterdag rijd de wagen op een "nood" tune om toch thuis te kunnen komen. Pas nu valt mij weer op wat voor een schakel gedrag hij heeft. Ietwat gas resulteert onherroepelijk een terugschakeling van de versnellingsbak.
Met Boost Treshold MOD die Yits van Piet Maarten-t5 heeft gekregen en in de tune verwerkt heeft elimineer je dat terug schakel gedrag. Als je hem hebt dat valt ie eigenlijk niet op, maar hij doet enorm veel. En nu hij er niet in zit merk pas goed wat hij echt doet. :eusa_clap: In combinatie met de tune van Yits, resulteert dit in een voortreffelijk rijgedrag. Niet het idee hebben dat het hard gaat maar intussen.......
Is wat lastig te omschrijven, maar in de E stand is het net een diesel/2,5T. Veel koppel bij lagere toeretallen en in de S stand komt ie véél hoger in toeren met het bijbehorende lekkere :eusa_dance: :eusa_drool:

Ik kan mij de dag ook heugen wanneer alles weer werkt zoals het hoort te zijn. Maar dat gaat ongetwijfeld binnenkort gebeuren.
Volvoloos....

razorx

We vinden wel een dagje. Ieder weekend is goed.

UserID6342

BJ, als je mij even je adres doorgeeft via PB, kan ik de spullen die nog hier staan even naar je opsturen.....

BBS

Zo, ook maar iets nuttigs hier neerpennen....

Vorige week waren wij (Dirk en ik) bij Yits om de nieuwe tune in de wagen te maken. Mede doordat er nu een ALM lambda en controller in zit moest de tune aangepast worden.
Eerst de controller op de juiste manier programmeren en dan de nieuwe tune erin laden. Dit ging helemaal volgens volgens het boekje.
Een paar rondjes gereden waarbij erg duidelijk werd dat Yits zijn werk fantastisch gedaan heeft. :D
Wat tijdens het proefrijden al wel snel duidelijk werd is dat de waste gate actuator de druk eigenlijk direct aflaat. Turbodruk wilde niet echt boven de 0,4 Bar uit komen.
Ter plaatse daar een nieuwe Kinugawa waste gate actuator besteld en 4 dagen later was de postbode al voor een gesloten deur bij ons thuis.

En dit is dan de nieuwe Kinugawa:



En vandaag op de camping heb ik met telefonische hulp van Dirk de nieuwe Waste Gate actuator in de wagen geschroefd.
Het verschil laat zich raden, je herkend de wagen nu echt helemaal niet meer terug. :eusa_dance: In mijn ogen heeft Yits echt voortreffelijk werk geleverd samen met Dirk en de MODS van Piet en Maarten. :eusa_dance:
Ik wil toch kijken of we in de toekomst naar de 300 PK kunnen komen met een downpiep, 16T Kinugawa turbo met billetwheel 2x witte injectoren....

Als er nog iemand is die twijfels of een Waste Gate actuator helemaal gaar kan zijn?

Kijkt U zelf maar even:

http://s1273.photobucket.com/user/bbs2307/media/7D0A5665-0EA6-45A5-866F-7DE64D690F0F_zpsxayflesg.mp4.html

Volvoloos....