Niet starten?

Gestart door nickk., 04-02-2011 11:19:52

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Citaat van: Taranis op 04-02-2011 19:23:27
Stroom op de startmotor komt? Dat is lekker duidelijk ;D

Bedoel je of er stroom dóórheen gaat of dat er spanning op staat? Spanning meten zoals Joost al aangeeft, stroom doorheen meet je met een ampère tang.

haha, ja. Of er spanning op staat. Maar op dat ding zitten 3 stekkers ofzo, gewoon op plus (dik rood) en massa (motorblok) meten?

cas

krans startmotor die niet van zn plek komt, of op zn plek  ???  paar klappen op de startmotor geven terwijl je het contact omdraait. ( 2 man nodig dus) flinke klappen, of "stoten" met een stok.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

The Demon

Klinkt als een vastzittende bendix.
Een klap op de startmotor kan helpen.
Maar een revisie kan geen kwaad dan.

Groet,
The Demon.

khana38

Vastzittende (bevroren) bendix: paar tikken met een bandenlichter of stalen pijp.

Mogelijk zijn de koolborstes versleten????

gr., Kees

ulkeman

als die wel tikt dan zit de bendix ook niet vast toch.

ik blijf bij een slechte massa.
is ook gewoon een kwaal van de 850.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

khana38

die tik hoor je van het startrelais op de startmotor dat zorgt voor de verbinding tussen de volle lading van je accu naar de velden en koolborstels, maar door hard geworden vet/vuil op de spiebaan van de startmotoras komt de bendix misschien niet naar buiten om de startkrans op het vliegwiel aan te drijven.

andere mogelijkheid: ver versleten koolborstels die niet meer goed aansluiten.

bovenstaand geld uiteraard alleen als je gezorgd hebt dat de massa- en accu aansluitingen ok zijn.

mijn advies: startmotor demonteren, open maken, en je ziet meteen waar het aan ligt. Reinigen, spiebaan vers vet, eventueel nieuwe borstels of, en misschien makkelijker, gewoon een gereviseerde ruilstartmotor met een jaar garantie nemen.

gr., Kees

nickk.

Iedereen erg bedankt voor de reacties! Het is de startmotor. ;D heeft iemand nog een goede liggen?

cas

Citaat van: nickk. op 06-02-2011 11:37:19
Iedereen erg bedankt voor de reacties! Het is de startmotor. ;D heeft iemand nog een goede liggen?

lekker je oude naar de startmotorboer brengen, en met een nieuwe gereviseerde de deur uitlopen! ben je met 125 eu denk ik klaar... met wat geluk minder.  en garantie!

Ludo

Citaat van: cas op 07-02-2011 00:25:27
lekker je oude naar de startmotorboer brengen, en met een nieuwe gereviseerde de deur uitlopen! ben je met 125 eu denk ik klaar... met wat geluk minder.  en garantie!

Voor datzelfde geld heb je ook een nieuwe...

mevita

cas

Citaat van: Ludo op 07-02-2011 08:47:26

is dat zo goedkoop dan van volvo? lijkt me sterk... koperprijs is hoog hoor. zeker rood.

wellicht dat prijzen voor n diesel startmotor veeeeel hoger zijn, maar daar was ik voor mn chevy v8 150 eu voor kwijt.  die is dan ook wel ietsjepietsje groter.

nickk.

Citaat van: Ludo op 07-02-2011 08:47:26

Waar? ;D