[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: innocenti op 13-12-2016 06:40:18
Bi xenon projectoren is echt de enige APK goede oplossing zonder verblinding van tegenliggers.

Oh ja, die waren te koop hè?


;D

innocenti

Citaat van: )()()sT op 13-12-2016 09:10:50
Citaat van: innocenti op 13-12-2016 06:40:18
Bi xenon projectoren is echt de enige APK goede oplossing zonder verblinding van tegenliggers.

Oh ja, die waren te koop hè?


;D
Incl auto

BBS

Wilde ik eigenlijk gaan posten dat het Altijd Weer Donderen hok het een poosje goed doet, niet dus.... :eusa_wall:

We waren "ff" naar duitsland geweest om wat siervuurwerk te halen en een paar laatste boodschapjes. Op de weg terug gingen we de snelweg op vlak voor Hoogeveen. Een beetje (half gas) geven resulteerde in een daverende plof, hard fluiten en slecht lopen van de motor. Nu zaten we vlak bij mijn huis, dus zolang dat hok rolt, laten rollen en zorgen dat we thuis komen. Geen warme kleding bij ons én ik had geen zin om de ANWB te bellen op 4 km van huis.

Intussen Dirk al gebeld en die belde net terug toen wij de auto bij huis hadden. Ik had net de auto in de garage gezet om er morgen naar te kijken, staat de garage vol rook :eusa_doh: Met een zaklampje gekeken en diagnose gesteld....=> afgeklapte intercooler slang :eusa_wall:
Morgen een linkje van Dirk krijgen en gelijk die waaiboom slangklemmen eraf donderen en zorgen dat er goede dikke slangklemmen op komen.

Het is mij nog niet eerder overkomen dat er een slang afklapte, maar wat geeft dat een plof he.. :o :eusa_shifty:
Volvoloos....

Hans Duiven

Gelukkig maar, maar.. Waaiboom slangenklemmen?
Hoe komen die op dat blok?

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2016 22:25:31
Gelukkig maar, maar.. Waaiboom slangenklemmen?
Hoe komen die op dat blok?

Blijbaar gewoon de standaard Volvo klemmen. Is niks waaibooms aan  :eusa_think:

Piet

Citaat van: elianmars op 29-12-2016 23:05:02
Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2016 22:25:31
Gelukkig maar, maar.. Waaiboom slangenklemmen?
Hoe komen die op dat blok?

Blijbaar gewoon de standaard Volvo klemmen. Is niks waaibooms aan  :eusa_think:

Prima klemmen, .....zolang je onder de 0.8 bar overdruk blijft.....

elianmars

Citaat van: Piet op 29-12-2016 23:38:55
Citaat van: elianmars op 29-12-2016 23:05:02
Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2016 22:25:31
Gelukkig maar, maar.. Waaiboom slangenklemmen?
Hoe komen die op dat blok?

Blijbaar gewoon de standaard Volvo klemmen. Is niks waaibooms aan  :eusa_think:

Prima klemmen, .....zolang je onder de 0.8 bar overdruk blijft.....


Zitten er bij mijn wagen andere op dan? Ik heb nog geen losse slang gehad bij 1.2 bar. Paar keer 1.5 bar gehad door kapotte IPD TCV.

Piet

yah dat zal wel...
Ik draai normaal tot 1.4 a 1.5 bar, bij mij is er ook een afgeknald. Bij Dirk ook al. Nu bij BBS ook.
Maar als ze bij jou blijven zitten bij 1.2 bar....


elianmars

Citaat van: Piet op 30-12-2016 00:24:17
yah dat zal wel...
Ik draai normaal tot 1.4 a 1.5 bar, bij mij is er ook een afgeknald. Bij Dirk ook al. Nu bij BBS ook.
Maar als ze bij jou blijven zitten bij 1.2 bar....



Dan heb ik mazzel, blijkbaar ;D

Piet

Mja ... wat ik eigenlijk wil zeggen.. ze zijn goed genoeg voor waar ze voor bedoeld zijn.
En zullen het best wel vaak genoeg houden bij ook wat hogere drukken.
Maar voor echt goede klemmen geschikt voor hogere drukken knallen ze er gewoon te vaak af.
Daarom is het gewoon niet onverstandig bij hogere drukken ze te vervangen door wat steverigere klemmen.

UserID6342

Helemaal mee eens, heb er bij mij ook 2of 3x goed gezeik mee gehad dat een van de slangen eraf klapte. Ook ik draai met 1.3-1.4 bar en dat gaat met de originele Volvo klemmen gewoon niet echt lekker.  Ze zijn daar gewoon te slap voor.  Ook ik heb ze allemaal vervangen door die breedbandklemmen.

De RVS Mikalor Supra zijn erg fijne klemmen en zitten er bij mij ook op en voldoen meer als prima:

http://www.iq-parts-shop.com/nl/mikalor-supra-w2-breedband-slangklem.html?id=24817211&quantity=1

BBS



Deze slangklemmen gaan er nu op komen. Ik zal ze bestellen, heb de juiste maat en aantallen van Dirk door gekregen.
Die standaard slangklemmen voldoen wel op de standaard intercooler slangen, aangezien ik er van die blauwe stugge siliconen slangen op heb zitten doen die standaard dingen gewoon te weinig.
En aangezien ik 100% wil vertrouwen op mijn wagen, en niet iedere keer gedonder wil hebben met dergelijke problemen gaat het gewoon veranderd worden.

Edit:

Kiekeboe ;D

Volvoloos....

Vulk

Hoe oud waren die originele klemmen? Met welke druk rij je rond?

BBS

Alle slangklemmen zijn met de blok ombouw vervangen Thomas.
Turbodruk zullen Dirk en Yits wel exact weten, maar zal zo 1,2 tot 1,3 Bar zijn.
Volvoloos....

elianmars



Toch vraag ik me af of de slang los zou zijn geklapt als de waaiboomklem iets naar beneden gemonteerd zou zijn  :eusa_think: