1 km zonder koelvloeistof... wel of niet doen?

Gestart door Arjenj, 05-02-2011 21:47:46

Vorige topic - Volgende topic

Arjenj

Een paar maand geleden iets lekkende waterpomp door garage tijdelijk laten fixen m.b.v. een of ander toevoeging aan de koelvloeistof, maar vanavond is het echt gedaan. Vlak voor thuiskomst ging 't lampje branden en thuis voor de deur stroomde de laatste liters koelvloeistof zonder omkijken via de goot het putje in. Waterpomp nu waarschijnlijk goed lekgeslagen.

Mijn garage zit hier max 1 km vandaan. Normaal krijg ik mijn diesel op zo'n afstandje niet eens een beetje op temperatuur (motortemperatuurmeter op dashboard komt pas na een km of 4 uit de ruststand). Betekend dit dat ik het ook gerust kan wagen de wagen zonder koelvloeistof naar de garage te rijden? Of loop ik dan risico's die ik zelf nu over het hoofd zie?

cas

ppfff. NIET doen!

ga em dan slepen... of vraag je garage om hem "even" op te pikken...

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

rifwachter

Als het 1 km is sleep je de auto toch gewoon, ik zou niet rijden.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

EdenAli

1 Km kan je 'm beter slepen weet je het zeker dat het goed gaat

Sbv

Zelfs duwen is nog wel een beetje te doen, mits het niet een heel erg drukke straat is waar je overheen moet of dat er hoogteverschil in de weg zit. Ik zou zeggen even slepen

Hans Duiven

Ga 'm maar duwen.

Je hebt nog nooit één kilometer lopend zoveel geld verdiend  ;D

Herminator

Anders gooi em snel vol met water dan istie leeg als je aankomt.  :eusa_whistle:

francois

niet doen kost je veel geld als het echt fout gaat 

grfr

Arjenj

Niet het antwoorden waar ik op hoopte maar wel top dat iedereen volledig op 1 lijn zit :eusa_dance: Hoef ik in ieder geval niet te kiezen welk advies ik op ga volgen.

Ik ga morgen mijn trots, mijn onverwoestbare Volvo laten slepen door één van de BMW's die ik zo vaak bespot heb. :eusa_think: Daar gaat de BMW eigenaar in kwestie vast nog jaren over napraten. Het is hem gegund.

cas

badkuip op je dak zetten, die vullen ,  slang naar je radiateur toe en dan rijden!   ;D 

Geert-Jan

Citaat van: Arjenj op 05-02-2011 23:17:28
Niet het antwoorden waar ik op hoopte maar wel top dat iedereen volledig op 1 lijn zit :eusa_dance: Hoef ik in ieder geval niet te kiezen welk advies ik op ga volgen.

Ik ga morgen mijn trots, mijn onverwoestbare Volvo laten slepen door één van de BMW's die ik zo vaak bespot heb. :eusa_think: Daar gaat de BMW eigenaar in kwestie vast nog jaren over napraten. Het is hem gegund.
Ik zou hem nog liever duwen dan door een BMW laten slepen :eusa_whistle:
Serieus dat gun je die BMW rijder toch niet  ;D ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

elianmars

Citaat van: cas op 05-02-2011 23:21:01
badkuip op je dak zetten, die vullen ,  slang naar je radiateur toe en dan rijden!   ;D 

Volgens mij ben jij gek genoeg om zoiets nog echt te doen ook  ;D ;D

combinedforces

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 05-02-2011 23:34:59
Citaat van: Arjenj op 05-02-2011 23:17:28

Ik zou hem nog liever duwen dan door een BMW laten slepen :eusa_whistle:
Serieus dat gun je die BMW rijder toch niet  ;D ;)

Dan hou je toch gewoon je voet lichtjes op de rem om het hem wat 'moeilijk' te maken....

V70 classic

Als de motor koud is staat er geen druk op je systeem.
Meestal lekken ze dan minder.
Gewoon water in gooien en ff kijken of het er in blijft staan.
Zo ja kun je dat stukje rijden.
Pleurt het er recht uit sleepje.
Of een lange tuinslang  :eusa_whistle:

We hebben al ens een schip gelost met zo een ralle waterpomp.
Slang van de dekwas in de radiateur en gaan.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

cas

Citaat van: elianmars op 05-02-2011 23:39:58
Citaat van: cas op 05-02-2011 23:21:01

Volgens mij ben jij gek genoeg om zoiets nog echt te doen ook  ;D ;D

iig wel een flinke jerrycan/watertank met een doekie eronder met slang en ductape...

Ja dus  ;D   heb ook bij een geklapte radiatorslang ( waar al je water er zon beetje uitloopt) deze weer gefikst ( ingekort) en de boel gevult met een petflesje die ik 30 keer in de sloot langs de snelweg heb gehaald.... verdomde groene kroeskroos hoe het ook heet spulzooi!  :eusa_wall: 

inventief zijn! dan kom je een eind  :D