[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Als het zo makkelijk zou zijn, zou ik er ook voor tekenen ;D. Een echt goede motor kost al een veelvoud van de genoemde 400, dan komt er (als je dat wilt doen) er een schot aan pakkingen en andere onderdelen bij voordat je het blok weer terug kunt hangen. Immers, ik schroef er geen gebruikte bougies in terug, hoe goed deze ook mogen zijn... De genoemde 200 aan extra onderdelen ga je al ruimschoots overheen en kom je al ruim 200 aan te kort als je de distributie compleet vervangt.... Vraag Yits maar eens wat hij kwijt was aan Volvo onderdelen toen met zijn motor... Denk echt dat je schrikt van die prijs en dat was met mijn korting er al af..

Hang je er een jonger type motor in, dan kom je altijd aan extra kosten van distributie, cvvt vastzetten en nokkenas inlaat gat boren, keerringen en vloeibare pakking. Steunen dienen allemaal omgezet te worden, brandstofsysteem dient worden aangepast, etc. etc.

Dan zit je nog met het eruit halen / erin leggen.  Bij een AWD is dat behoorlijk veel meerwerk, het mooiste voor dit type motoren is eigenlijk om het hele subframe te laten zakken met alles erop maar gaat nu helaas niet.

UserID25761

Vulk

Voor een veelvoud van 400 euro koop je een volledige 850 turbo...

Ik weet wat ik vorig jaar betaald heb. Distributie etc was bij amper 2 jaar oud dus heb ik enkel de riem en keerringen vernieuwd. Bougies had ik ook nieuw en in die prijs zat ook de baksteun lees ik in mijn sheet.

UserID6342

Ja, en die zou ook klaar gemaakt moeten worden Nick, want past er zo niet in....

UserID6342

Citaat van: Vulk op 26-03-2017 19:14:59

Ik weet wat ik vorig jaar betaald heb. Distributie etc was bij amper 2 jaar oud dus heb ik enkel de riem en keerringen vernieuwd. Bougies had ik ook nieuw en in die prijs zat ook de baksteun lees ik in mijn sheet.
Bij Yits is er toen echt alles nieuw ingekomen, ieder pakkinkje, ieder keerrinkje, echt alles !  Uit mijn hoofd, want heb die rekening niet zo voorhanden liggen was hij meen ik iets van 1250 kwijt incl BTW aan onderdelen er voor.....  Wel alles origineel Volvo en met mijn korting eraf want die bon zit nu bij Yits in de boekhouding. Wel incl koelerslangen olieleidingen en onderste waterslang

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2017 19:23:02
Citaat van: Vulk op 26-03-2017 19:14:59

Bij Yits is er toen echt alles nieuw ingekomen, ieder pakkinkje, ieder keerrinkje, echt alles !  Uit mijn hoofd, want heb die rekening niet zo voorhanden liggen was hij meen ik iets van 1250 kwijt incl BTW aan onderdelen er voor.....  Wel alles origineel Volvo en met mijn korting eraf want die bon zit nu bij Yits in de boekhouding.

BJ heeft pas een blokwiseel gehad dus ga ik er van uit dat al die kosten al gemaakt zijn.
En jij weet ook best hoe ik met mijn auto omga qua onderdelen...

UserID6342

Jazeker wel Thomas en het is ook absoluut niet als aanval ofzo bedoelt hoor.  De onderdelen die er nu bij BJ in het kapot gelopen blok zitten zouden een heel eind gebruikt kunnen worden, bij een dezelfde B5234(F)T motor !  Bij een ander type blok B5244T5 of B5234T3 nieuw type gaat het hele verhaal al niet meer op en word praktisch alles al anders, incl bijkomende kosten.

NinaPaul

Dan heb je wel de kans dat het weer fout gaat. Vertrouwen in een auto is belangrijk, voor sommige mensen zelfs doorslaggevend.
(b.v. Vrouwlief weigerde in de 1 jaar oude Mercedes E-klasse te rijden, omdat die 2 keer een automaat fout had, waardoor ze afgesleept diende te worden.)

Een goed compleet blok is zo € 1000,- en garantie voorwaarden zijn altijd moeilijk! Dan is de km-stand vaak nog vrij hoog.
Keerringen, distri-riem, waterpomp, kachelaansluitingen, pakkingen, slangklemmen, cartervetilatie etc. zijn afzonderlijk de kosten niet, maar lopen toch snel op.
Sommige zaken zijn natuurlijk over te bouwen, maar ook dat kost extra uren.
En als het blok er naast staat zijn de klepseals vervangen bij blokken die toch al 15+ jaar oud zijn ook geen overbodige luxe.

Het probleem oplossen moet ook nog gedaan worden, geen idee wat dit kost en wil ik ook niet weten, anders zit je zo weer met de problemen.

Je zit zo over de 3k

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2017 19:27:09
Jazeker wel Thomas en het is ook absoluut niet als aanval ofzo bedoelt hoor.  De onderdelen die er nu bij BJ in het kapot gelopen blok zitten zouden een heel eind gebruikt kunnen worden, bij een dezelfde B5234(F)T motor !  Bij een ander type blok B5244T5 of B5234T3 nieuw type gaat het hele verhaal al niet meer op en word praktisch alles al anders, incl bijkomende kosten.

Dan zoekt hij toch gewoon hetzelfde blok? :)

innocenti

Lastige keuze BJ. Terecht dat je verder kijkt. Als dagelijks vervoermiddel komen we allemaal op dat punt een beslissing te moeten maken.

Overweeg in je zoektocht ook ns een Subaru. Forester xt (met turbo) of een legacy of outback met 3.0.

BBS

Citaat van: NinaPaul op 26-03-2017 19:28:48
Vertrouwen in een auto is belangrijk, voor sommige mensen zelfs doorslaggevend.

Een goed compleet blok is zo € 1000,- en garantie voorwaarden zijn altijd moeilijk! Dan is de km-stand vaak nog vrij hoog.
Keerringen, distri-riem, waterpomp, kachelaansluitingen, pakkingen, slangklemmen, cartervetilatie etc. zijn afzonderlijk de kosten niet, maar lopen toch snel op.
Sommige zaken zijn natuurlijk over te bouwen, maar ook dat kost extra uren.
En als het blok er naast staat zijn de klepseals vervangen bij blokken die toch al 15+ jaar oud zijn ook geen overbodige luxe.

Het probleem oplossen moet ook nog gedaan worden, geen idee wat dit kost en wil ik ook niet weten, anders zit je zo weer met de problemen.

Je zit zo over de 3k
En dat is nu net waar ik een beetje tegen aan zit te hikken. Kijk de ombouw zelf en het uiteindelijke resultaat wil ik geen kwaad woord over zeggen.
Alleen het vertrouwen, dát is een puntje. Er is toen voor een godsvermogen aan onderdelen in gegaan bijna elk risico uitsluitend. En toch is nog tot na lange tijd er steeds wat aan de hand geweest. Stotteren, inhouden, olie/vloeistof lekkage steeds had dat ding wel wat. Ik heb dat bewust nooit in het blog gezet.
Maar dat zijn nu wel dingen wat "zwaarder" meeweegt om door te gaan. Er nu zo 3000 tegenaan gooien is het probleem niet, maar wanneer houd het op?

Of pak ik mijn verlies en begin opnieuw met iets anders?
Volvoloos....

)()()sT

Toch is het vreemd. In mijn auto's zijn ook regelmatig blokken uit en ingebouwd en gewisseld en eigenlijk nooit geen problemen gehad. Los van normaal onderhoud wat bij een 19 jaar oude auto hoort rij ik al 9 jaar probleemloos een V70R. Natuurlijk ook de blokwissel gehad in 2011 (maar die nieuwe motor was een keuze, een andere kop had ook gekund) maar verder gewoon km-vreten.

Ik kan me echter voorstellen dat je er op een gegeven moment gewoon klaar mee bent. Alleen kieper je alle investeringen zo de sloot in.

elianmars

Ach, als je een nieuwe auto koopt, heb je al 5000 euro in de sloot gegooid op het moment dat je de showroom uit rijdt.....  ;D

razorx

Het bedrag dat Dirk noemde aan Volvo onderdelen klopt inderdaad, een euro of 1250,-
Even los van het blok zelf en de inbouw.

We moeten ook niet vergeten dat eenzelfde blok er in, wel makkelijker is, maar die dingen worden er 2ehands met de jaren ook niet jonger op.
Dus of dat nu nog een fijne keuze is is de vraag. ;)

Ik denk dat een blok van een jongere generatie of een complete revisie van een "normaal" bblok de enige lange termijn oplossing.

NinaPaul

Ik wil geen kwaad bloed zetten, maar in het verleden ging het niet enkel om een "ander blok" erin hangen. Er zijn veel dingen verbouwd, dat maakt het complexer.
En hoe complexer een project hoe meer kansen op fouten. Ook deze "niet standaard" setup kan bij een volgend blok weer voor "kopzorgen" zorgen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz